Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av WiFi:

Tråkigt hörs ljudet när du håller telefonen mot örat eller ändå? En del har sagt att de hör det när man håller den mot örat och vissa säger att man hör det ändå. Vore intressant att höra hur det är hos dig.

Verkligen ljudet hörs endast när jag har telefonen mot örat! Småjobbigt när man pratar i telefon. Annars lägger jag inte märke till ljudet. Återkommer om jag hör något! Tycker dock att Apple bör göra något eftersom telefonen kostar en del. Annars är jag supernöjd!

Fick den alltså i fredags em, från att ha stått som prel leverans den 3 nov

Ursprungligen av ilPadrino:

Svarar mig själv. Twitter DM till Halebop. Plats 54 och preliminärt 1-2 veckor. 7+ 128 JB. Beställd några minuter efter nio. Håller tummarna att Apple fått upp farten...

Jag var också tvungen att fråga om min köplats. Har plats 26 men trots det en leveranstid på 3-5 veckor. Lite märkligt när vi beställt samma modell men får olika leveranstider... Vi håller tummarna att det blir som de sade till dig, 1-2 veckor!

Ursprungligen av Onebuying:

Jag var också tvungen att fråga om min köplats. Har plats 26 men trots det en leveranstid på 3-5 veckor. Lite märkligt när vi beställt samma modell men får olika leveranstider... Vi håller tummarna att det blir som de sade till dig, 1-2 veckor!

Verkligen!
Om än det mest låter som gissningar från deras sida. Hur som, klämde på en jb 7 idag, läcker!
Så den som väntar på nåt gott...

Ursprungligen av ilPadrino:

Verkligen!
Om än det mest låter som gissningar från deras sida. Hur som, klämde på en jb 7 idag, läcker!
Så den som väntar på nåt gott...

Skrev nyss till Halebop och frågade om min köplats, men nej, det gick inte att se. Hoppas det stämmer för er andra.

Fick tag i en mattsvart 256 gb plus idag. Får den på tisdag.. wihoo! Privat vill säga.

Någon mer än mig som beställt från Komplett?

Själv beställde jag en 7 Plus mattsvart 128 GB därifrån. Stod först preliminär leveranstid 30/9 vilket lät för bra för att vara sant - vilket det också var. Nu är det framskjutet till 5/10, men fortfarande bara preliminär på lagerstatus. Det lär bli framskjutet ytterligare.

Frågan är varför de kör med preliminärt. Antingen har de dem på lager, eller inte. Tog på faktura för att slippa ligga ute med pengar på en vara som aldrig kommer i lager...

Ursprungligen av Link85:

Verkligen ljudet hörs endast när jag har telefonen mot örat! Småjobbigt när man pratar i telefon. Annars lägger jag inte märke till ljudet. Återkommer om jag hör något! Tycker dock att Apple bör göra något eftersom telefonen kostar en del. Annars är jag supernöjd!

"Hissgate"-ärenden innebär ny telefon från Apple.
Du kan ju dock avvakta lite med att skicka in telefonen till Apple, annars lär du väl stå utan i en månad eller nåt..

Ursprungligen av El Duderino:

Någon mer än mig som beställt från Komplett?

Själv beställde jag en 7 Plus mattsvart 128 GB därifrån. Stod först preliminär leveranstid 30/9 vilket lät för bra för att vara sant - vilket det också var. Nu är det framskjutet till 5/10, men fortfarande bara preliminär på lagerstatus. Det lär bli framskjutet ytterligare.

Frågan är varför de kör med preliminärt. Antingen har de dem på lager, eller inte. Tog på faktura för att slippa ligga ute med pengar på en vara som aldrig kommer i lager...

"Hissgate"-ärenden innebär ny telefon från Apple.
Du kan ju dock avvakta lite med att skicka in telefonen till Apple, annars lär du väl stå utan i en månad eller nåt..

Det undrar jag lite över, alla "nya" iphones som de producerar är väll felfria? iallafall ifrån hiss grejen. Då det är 6 veckor kvar tills jag får en som jag nyligen beställt.

Ifall varje iphone 7 har detta problem och varje ska bytas ut lär dem ju gå i förlust en jävla massa.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-01 21:37
Ursprungligen av Starholk:

Imorse stog det plockas från lager. ? Telia
7+ jb 256gb.

