Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora HD filer "stannar" i FCP 7 - hur lösa...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag använder FCP 7 och har exporterat filer från AE i HD format och det blev ganska "tunga" filer så att det stannar efter några sekunder när man vill spela upp i FCP 7 för att se var man ska klippa. Finns det något inställning i FCP 7 som gör att kvaliteter inte behöver vara det bästa när man ska redigera tunga filer i real tid.

Tacksam för hjälp.

Beskriv lite mer av vad du har för material. Vilken kodek, vilken upplösning på filmen?

Ursprungligen av jojosurf:

Hej!

Jag använder FCP 7 och har exporterat filer från AE i HD format och det blev ganska "tunga" filer så att det stannar efter några sekunder när man vill spela upp i FCP 7 för att se var man ska klippa. Finns det något inställning i FCP 7 som gör att kvaliteter inte behöver vara det bästa när man ska redigera tunga filer i real tid.

Tacksam för hjälp.

Minneskort: SxS PRO överför till Mac dator via XDCAM Browser.
Ändra bakgrund i AE effekt: Keylight som exporteras till:
.mov

Bifogat detaljerade info i bild.

Ni får gärna komma med annat codec, inställning som jag kan ändra i AE som gör att video flyter på lättare i FCP 7 med bra kvalitet.

Filer ska användas streaming på hemsidan sen.

Vi behöver mer information. .Mov är en container som kan innehålla nästan vad som helst. Vilken codec använder du? Är det Animation? I så fall berätta mer om den. Filmar du i 29.97 fps?
Den information du visar säger tyvärr inte så mycket.

Senast redigerat 2016-09-08 19:28

Det var i Animation och har ändrat till rätta HDV 720p50.
Det har filmats i HDV 720p50.

Nu fungerar redigeringen klockrent. Tack!

1
Bevaka tråden