Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa begagnad MacBook Air. Behövers estimerat värde!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har tänkt köpa en MacBook Air av en bekant och behöver veta ungefär vad den är värd.

Specifikationer:
MacBook Air13" 2015
1.6ghz Intel core i5
4gb 1600mhz ddr3
128gb ssd

Han vill ha 6000;- för den.

Är den värd det?

  • Medlem
  • 2016-10-03 23:14

Personligen skulle jag inte köpa en dator med endast 4GB RAM nästan oavsett hur billig den är. 128GB SSD är inte heller mycket att skryta med. Satsa istället på en dator med minst 8GB RAM. Speciellt på dagens Macar där du inte kan uppgradera RAM/SSD i efterhand.

  • Medlem
  • 2016-10-03 23:21

Jag hade inte köpt den heller. En ny Macbook Air är ju på ingång. Sen så kommer man inte långt på 128 GB SSD, men det räcker för vissa.

  • Medlem
  • 2016-10-04 00:59

Man kan kolla avslutade auktioner på Tradera. Jag har inte studerat de exemplaren i detalj, bara sökt på "MacBook Air 13" 2015". Något är värt vad någon är beredd att ge för den. Simple as that.

Ursprungligen av chammar91:

Han vill ha 6000;- för den. Är den värd det?

Jag tycker att 6000 är för mycket.

Här har du en exakt likadan dator, där auktionen slutade på 5300 kr:
http://www.tradera.com/item/302394/264671844/...

Och jag håller med alla som säger att 4 GB är i minsta laget.

Vad ska du använda datorn till?

Man får ligga i som en bäver för att städa undan i en 128 GB SSD... Glöm att använda den till synkning/backup av en lite större iPhone exempelvis. Eller ha några större mängder musik eller film för exvis resor.

Men som surf- och skrivdator för word/pages. powerpoint/keynote och lite annat smått och gott på resande fot kan den nog fungera länge än. Men för 6000? Njaee... http://www.mac2sell.net/ ger iofs ett pris på lite drygt 6000 men de ligger ju å andra sidan oftast i överkant.

1
Bevaka tråden