Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa begagnad Imac från 2012 - bra/dåligt? Råd emottages tacksamt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag funderar på att köpa en begagnad Imac (2012) som jag ska använda som arbetsdator hemma. Jag jobbar som formgivare så den måste fungera med Adobe Suiten med flera program öppna utan att vara seg. Jag har fått erbjudande om att få köpa en Imac från 2012 för 6500 men vet inte om priset är bra eller om datorn är för gammal. Finns det någon kunnig som kan ge mig råd. Säljaren har använt datorn endast för vardagsbruk.

tack för svar!

Har du fler specs på den? Minne, hårddisk/SSD, grafik etc. Annars är det svårt att kommentera priset.

Är det 21,5 eller 27 tum?

En iMac från 2012 är generellt en helt okej dator i dagsläget. Det enda jag hade aktat mig för är om den har en hårddisk, och inte SSD eller fusion drive.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

...Det enda jag hade aktat mig för är om den har en hårddisk...

Ja, jag hade också hellre valt en modell med SSD. Men det går ju att köra med en extern SSD som startskiva. Kostar inte så mycket. Så jag tycker inte att det spelar så stor roll om den har en snurrdisk.

Ursprungligen av Kreatören:

...köpa en Imac från 2012 för 6500...

Du säger detta som om det bara fanns en enda sådan modell.

Du måste berätta mycket mer, annars är det omöjligt att bedöma priset.

- Vilken skärmstorlek?
- Hur mycket internminne?
- Vilken processor?
- Vilken disk? (typ och storlek)
- Och om det är en 27-tummare så finns det även olika grafikkort.

Senast redigerat 2016-09-25 12:57
Ursprungligen av Jesper Ohlsson: