Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av 5AA:

Ja, min telefon är scannad i Torsvik igår kl 19.46, den här frakttjänsten ska inte ta längre än 1 dag från Kalmar till Stockholm men är det problem och dom ligger efter så blir det väl fördröjt förstås. Den borde ha blivit scannad i Veddesta nu på morgonen för att komma till mig idag så jag har tappat hoppet.

Vad fan, nu blir jag ju tvungen att vara produktiv idag!

Det är konstigt.
Medan jag inte fick nån uppdatering, fick jag ett sms att mitt paket finns att hämta nu
YESS

Ursprungligen av Suwdiah:

Det är konstigt.
Medan jag inte fick nån uppdatering, fick jag ett sms att mitt paket finns att hämta nu
YESS

Grattis!

Min ser fortfarande ut såhär:

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-09-28 14:12 Torsvik, Sverige Försändelsen transporteras
2016-09-28 14:12 Torsvik, Sverige Försändelsen är på väg
2016-09-27 14:01 Telenor Sverige AB Avsändaren har informerat PostNord om en kommande transport

  • Medlem
  • 2016-09-29 10:46
Ursprungligen av Kivrennac:

Grattis!

Min ser fortfarande ut såhär:

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-09-28 14:12 Torsvik, Sverige Försändelsen transporteras
2016-09-28 14:12 Torsvik, Sverige Försändelsen är på väg
2016-09-27 14:01 Telenor Sverige AB Avsändaren har informerat PostNord om en kommande transport

Var bor du?

Ursprungligen av 5AA:

Var bor du?

Mellan de stooora sjöarna Är inte så orolig än, SMS:et brukar inte dyka upp förrän efter lunch nån gång och appen säger fortfarande leverans idag.

  • Medlem
  • 2016-09-29 10:50
Ursprungligen av Kivrennac:

Mellan de stooora sjöarna Är inte så orolig än, SMS:et brukar inte dyka upp förrän efter lunch nån gång och appen säger fortfarande leverans idag.

Du borde enligt all rim och reson få den idag, vägen dit är ju ännu kortare från Torsvik än upp hit till Stockholm.

Ursprungligen av 5AA:

Du borde enligt all rim och reson få den idag, vägen dit är ju ännu kortare från Torsvik än upp hit till Stockholm.

Ja precis, man tycker ju det. Enda som oroar är att paketen brukar scannas på en PostNord-central i närheten under morgonen, för att sedan köras ut till utlämningsstället. Men men, hoppet lever!

  • Medlem
  • 2016-09-29 11:10
Ursprungligen av 5AA:

Hoppet om leverans återvänder! Postnord uppskattar leveransdatum till idag i appen! Sensmoralen är att det är värt att sitta och uppdatera appen en gång varannan minut istället för att jobba.

Vart ser du beräknad tid :)?

  • Medlem
  • 2016-09-29 11:15
Ursprungligen av Tius:

Vart ser du beräknad tid :)?

I postnords app, både i listan där man väljer vilket paket man vill se detaljer på (där står det 29e) och går man in på försändelsen i sig står det leverans idag. Det uppdaterades dessutom aldeles nyss från att vara i torsvik igår kväll till att vara precis bredvid mig kl 06 i morse så nu måste det ju vara nära...

  • Medlem
  • 2016-09-29 11:17
Ursprungligen av 5AA:

I postnords app, både i listan där man väljer vilket paket man vill se detaljer på (där står det 29e) och går man in på försändelsen i sig står det leverans idag. Det uppdaterades dessutom aldeles nyss från att vara i torsvik igår kväll till att vara precis bredvid mig kl 06 i morse så nu måste det ju vara nära...

Då ser mitt lite annorlunda ut.

Vad kul för dig, hoppas får den idag :)!

Ursprungligen av 5AA:

I postnords app, både i listan där man väljer vilket paket man vill se detaljer på (där står det 29e) och går man in på försändelsen i sig står det leverans idag. Det uppdaterades dessutom aldeles nyss från att vara i torsvik igår kväll till att vara precis bredvid mig kl 06 i morse så nu måste det ju vara nära...

Fick nyss samma uppdatering, den var i rätt stad 06:35 imorse. Känns helt plötsligt extremt onödigt att jobba till 17:00...

Min order har skickats!!! Håller tummarna att jag får den imorgon och inte på måndag! Ni som beställt från Tele2, har ni fått spårningsnummer? Inte fått något sms än.

Ursprungligen av Link85:

Min order har skickats!!! Håller tummarna att jag får den imorgon och inte på måndag! Ni som beställt från Tele2, har ni fått spårningsnummer? Inte fått något sms än.

