Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kul....hade inget o göra så chattade med tele2 för att se om de fått in några 7+ 32gb svart, svaret jag fick är att de inte kan garantera att jag får telefonen denna vecka (är inne på sista veckan) pga det höga trycket...

Sjukt sugen på ny telefon, första gången jag har en telefon i två år. Min 6+ känns väldigt gammal just nu.. ? Så oerhört klantigt att råka beställa en Gagatsvart..

  • Medlem
  • 2016-09-26 18:05
Ursprungligen av theplague:

Ja det får man.

Vad bra, tack. Då kanske jag ska kolla om man kan boka en där

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-26 19:19
Ursprungligen av Bjofor:

Min beställning kom på tisdagen när det stod skickad på fredagen, skickades med DHL express, fick ett spårningsnummer på måndagen, på Applestore stod det gamla datumet kvar som var över en vecka fram, så du bör nog ha den i mitten på nästa vecka.

Fråga;
Var det DHL som kontaktade dig ör att lämna ut telefonen?

Ursprungligen av Lidlund:

Fråga;
Var det DHL som kontaktade dig ör att lämna ut telefonen?

Jag fick ett sms med spårningsnummer från DHL, i det fick jag svara med en etta eller tvåa, etta för att hämta hos närmaste DHL ombud, tvåa om jag ville ha den hem till dörren.
Fick mitt sms på måndagen när telefonen var i Eindhoven, hämtade ut den på tisdagseftermiddagen hos mitt ombud!

Nån som har hört något om det är något större lass på G till sverige snart på 7+?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-26 19:41
Ursprungligen av Bjofor:

Jag fick ett sms med spårningsnummer från DHL, i det fick jag svara med en etta eller tvåa, etta för att hämta hos närmaste DHL ombud, tvåa om jag ville ha den hem till dörren.

Perfekt! Tack!

Bara för att jävlas har min chef skickat mig till Frankrike imorgon bitti! Men då kan jag hämta den på ombudet på fredag

Ursprungligen av kraspor:

Om vi räknar med att Tre har koll och vet att deras första större leverans kommer till dem runt månadsskiftet till oktober så stämmer deras info men det verkar som att Tre helt lever i det mörka när det gäller information. Det är ju inte så att de (apple) sitter helt utan mjukvara för att hantera alla planerade leveranser?

Ja koll har de ju inte. Fick efter lång väntan och många hårda ord, komma fram till ngn chef på tre:s ftg kundtjänst
Han hade heller ingen riktig aning. Men efter att ha pressat honom lite kröp det fram att 3-5v är löpande tid, dvs står det 3-5v så är det från och med det datumet som informationen är uppdaterad... vilket innebär 5-7v från och med beställning om man kollar idag. Nästa vecka lär det då vara 6-9 men stå 3-5.
Tydligen är veckoangivelsen helt taget ur luften och kan ändras, men deras leverantör som hanterar inköpen och som inte lyckats få garantier på leveranser eller tider, tyckte det var ett rimligt spann då alla borde hinna få sina beställningar. *Suuuucccckk***

Tycker Tre funkar bra i det dagliga livet, men varje större launch samma visa.
Undrar om det inte är deras underleverantör/inköpare som inte hänger med och inte nödvändigtvis systemet på Tre? (För det har de väl inget om de lejt ut)

Någon som fick mobilen ivägskickad från Kina i fredags som hört något? Spårade med nummret jag fick av Apple men de står bara Amsterdam status recoverd... Den anlände i Amsterdam redan igår

Ursprungligen av wibbixen:

Någon som fick mobilen ivägskickad från Kina i fredags som hört något? Spårade med nummret jag fick av Apple men de står bara Amsterdam status recoverd... Den anlände i Amsterdam redan igår

Min skickades i lördags å har fastnat i Kina.. inte hänt skvatt på 3 dagar.. suck

Ursprungligen av Shader:

