Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2016-09-28 19:45

Gaaah blir så sjukt irriterad,
Beställde min + 256 JT från Telia några minuter efter att förhandsbokningarna släpptes, skulle ha fått telefonen i måndags, när måndagen kom blev det ändrat till tisdag, när tisdagen kom blev det ändrat till onsdag, när onsdagen kom sköts den prel leveransen upp en hel månad! Hur är det möjligt att ha så dålig koll på hur många det är som har reserverat telefoner samt hur många beställda telefoner man kommer få in? Känns ju som att det är ett lotteri, varje dag kommer det nya sms om ändrad leverans, jag menar Telia borde ju veta hur många telefoner de har beställt samt att de likväl som vi privatpersoner på något sätt måste kunna spåra sina beställningar och se ifall de är skickade?

  • Medlem
  • City
  • 2016-09-28 20:57
Ursprungligen av Hoya:

Gaaah blir så sjukt irriterad,
Beställde min + 256 JT från Telia några minuter efter att förhandsbokningarna släpptes, skulle ha fått telefonen i måndags, när måndagen kom blev det ändrat till tisdag, när tisdagen kom blev det ändrat till onsdag, när onsdagen kom sköts den prel leveransen upp en hel månad! Hur är det möjligt att ha så dålig koll på hur många det är som har reserverat telefoner samt hur många beställda telefoner man kommer få in? Känns ju som att det är ett lotteri, varje dag kommer det nya sms om ändrad leverans, jag menar Telia borde ju veta hur många telefoner de har beställt samt att de likväl som vi privatpersoner på något sätt måste kunna spåra sina beställningar och se ifall de är skickade?

Var glad för det lilla du får, vi stackare som är fast hos Tre har bara en vägg av tystnad att luta oss mot.
Tycker du skall vara oerhört tacksam. hihi

Min iPhone 7 32gb black har skickats idag från webhallen ??

Ursprungligen av Pontanleet:

När la du din beställning?
Fortfarande inte fått något preliminärt leveransdatum...

Jag la beställningen 9/9 kl09.05 tror jag tidpunkten var

Jag beställde på morgonen den 9:e från telia. Jet black 256gb. Inte hört någonting. Ringde telia igår och då sa dem 4-6v, Men idag klockan 15 fick jag sms att den hade kommit till butiken jag lagt undan den i

Ursprungligen av Hoya:

Gaaah blir så sjukt irriterad,
Beställde min + 256 JT från Telia några minuter efter att förhandsbokningarna släpptes, skulle ha fått telefonen i måndags, när måndagen kom blev det ändrat till tisdag, när tisdagen kom blev det ändrat till onsdag, när onsdagen kom sköts den prel leveransen upp en hel månad! Hur är det möjligt att ha så dålig koll på hur många det är som har reserverat telefoner samt hur många beställda telefoner man kommer få in? Känns ju som att det är ett lotteri, varje dag kommer det nya sms om ändrad leverans, jag menar Telia borde ju veta hur många telefoner de har beställt samt att de likväl som vi privatpersoner på något sätt måste kunna spåra sina beställningar och se ifall de är skickade?

Om man ska tro det som skrivits tidigare i tråden så är det tisdagar och fredagar som leveranserna sker. Gissningsvis så borde alltså de fått in din telefon för att skickas i fredags, så blev inte fallet (kanske var en fördröjning i leverans från leverantör), systemet skjuter antagligen upp en dag i taget då eftersom leverans är på ingång men är försenad. Försändelsen kanske slutligen kom in idag men att de var för få enheter att skicka varpå de sköt upp leveransen en månad eftersom jag läste något skräckscenario att det inte skulle komma någon mer leverans av telefoner på drygt en månad. Gissningsvis prioriterar Apple de nya länder som ska få säljstart snart.

Det enda rimliga, vilket jag vet att jag har läst vid tidigare lanseringar är att Apple aldrig meddelar hur många enheter som skeppas ut vilket gör att ÅF får gissa sig till hur många enheter som kommer, kanske estimerat på tidigare försändelser och ser sedan över sin kö och tilldelar ett förmodat leveransdatum. Antar bara en hel del saker, men de känns inte helt orimliga.

Fick sändningsinformation från Apple Store precis.

Min telefon är "skickad".