Ladda ned PostNords app om du inte har den. Där kan du lägga till ditt telefonnummer så hittar den paketet automatiskt, så länge det skickats med SMS-avisering.

Ursprungligen av Link85:

Min order har skickats!!! Håller tummarna att jag får den imorgon och inte på måndag! Ni som beställt från Tele2, har ni fått spårningsnummer? Inte fått något sms än.

Påminn mig, vilken modell var det? Och färg! när hade du beräknad leverans egentligen?

Ursprungligen av Kivrennac:

Ladda ned PostNords app om du inte har den. Där kan du lägga till ditt telefonnummer så hittar den paketet automatiskt, så länge det skickats med SMS-avisering.

Gjorde det precis men inget dök upp konstigt nog. Valde expressfrakt så skulle få sms men inget som kommit än. Kanske kommer ikväll?

Ursprungligen av chapterzwei:

Påminn mig, vilken modell var det? Och färg! när hade du beräknad leverans egentligen?

Det var en svart iPhone 7+ 32GB! När jag gjorde beställningen 9/9 så var beräknad leverans 2-3, så jag var på min sista vecka

Hämtade ut min idag. Öppnar den när jag kommer hem från skolan ?????

  • Medlem
  • 2016-09-29 13:56

Nu finns min att hämta hos postombudet

(Telenor 7 Plus 128GB mattsvart)

Fick precis mail från Apple med DHL-länk att min iPhone 7 Plus 128GB Jetblack är på väg (orderbekräftelse 9/9 kl 09.11).

Kul ändå, alla ni som fått era iPhones borde ju märkt av HissGate...eller har ni inte problemet?

Beställde iPhone 7+ Mattsvart 128 GB via Dustin (jobbet). Skall bli intressant att se hur lång tid det tar.

Ursprungligen av el gringo:

Beställde iPhone 7+ Mattsvart 128 GB via Dustin (jobbet). Skall bli intressant att se hur lång tid det tar.

Samma här, vi lär aldrig få våra mobiler men vi handlar bara genom Dustin så jag hade inget val

Igår lämna halebop till posten och idag kom den till mitt ombud och min preliminära leverans datum var vecka 40 för 7plus 127gb mattsvart

Ursprungligen av robertkarlsen:

Kul ändå, alla ni som fått era iPhones borde ju märkt av HissGate...eller har ni inte problemet?

Har märkt det på min iPhone 7 Plus 128 svart, fångas även upp när man spelar in video samt pratar i Telefonen.

verkar vara ganska stort problem, så det blir väl till att få den utbytt vid senare tillfälle. Alltid ngt nytt inför varje iPhone lansering

Inte jag heller. Men man har ju något trevlig att se fram emot

Sitter på en 6S nu och 'lider inte'

Ursprungligen av demierre:

Samma här, vi lär aldrig få våra mobiler men vi handlar bara genom Dustin så jag hade inget val

Ursprungligen av el gringo:

Inte jag heller. Men man har ju något trevlig att se fram emot

Sitter på en 6S nu och 'lider inte'

Hehe, exakt samma här. 6S så inte direkt bråttom

Hämtade min idag, äntligen!

Ursprungligen av el gringo:

Beställde iPhone 7+ Mattsvart 128 GB via Dustin (jobbet). Skall bli intressant att se hur lång tid det tar.

Beställde också genom Dustin, dock 7an 128GB JB.
Skulle prel. fått den igår 28/9 men blev framskjutet till 21/10

Ursprungligen av MacGreek:

Beställde också genom Dustin, dock 7an 128GB JB.
Skulle prel. fått den igår 28/9 men blev framskjutet till 21/10

Ingen dålig försening

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-29 17:34

Någon i sydvästra skåne som vill köpa en 7 plus 128gb matt svart imorgon och inte vänta till julafton? Beställde två på lanseringsdagen, en från telia och en från apple. Den från apple levereras med dhl imorgon. Båda skickades samtidigt men den från telia kom först. Annars går den från apple på retur...

Ja, ser man på. Aldrig upphöras att förvånas... 3-5v fram till igår. Idag kom ett sms, paket finns att hämta...

4st Iphone 7(ingen +) , 128GB i JB från Tre. Sweeet! Beställde 09:01 direkt vid förbokningen.

Ursprungligen av Shader:

Ja, ser man på. Aldrig upphöras att förvånas... 3-5v fram till igår. Idag kom ett sms, paket finns att hämta...

4st Iphone 7(ingen +) , 128GB i JB från Tre. Sweeet! Beställde 09:01 direkt vid förbokningen.

4 st ? nöjde du dig inte med att den har stereo skall du köra surround ?

Bevaka tråden