Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DJI Mavic drönare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-03 16:21

Herregud vad jag längtar!

Aldrig varit så sugen på en drönare innan, men denna tickar verkligen alla mina boxar. Främst givetvis storleken men också kontrollen

Någon mer som beställt?

https://m.youtube.com/watch?v=p1d_ptE6yrc

Relativt djupgående test:
https://m.youtube.com/watch?v=v7V5K_-0Un4

Otroligt häftig drönare.

Nu börjar det verkligen likna något. Ska fördjupa mig (bl.a. kolla att man verkligen kan sätta frame rate och inte tvingas leva med USA/Japan 30/60 fps).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-03 19:10
Ursprungligen av Demiurgen:

Nu börjar det verkligen likna något. Ska fördjupa mig (bl.a. kolla att man verkligen kan sätta frame rate och inte tvingas leva med USA/Japan 30/60 fps).

På t ex 1080 kan du filma i 120 vet jag iaf. Tror 4K är 24 eller 30

Jag är ute efter 25/50 fps, som är broadcast-standard i Europa och större delen av världen. Och jag har hittat info - den går att ställa in för alla större standarder (24,25,30,50,60 fps) - utmärkt - då går den att använda professionellt.
Denna drönare är mycket intressant. Kanske köper jag en. Hittils har jag hyrt...men jag ska nu räkna på det...hyr man många gånger är det lika bra att köpa en istället.
Gopro Karma är ju också ett alternativ...

Ursprungligen av kladda:

På t ex 1080 kan du filma i 120 vet jag iaf. Tror 4K är 24 eller 30

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-03 20:29

Hade varit sjukt kul att ha en sådan! Tyvärr känns pengarna som en bit över min tröskel för "jävligt-rolig-produkt-att-ha"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-03 21:35
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag är ute efter 25/50 fps, som är broadcast-standard i Europa och större delen av världen. Och jag har hittat info - den går att ställa in för alla större standarder (24,25,30,50,60 fps) - utmärkt - då går den att använda professionellt.
Denna drönare är mycket intressant. Kanske köper jag en. Hittils har jag hyrt...men jag ska nu räkna på det...hyr man många gånger är det lika bra att köpa en istället.
Gopro Karma är ju också ett alternativ...

Men då är det 1080 i dom fps va?

För mig dog Karma helt iom Mavic. Blir så mycket mindre och har dubbla displayer. Sen gillar jag att det inte är fixed focus.

Karma var ju två generationer efter i teknik när den lanserades. Enda fördelen är väl för de som älskar GoPro och har sanslöst mycket tillbehör. Annars slår Dji GoPro på fingrarna på alla plan. Har inte beställt dock. Men funderar på det. Har en Dji Osmo som jag inte använder. Känns som detta hade blivit samma sak.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-04 15:25
Ursprungligen av grenhall:

Karma var ju två generationer efter i teknik när den lanserades. Enda fördelen är väl för de som älskar GoPro och har sanslöst mycket tillbehör. Annars slår Dji GoPro på fingrarna på alla plan. Har inte beställt dock. Men funderar på det. Har en Dji Osmo som jag inte använder. Känns som detta hade blivit samma sak.

Mycket teknik, speciellt quadkoptrar som samlar damm. Den moderna surfbrädan? Men visst, är den så liten så är den lätt att slänga med i packningen. En "vanlig" quadkopter kräver en egen väska vilket ofta krockar med vad man vill ha med på en skogspromenad eller skidtur. Det här kan få det att vända.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-04 18:34
Ursprungligen av reboot81:

Mycket teknik, speciellt quadkoptrar som samlar damm. Den moderna surfbrädan? Men visst, är den så liten så är den lätt att slänga med i packningen. En "vanlig" quadkopter kräver en egen väska vilket ofta krockar med vad man vill ha med på en skogspromenad eller skidtur. Det här kan få det att vända.

Precis så tänkte jag också! Aldrig varit intresserad då dom varit så klumpiga.
Men Mavic känns som man kan ha mer spontant.

Tar man fram den och filmar, grymt!
Ligger den kvar i väskan när man kommer hem, no biggie.

Hade jag släpat med mig en megaväskan till Phantom 4 hade jag nästan känt mig dum om jag sen inte använt den. Hade även tvingat stackars tjejen att bära all annan packning

1
Bevaka tråden