Iphone 7 Plus 128GB Gagballsvart. Beställd den 9/9 med bekräftelsemail kl. 09:15. Fick ett märkligt spårningsnummer som inte passar DHL Express. Leveransdatum 7:e oktober.

Tjena!
Är det någon som har fått sin iPhone 7 + från tre?
Fick orderbekräftelsen 09:01 den 9:e, leverans tid 3-5 veckor, skrev till kundtjänsten, men de vet inte ett piss....

Jag köpte en helt ny oöppnad 7plus jet black 256gb på blocket. orkade inte vänta. Den är sjukt nice!
Telia har ju ingen aning om när de får leverans. 10 nov stod det senast...

tydligen så har Apple släppt sina telefoner i 30 nya länder denna vecka.
Man tycker att de borde se till att de kan leverera telefoner i länder där den redan släppts först...

Ursprungligen av ChristopherA:

tydligen så har Apple släppt sina telefoner i 30 nya länder denna vecka.
Man tycker att de borde se till att de kan leverera telefoner i länder där den redan släppts först...

Det är det som kallas expansion. Dom har säkert levererar mycket av det som var beställt från Sverige på släppdagen. Men sedan att leverantörerna tagit till i underkant - är en annan femma. Var glad att vi kom med i första släppet i vårt lilla land/språk. Det är ju inte bara att dom släpper till 30 nya länder. Det är språket också - till 30 länder. Planeringen är nog inte gjord veckan innan. Många har fått sina beställda telefoner - men långt ifrån alla. Alltid likadant. ???

  • Medlem
  • Väjern
  • 2016-09-29 01:24
Ursprungligen av Figgek:

Någon som hört om vit/silver 7+ beställde 9/9 kl 10:30 Telia ?

Beställde en silver 7+ 128gb hos telia 9/9. Satt från 0650 i kö och som vanligt strulade ju Felias sida rejält. Tror jag fick bekräftelse först 10:05. Preliminärt lev. 26/9, sen 3/10 men fick den i fredags 23/9 ?

Ursprungligen av Kivrennac:

Nej det är nog inte troligt. Men visst är det Torsvik utanför Jönköping det gäller, inte i Sthlm?

Det verkar att PN fortfarande har samma problem i torsvik ?. Damn!

Senast redigerat 2016-09-29 07:46
Ursprungligen av Suwdiah:

Det verkar att PN fortfarande har samma problem i torsvik ?. Damn!

Haha vafan? Ska man behöva vänta ännu längre...

  • Medlem
  • 2016-09-29 08:20
Ursprungligen av Suwdiah:

Det verkar att PN fortfarande har samma problem i torsvik ?. Damn!

Vad baserar du det på? Enligt deras hemsida står det bara angivet att det krånglade igår morse vid 09.

Ursprungligen av 5AA:

Vad baserar du det på? Enligt deras hemsida står det bara angivet att det krånglade igår morse vid 09.

Ja, i Torsvik har jag ett annat paket från Tyskland som inte fick nån uppdatering 2 dagar sedan.

Ursprungligen av grenhall:

Fick sändningsinformation från Apple Store precis.

Min telefon är "skickad".

Iphone 7 Plus 128GB Gagballsvart. Beställd den 9/9 med bekräftelsemail kl. 09:15. Fick ett märkligt spårningsnummer som inte passar DHL Express. Leveransdatum 7:e oktober.

Ups?
Våra kom med ups..
De la min på trappan utanför ytterdörren så nu när makens kommer imorgon ska jag fan stå vakt!

  • Medlem
  • 2016-09-29 08:41
Ursprungligen av Suwdiah:

Ja, i Torsvik har jag ett annat paket från Tyskland som inte fick nån uppdatering 2 dagar sedan.

Ja, min telefon är scannad i Torsvik igår kl 19.46, den här frakttjänsten ska inte ta längre än 1 dag från Kalmar till Stockholm men är det problem och dom ligger efter så blir det väl fördröjt förstås. Den borde ha blivit scannad i Veddesta nu på morgonen för att komma till mig idag så jag har tappat hoppet.

Vad fan, nu blir jag ju tvungen att vara produktiv idag!

Blir lite sur att Halebop inte kan skriva något annat än att de ska uppdatera leveransdatum när de vet mer. Men det skulle i alla fall vara roligt att veta om man är på plats 10 eller 5000 i kön på en 128GB 7+ Gagatsvart... ???