Ursprungligen av NCSD:

Jag beställt också från Telia 7+ JB 256gb den 9/9. ??? men min status står fortfarande 14/11 ??? orättvist. ???

Jag kollade webbläsarhistorik nu och jag beställde tydligen min 7+ 256GB JB kl 10:51. Fortfarande prel lev 14/11.

  • Medlem
  • 2016-10-01 21:37

Jag fick min igår (256gb 7+ mattsvart) och apropå #hissgate så kan jag höra ett svagt statiskt ljud från telefonen när den kör tunga appar men absolut inget under samtal eller vid laddning om man inte trycker enhetens baksida mot örat och allt annat är helt tyst.

Under videoinspelningar kan jag inte riktigt svara på ännu mer än att baselinebruset låter normalt för mig och det knappast är något jag tänker byta enhet över.

Jag tror att problemet existerar i varierande grad i alla enheter, min är helt acceptabel för mig, utan all publicitet hade jag inte känt till det hela och är det verkligen ett problem då?

Ursprungligen av jonasn:

Jag kollade webbläsarhistorik nu och jag beställde tydligen min 7+ 256GB JB kl 10:51. Fortfarande prel lev 14/11.

10:40 fick jag bekräftelsen. Stog i kö sen sju men det krascha väl en 10 gånger innan det funka. ?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-01 22:44
Ursprungligen av Starholk:

10:40 fick jag bekräftelsen. Stog i kö sen sju men det krascha väl en 10 gånger innan det funka. ?

11 minuter då. Ska bli intressant hur många dagars skillnad det innebär i leverans.

  • Medlem
  • 2016-10-02 13:40
Ursprungligen av KrilliscH:

Satan vad härligt nu är min iPhone 7plus 128gb mattsvart äntligen lämnad till posten av halebop!!

Vilket datum beställde du från halebop? Jag beställde en 7 plus rosegold 128gb den 10/9 men har inte fått någon bekräftelse på ens leveransdatum...

  • Medlem
  • 2016-10-02 14:43

Var förbi Telenorbutiken där jag bokat idag i ett annat ärende. Passade på att kolla hur det går med leveranserna och han sa att den butiken endast fått in en handfull + modeller totalt.

Ursprungligen av jonasn:

11 minuter då. Ska bli intressant hur många dagars skillnad det innebär i leverans.

min är skickad och får den imorn. ?

Ni som fått er 7 plus hur är det med batteri tiden?
Jag valde 7 plus i stort sett bara för batteriet. klarar den 2 dagar utan laddning för normal användaren?

Ursprungligen av ryckarn34:

Ni som fått er 7 plus hur är det med batteri tiden?
Jag valde 7 plus i stort sett bara för batteriet. klarar den 2 dagar utan laddning för normal användaren?

Två dagar går nog att få ut om man använder den lagom mycket. Går lätt att dra ur batteriet på en dag också om man vill

Beställde en 7 plus rose gold 128gb från Telenor den 22/9. Inser efter att ha läst tråden att jag med andra ord lär få vänta en evighet på den ?

Ursprungligen av ryckarn34:

Ni som fått er 7 plus hur är det med batteri tiden?
Jag valde 7 plus i stort sett bara för batteriet. klarar den 2 dagar utan laddning för normal användaren?

Jag har legat på 15-20 % kvar efter en hel dags användande. Då ska det sägas att jag fick den i torsdags och har förmodligen använt den mycket mer än under en "normaldag".

Jaha då är det framflyttat till 15/11 då. (Telia iPhone 7 plus Silver 128GB)
Började på 9/11 , 10/11 14/11 och nu alltså 15/11.
Blir väl lagom till jul ☹️

Beställde 7+ 128 GB från Apple store den 18/9 och idag ändrades den från "beställning behandlas" till "förbereder för leverans". Någon som har ett hum om hur länge de dröjer innan de skickar? Leveransdstum är ännu samma som vid beställning, 12-18 oktober.

Senast redigerat 2016-10-03 09:41

Skillnad på Telia o Apple store

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Beställde 7+ 128 GB från Apple store den 18/9 och idag ändrades den från "beställning behandlas" till "förbereder för leverans". Någon som har ett hum om hur länge de dröjer innan de skickar? Leveransdstum är ännu samma som vid beställning, 12-18 oktober.

Märkligt har själv beställt 9/9 från Telia 7+ vit/silver 128 gb och fortfarande inga besked mer än ett premilinärt datum som bara flyttas framåt.
Har apple store prio på telefonerna ?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Beställde 7+ 128 GB från Apple store den 18/9 och idag ändrades den från "beställning behandlas" till "förbereder för leverans". Någon som har ett hum om hur länge de dröjer innan de skickar? Leveransdstum är ännu samma som vid beställning, 12-18 oktober.

Beställde min 7 Plus 128GB Svart den 11 September. Min blev som förbereder leverans den 28, och den 30e skickades den med leverans den 13e Oktober. Dock har jag inte fått någon spårningslänk, står bara "Obs! Dina produkter skickas från olika platser och förpackas sedan tillsammans inför leveransen. Så snart produkterna har förpackats uppdaterar vi din beställningsstatus med transport- och spårningsinformation (minst 48 arbetstimmar innan det beräknade leveransdatumet)." Har även beställt ett läderskal i samband med detta så skulle gissa på att telefonen skickas från Kina och till Tyskland? (vart dom nu har sitt lager i Europa) Sen packar dom ihop båda produkterna och så kommer det förmodligen ett sms från DHL som levererar i Sverige. Får kolla tummarna att den kommer snabbare än så

Jag fick nydligen min iPhone 7. Är det bara jag som upplever att batteriet är väldigt dåligt? Idag har jag från fulladdat batteri, surfat med 50% ljusstyrka, i 1h 45min. Nu är det 62% kvar... Jag vet ju att batteriet fungerar bättre efter ett par uppladdningar, men ska den verkligen fungera så här dåligt till en början?

Snackade med Apple idag om mitt problem med hissgate. Inget som de kunde göra för tillfället. Han sa att många har ringt in om det och att Apple ville ha information om när och hur problemet sker så deras ingenjörer kan jobba på det. Han sa att det kanske kommer räcka med en uppdatering annars så lär man få telefonen utbytt. Men vi som har detta problem får vänta tills Apple löser det!

  • Medlem
  • 2016-10-03 14:17
Ursprungligen av Bassto:

Jag fick nydligen min iPhone 7. Är det bara jag som upplever att batteriet är väldigt dåligt? Idag har jag från fulladdat batteri, surfat med 50% ljusstyrka, i 1h 45min. Nu är det 62% kvar... Jag vet ju att batteriet fungerar bättre efter ett par uppladdningar, men ska den verkligen fungera så här dåligt till en början?

Det låter märkligt, som kontrast upplever jag att batteritiden är riktigt bra, nästan så att jag inte tror att deras batterimätare stämmer. Jag laddade upp telefonen till 100% och streamade musik via apple music (4g till bluetooth headset) medans jag gick och handlade (ca 30min) när jag kom hem igen var jag nyfiken på att se hur många procent som hade försvunnit men den stod fortfarande på 100%.

Förvisso ingen skärmtid men ändå.

Kollar man på youtube verkar också majoriteten som testat enheten uppleva en bra batteritid.

Nu ändrades min till skickad. Men expressfrakten verkar lite långsam då den förväntas anlända 11 oktober

Halebop

Nu har äntligen halebop skickat min 7+ mattsvart 128gb . Fick orderbekräftat 10:44 9/9.

Fick precis min iPhone 7 Plus 128GB Jetblack, köpt via Apple online med orderbekräftelse 9/9 kl 09.11.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-10-03 15:36
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Nu ändrades min till skickad. Men expressfrakten verkar lite långsam då den förväntas anlända 11 oktober

Har också beställt från Apple Store, 16/9 (7+ 128gb svart). Beräknad leverans har hela tiden varit 11-17 okt. I fredags 30/9 fick jag ändrat till att den var skickad med beräknad leverans 10 okt... med expressfrakt. Bra expressfrakt, eller inte.
Men senare samma dag fick jag från UPS att de mottagit varan och beräknad leverans istället var 5 okt! Whoopii!
Inte långt kvar nu!

Bevaka tråden