Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp problem, kan inte hitta hårddisken

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
Satt igår och skulle installera windows via boot camp. Min dator har 1TB hårddisk så jag valde ungefär 499GB till Windows. Jag delar upp diskarna via bootcamp och installationen påbörjas, datorn startas om och windowsinstallationen kommer igång. När den håller på att installera så säger den att jag ska ta ut USB minnet och starta om datorn.

Inget hände

Datorn startar som vanligt igen och när jag öppnar upp boot camp assistans så vill den påbörja en ny installation men säger att jag bara har 500GB minne (så disken är alltså splittad).

Se bifogad bild. Hur får jag iallafall tillbaka hårrdisken? Den finns där men går inte använda eller markera på något sätt.

  • Medlem
  • 2016-10-01 11:28

Klicka på knappen Partitionera och ta tillbaka det lediga utrymmet genom storleksreglaget och vidare åtgärder.

Om det då gick... Går inte dra över det "lediga utrymmet"

  • Medlem
  • 2016-10-01 11:57

Aj, då. Då är det diskutil i Terminalen som gäller. Se avsnittet resizeVolume. En guide här. (Apples Skivverktyg suger, särskilt när Apple själva ställer till det med Boot Camp.)

Senast redigerat 2016-10-01 12:07
1
Bevaka tråden