Ja koll har de ju inte. Fick efter lång väntan och många hårda ord, komma fram till ngn chef på tre:s ftg kundtjänst
Han hade heller ingen riktig aning. Men efter att ha pressat honom lite kröp det fram att 3-5v är löpande tid, dvs står det 3-5v så är det från och med det datumet som informationen är uppdaterad... vilket innebär 5-7v från och med beställning om man kollar idag. Nästa vecka lär det då vara 6-9 men stå 3-5.
Tydligen är veckoangivelsen helt taget ur luften och kan ändras, men deras leverantör som hanterar inköpen och som inte lyckats få garantier på leveranser eller tider, tyckte det var ett rimligt spann då alla borde hinna få sina beställningar. *Suuuucccckk***

Tycker Tre funkar bra i det dagliga livet, men varje större launch samma visa.
Undrar om det inte är deras underleverantör/inköpare som inte hänger med och inte nödvändigtvis systemet på Tre? (För det har de väl inget om de lejt ut)

Jag bokade en svart + 256 9.07 den första morgonen.
I morse när jag som vanligt kollade leveransstatus stod det 3-5 veckor (som vanligt på tre).
En timme senare kommer ett sms från tre som säger att telefonen är skickad

Ursprungligen av razorfisk:

Min skickades i lördags å har fastnat i Kina.. inte hänt skvatt på 3 dagar.. suck

Min flög i lördags och är nu i Amsterdam. Men inte hänt något sen igår

Hur gör man för att köpa telefon på Telia-abbonemang som vissa säger att de gjort på Apples hemsida?
Jag får aldrig fram något sådant alternativ.

Ursprungligen av bkkvarteret:

Jag bokade en svart + 256 9.07 den första morgonen.
I morse när jag som vanligt kollade leveransstatus stod det 3-5 veckor (som vanligt på tre).
En timme senare kommer ett sms från tre som säger att telefonen är skickad

Haha rest my case!
Grattis! Hoppas den kommer fram ordentligt

Ursprungligen av ChristopherA:

Hur gör man för att köpa telefon på Telia-abbonemang som vissa säger att de gjort på Apples hemsida?
Jag får aldrig fram något sådant alternativ.

Inte på deras hemsida, i en Apple Store.
Du kan dock reservera en telefon i en butik och åka dit och teckna abb. Länk för det ett gäng sidor bak här i tråden.

Ursprungligen av Onebuying:

Frågade precis Halebop när man kan få den 7+ 128 Jet Black jag beställde några minuter efter öppning av förköpet:

"Hej! Då ska vi förhoppningsvis få in leveranser under de närmaste 3 veckorna men det skickas i väldigt små volymer så det är ca 3-5 veckors leveranstid kvar för dig."

Med andra ord inte så kul... Förhoppningsvis går det fortare, men har ju redan väntat ett bra tag. Någon annan som hört något från Halebop?

Har chattat med supporten och på facebook, men dom verkar inte veta nått mer och verkar inte direkt få nån mer info från apple

Ursprungligen av bossebildoktor:

Har chattat med supporten och på facebook, men dom verkar inte veta nått mer och verkar inte direkt få nån mer info från apple

Samma med Telenor, verkar få sjukt lite info från Apple angående kommande leveranser.

Beställde precis från Halebop (svart, 128 GB).

Ursprungligen av wibbixen:

Min flög i lördags och är nu i Amsterdam. Men inte hänt något sen igår

Samma här! Beställde en iPhone 7 Jet black 128 gb ca 9.15 på förbokningsdagen. Fick i lördags 24/9 meddelande från DHL och Apple om att den är skickad. Inte hänt ett skvatt sedan dess.

Pratade med både DHL och Apple idag. DHL säger att telefonen inte har lämnats in till dem än. Apple säger att telefonen har skickats iväg från deras lager och att det kan ta ett par dagar innan den når DHL.

På DHLs hemsida står det att den fortfarande befinner sig i Eindhoven "Information om försändelsen mottagen". Kanske samlar de upp ett gäng telefoner och div varor från Apple nu som ska skickas vidare till Sverige?!

