Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch och Sierra upplåsning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-09-14 13:18

Jag var tvungen att prova och setup för detta var ganska omständligt. Jag fick aktivera 2-factor authentication för iCloud först och sedan fick klockan fnatt vilket resulterade i att intällningen för upplåsning i macens meny försvann. Det fanns alltså ingen ruta att klicka i för "lås upp datorn med Apple Watch". Jag gjorde om parkopplingen och nu fungerar det faktiskt. Bara att fälla upp locket på datorn så loggas jag in. Da framtid is här.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-09-21 14:16

Jag hamnade i mångt och mycket samma läge som du. Efter att jag hade stängt av två-stegs-autentisering och slagit på två-faktor-autentisering försvann rutan för Apple Watch.

Men jag startade bara om min dator och iPhone (kanske onödigt) så kom rutan med Apple Watch tillbaka.

Nu har jag fastnat.
Satt länge och experimenterade med olika sätt att komma igenom, och hade stora problem med tvåstegsverifiering och -autentisering. Inget ville funka. Efter en kvart löste det sig. Då kom istället nästa problem. "Datorn kan inte kommunicera smed Apple Watch", med uppmaningen att "Se till att Apple Watch är upplåst, på handeden och påslagen." Alla kriterier uppfylls, men inget händer. Startade om datorn, men det hjälpte inte.
Tips?

1
Bevaka tråden