Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini 2010, 2.66 GHz, SSD, 8GB ram, vilket OS?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har nyligen köpt 8 GB ram och en Samsung EVO 750 SSD till min Mac Mini mid 2010 (2.66) som stått och dammat ett tag. Har tänkt installera detta i helgen, och undrar vilket OS ni rekommenderar att jag kör på denna gamla, om än uppgraderade burk.

Kommer jag att uppleva bättre prestanda om jag kör 10.7-8 eller bör jag bara installera den senaste versionen av OSX?

Vänligen,
Nellyboy

Vad ska du göra med den?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad ska du göra med den?

Den ska väl i stort sett vara en HTPC kombinerat med en jobbdator när det behövs. Så streaming, surf, Word/Excel och så lite filmtittande

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-27 16:11
Ursprungligen av nellyboy:

Kommer jag att uppleva bättre prestanda om jag kör 10.7-8 eller bör jag bara installera den senaste versionen av OSX?

Många upplevde att 10.9 Mavericks med bättre minneshantering hade bättre prestanda än föregångarna, så det finns definitivt ingen anledning att köra de äldre. Men ser ingen anledning till att du inte skulle uppdatera till senaste Sierra. Har du bara SSD så snurrar det på. Nej just det, då snurrar det inte...

Ursprungligen av IngoX:

Många upplevde att 10.9 Mavericks med bättre minneshantering hade bättre prestanda än föregångarna, så det finns definitivt ingen anledning att köra de äldre. Men ser ingen anledning till att du inte skulle uppdatera till senaste Sierra. Har du bara SSD så snurrar det på. Nej just det, då snurrar det inte...

Hehe, låter bra det! Stort tack för hjälpen

Håller med. Kör senaste.

1
Bevaka tråden