  • Medlem
  • 2016-09-29 08:45
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Blir lite sur att Halebop inte kan skriva något annat än att de ska uppdatera leveransdatum när de vet mer. Men det skulle i alla fall vara roligt att veta om man är på plats 10 eller 5000 i kön på en 128GB 7+ Gagatsvart... ???

Jag fick min inlämnad till posten igår av just Halebop och kollar jag orderinfo står det fortfarande (som det gjort sedan den 16e) att preliminär leveranstid är vecka 40. Den bara skickades helt plötsligt utan förvarning.
Jag förstår din frustration, det är värdelös information, just gagballsvart dröjer ju på sig lite extra också.

Beställde en 7 JB 256gb på telia, var tidigt ute och fick den till momsfritt. Igår fick jag sms om att den finns att hämta i butik (Västerås)! Så nu verkar det börja röra på sig!

Ursprungligen av 5AA:

Jag fick min inlämnad till posten igår av just Halebop och kollar jag orderinfo står det fortfarande (som det gjort sedan den 16e) att preliminär leveranstid är vecka 40. Den bara skickades helt plötsligt utan förvarning.
Jag förstår din frustration, det är värdelös information, just gagballsvart dröjer ju på sig lite extra också.

Kul! Hoppas du hinner få den innan helgen!

Jag har inte ens en preliminär leveranstid.. ? Det är ett i-landsproblem.. Men jag är nog sämst i världen på att vänta på ny elektronik. ?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Kul! Hoppas du hinner få den innan helgen!

Jag har inte ens en preliminär leveranstid.. ? Det är ett i-landsproblem.. Men jag är nog sämst i världen på att vänta på ny elektronik. ?

Förstår precis vad du menar. Tror jag uppdaterat PostNords spårning minst var tionde minut senaste timmen...

  • Medlem
  • 2016-09-29 09:33
Ursprungligen av ChristopherA:

tydligen så har Apple släppt sina telefoner i 30 nya länder denna vecka.
Man tycker att de borde se till att de kan leverera telefoner i länder där den redan släppts först...

Du hade inte tyckt likadant om Sverige hade fått telefonen i denna "andra lanseringsvåg".

Ursprungligen av dfgh:

5 okt. planet lyfte ett par timmar sent så vi får väl se om de hinner börja köras med lastbil mot sverige ikväll... i så fall bör vi ha dem imorgon. Senast fredag iaf.

Har du fått någon mer uppdatering vart din är?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-29 09:44
Ursprungligen av jolsson2:

Har du fått någon mer uppdatering vart din är?

I min hand ? hämtade ut på telia igår. Den från apple är fortf inte körd från nederländerna. Kommer att returnera den eftersom telia var snabbare.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-29 09:45
Ursprungligen av grenhall:

Fick sändningsinformation från Apple Store precis.

Min telefon är "skickad".

Iphone 7 Plus 128GB Gagballsvart. Beställd den 9/9 med bekräftelsemail kl. 09:15. Fick ett märkligt spårningsnummer som inte passar DHL Express. Leveransdatum 7:e oktober.

Ta de tracking nummeret och lägg in på dhl länken här:
http://www.99mac.se/forum/p/2289578

Så kan du få fram vilken flight din lur flyger med.

  • Medlem
  • 2016-09-29 09:46

Bokade 27/9 23:30 och hämtade 28/9 18:00, mattsvart 128gb av den lilla modellen. Var lite överraskad att den fanns i lager på Applestore så jag slog till så fort jag såg det.

Ursprungligen av grenhall:

Fick sändningsinformation från Apple Store precis.

Min telefon är "skickad".

Iphone 7 Plus 128GB Gagballsvart. Beställd den 9/9 med bekräftelsemail kl. 09:15. Fick ett märkligt spårningsnummer som inte passar DHL Express. Leveransdatum 7:e oktober.

Först dagen före telefonen kom fick jag korrekt spårningsnummer från DHL via sms, trots att det stod skickad från Apple, Apples spårningsnummer har jag ingen aning om vart man kan spåra det. Min telefon skickades fredag 16/9 och jag fick sms från DHL på måndagen, framme på tisdagen!

  • Medlem
  • 2016-09-29 10:40

Hoppet om leverans återvänder! Postnord uppskattar leveransdatum till idag i appen! Sensmoralen är att det är värt att sitta och uppdatera appen en gång varannan minut istället för att jobba.

Bevaka tråden