Återstår bara att vänta och se om den levereras enligt beräknat datum 4/10. Hade dock hoppats på tidigare iom att den skickades i lördags

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-27 09:59
Ursprungligen av patsen:

Samma här! Beställde en iPhone 7 Jet black 128 gb ca 9.15 på förbokningsdagen. Fick i lördags 24/9 meddelande från DHL och Apple om att den är skickad. Inte hänt ett skvatt sedan dess.

Pratade med både DHL och Apple idag. DHL säger att telefonen inte har lämnats in till dem än. Apple säger att telefonen har skickats iväg från deras lager och att det kan ta ett par dagar innan den når DHL.

På DHLs hemsida står det att den fortfarande befinner sig i Eindhoven "Information om försändelsen mottagen". Kanske samlar de upp ett gäng telefoner och div varor från Apple nu som ska skickas vidare till Sverige?!

Återstår bara att vänta och se om den levereras enligt beräknat datum 4/10. Hade dock hoppats på tidigare iom att den skickades i lördags

Intressant, jag fick sms från dhl i morse om tracking number mm. men inte fått något från apple om att den är skickad. Står också eindhoven på min. har också beräknat datum 4/10. Vore gött om de kom denna veckan till oss!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-27 10:01

Verkar som det äntligen blivit lite fart på telia. Ip7+ svart 256gb skickas idag. Fick precis sms.

Ursprungligen av dfgh:

Intressant, jag fick sms från dhl i morse om tracking number mm. men inte fått något från apple om att den är skickad. Står också eindhoven på min. har också beräknat datum 4/10. Vore gött om de kom denna veckan till oss!

Vart kollar ni så ni får upp att de är i Eindhoven... Jag kollar med de som fanns å apples hemsida när man beställde. Jag får dock bara fram hela färden fram till Amsterdam sedan står de recovery sedan inget mer.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-27 10:20
Ursprungligen av wibbixen:

Vart kollar ni så ni får upp att de är i Eindhoven... Jag kollar med de som fanns å apples hemsida när man beställde. Jag får dock bara fram hela färden fram till Amsterdam sedan står de recovery sedan inget mer.

fick sms från dhl med tracking nummer. klistrade in de numret på dhl.se

Ursprungligen av dfgh:

fick sms från dhl med tracking nummer. klistrade in de numret på dhl.se

Jahaaaa. Men kul farsan är i usa, han lär ju inte vara vaken
... Så ni får gärna uppdatera mig då och då och säga om något hänt eller inte

Ursprungligen av Jaw_B:

Verkar som det äntligen blivit lite fart på telia. Ip7+ svart 256gb skickas idag. Fick precis sms.

gaga svart eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-27 11:10
Ursprungligen av Starholk:

gaga svart eller?

Ne, matt svart. (även om jag börjar ångra mig av färgval.. men men.)

Ursprungligen av Jaw_B:

Verkar som det äntligen blivit lite fart på telia. Ip7+ svart 256gb skickas idag. Fick precis sms.

vet inte om att förlänga leveransen med ytterligare en dag är att få fart för mig...

Ursprungligen av Jaw_B:

Verkar som det äntligen blivit lite fart på telia. Ip7+ svart 256gb skickas idag. Fick precis sms.

Exakt samma här. Dock plockade jag upp en i Apple Store Täby i tors som nämnts här.

Ursprungligen av Jaw_B:

Ne, matt svart. (även om jag börjar ångra mig av färgval.. men men.)

Inte jag, ännu mindre efter att sett och känt på båda färgerna i butiken. Mattsvart mycket snyggare enligt mig.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-27 11:47

Jag får nog vänta till nästa vecka. Min 7+ 256GB JB står fortfarande som "VÄNTAR PÅ LAGERLEVERANS" hos Telia.

Jag snackade lite med telias kundtjänst, den killen sa att nästa leverans från apple är preliminärt om 6v....

Bevaka tråden