Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gick något sönder på min PB?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-23 15:27

Min TiBook knäppte till förut och den inre (hur beskriver man detta?) plattan, den grå som är runt tangenter och styrplatta och där högtalarna sitter, sjönk ner en bit. Kolla på bilden så förstår ni...

Kan jag fixa detta själv eller är det något som har brustit i chassit? Jag kan liksom trycka där nu och det går ännu längre ner...

köpte datorn i malmö och bor nu i stockholm...vilket ställe kan jag ta den till och få kostnadsfri reparation på garantin här i stockholm (om det skulle behövas)

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-23 15:30

en bild till:

Om den är byggd på samma sätt som min 550 så (vad jag kommer ihåg) ser de två bitarna ut att vara ihopfogade med en lödsträng. Borde gå att fixa själv med lite lim om man nu inte vill löda...

Att plocka isär den är inte alls svårt om man är någorlunda händig. Om nu inte bilden är spegelvänd så är det på DVD-sidan den är lös och då är det bara plocka ur den vilket man gör på ett litet kick. Finns tom en pdf på http://www.macresq.com/store/detail.php?prodID=P009643
(plockade isär och satt ihop min PB på några timmar i förrgår. Fick dock rejält med hjärtsnörp när den inte startade efter inspektionen, tills jag såg att batteriet låg på bordet bredvid. )

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-23 16:00

oh ah det är på dvd-sidan. där är den lite mer lös än på andra sidan verkar det som.

det är inget sånt att garantin försvinner om jag börjar joxa?

aha, ok. Läste ditt första inlägg lite för snabbt. Du har garantin på den... Ja men då skulle iallfall jag lämna in den istället.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-23 16:05

hmm...hur och var gör jag det? vilket apple center som helst?

helt ny i sthlm så känns lite förvirrat....

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-24 13:20

ingen som vet var i malmö jag kan ta den?

vill inte att den skickas till uk direkt heller. så är lite rädd för att lämna bort den.

aah. fan. hjälp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-24 13:32

I Malmö finns det till exempel http://www.connectionab.com där lämnade jag in min.

De ligger ute i hamnen strax förbi fryshuset. Lodgatan 19 tror jag det var.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-24 13:35

hmm..just flyttat till sthlm. det är det som är problemet

hittade detta http://www.dd.se/

det räcker väl att jag har med gammalt kvitto till ett apple-center ställe så funkar det va?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 14:00

Om du bor i Stockholm så kan du ta datorn till oss på LAN-Master AB (Erstagatan 29 på söder).
Är dock inte säker på att garantin täcker den typen av fel som du har, "mekaniska" fel uppstår oftast pga yttre orsak.
Om den varit bristfälligt monterad från början så kan vi ofta se det.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-24 14:18

då pallrar jag mig dit imorrn eller nåt. tack!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 17:04

Öppet: 9-17 med lunchstängt 12-13.
Ta buss 46 mot sofia från slussen.
En lite varning, om skadan bedöms som självförvållad så finns det tre alternativ:
1. Att vi limmar den, 1 arbetstimme á 990:- +moms.
2. Att vi byter hela "top case", 2 arbetstimmar + reservdelen = massor av pengar.
3. Att du limmar den själv, ganska enkelt ingrepp (kan påverka garantin om det görs felaktigt).

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-08-24 17:12

hmm..det är märkligt om det bedöms som självförvållat....vilade liksom bara handen emot som alltid när man skriver och den brast......det är ju slitningssak som tyder på dåligt ihopsatt från början...

så limmning enligt pdf-beskrivningen ovan kan funka utan att garantin rubbas?

garantin löper väl ändå snart ut...köpte den i februari eller något sånt.

och 990 är lilte väl mycket för lite lim.
men..om jag skulle åka ut. måste jag ta buss? just lärt mig tunnelbanan ju...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 17:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
om jag skulle åka ut. måste jag ta buss? just lärt mig tunnelbanan ju...

tja, du kan ju promenera från medborgarplatsen (ca 15 minuter).

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 20:14

Ronny:

Så du jobbar på Lan-Master? Ni rular som bara den Har haft in min 12" powerbook två gånger och bägge gångerna har det gått fort och bra att få den fixad

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 22:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av batmannen
Ronny:

Så du jobbar på Lan-Master? Ni rular som bara den Har haft in min 12" powerbook två gånger och bägge gångerna har det gått fort och bra att få den fixad

Tackar! Det är alltid kul när kunder visar uppskattning. Jag ska vidarebefordra det här till mina kollegor. Vi är fem tekniker och majoriteten av oss är macnördar och tycker därför att det är viktigt att folk är nöjda med sitt val av plattform. Tyvärr måste vi dra in lite pengar till löner mm då och då.
Tråkigt att du behövt skicka in din dator TVÅ gånger, vi vill egentligen inte att våra kunder kommer tillbaks.

1
Bevaka tråden