Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av WiFi:

Men bara för att de inte nämner något om kvalitén så betyder ju inte det att den inte är förbättrad. Vad bra att du äntligen kunde komma med en länk i inlägg #217 där du läste om det. Intressant artikel.

Det har jag inte sagt någonting om. Det jag säger är att det är rimligt att anta att så inte är fallet.

  • Medlem
  • 2016-09-11 15:07
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Det har jag inte sagt någonting om. Det jag säger är att det är rimligt att anta att så inte är fallet.

Inlägg #202

Citat:

Ser inget speciellt med funktionerna överhuvudtaget om jag ska vara ärlig. Åtminstone inte något som kompenserar kass ljudkvalité. Använder man hörlurar mkt kan dessutom batteritiden definitivt bli ett irritationsmoment.

Ser ingenting om att du antar här. Jag lämnar det här nu.

Ursprungligen av WiFi:

Inlägg #202
Ser ingenting om att du antar här. Jag lämnar det här nu.

Jag skrev redan i första inlägget att de nya lurarna ser ut att vara helt vanlig EarPods fast trådlöst. Alltså har jag antagit hela tiden. Alltså inte utgett mig för att veta...

  • Medlem
  • 2016-09-11 15:35
Ursprungligen av WiFi:

Vet vi något om ljudkvalitén än? Har du hittat nåt? Har hittat en sida som kommenterade att de satt bra, men att det var svårt att bedöma ljudkvalitén under eventet.

Det enda jag sett var The Verge som sa hastigt att de lät som de vanliga EarPods

https://youtu.be/PHQG_XfDrDE

Trådlösa hörlurar gör ju att vi konsumerar media på ett helt annat sätt kan bara se på mig själv

Jag tror att fördelen med AirPods är kopplingen till telefonen men jag tycker de har lite att önska på design området
Undra vilka andra koncept de ratat på vägen

  • Avstängd
  • 2016-09-11 16:39
Ursprungligen av PaO:

Det enda jag sett var The Verge som sa hastigt att de lät som de vanliga EarPods

https://youtu.be/PHQG_XfDrDE

Trådlösa hörlurar gör ju att vi konsumerar media på ett helt annat sätt kan bara se på mig själv

Jag tror att fördelen med AirPods är kopplingen till telefonen men jag tycker de har lite att önska på design området
Undra vilka andra koncept de ratat på vägen

Ger inte mycket för en "recension" i den miljön dom vistades.

  • Medlem
  • 2016-09-11 17:16
Ursprungligen av Hffre:

Ger inte mycket för en "recension" i den miljön dom vistades.

Nej det gör inte jag heller men det är det enda jag sett hitintills

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-16 23:46

Appar verkar starta lika snabbt på iPhone 6S som på iPhone 7. iOS 10 startar till och med något snabbare. iPhone 7 presterade dock bättre i Geekbench och WiFi testet.

https://www.youtube.com/watch?v=RmZK7sL94KE
https://www.youtube.com/watch?v=kVvK2pxy39c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-19 22:33

http://www.displaymate.com/iPhone7_ShootOut_1...

Otroligt bra skärm i iPhone 7.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-20 07:31

Jag undrar om iPhone 7 har lite långsammare lagring än iPhone 6s? CPU'n är enormt mycket snabbare och imponerande mycket snabbare än Android-sidan. Ändå är den lite långsammare än iPhone 6s på vissa saker. Apple valde kanske med minnne kontra högpresterande? Nu pratar vi några procent förvisso.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag undrar om iPhone 7 har lite långsammare lagring än iPhone 6s? CPU'n är enormt mycket snabbare och imponerande mycket snabbare än Android-sidan. Ändå är den lite långsammare än iPhone 6s på vissa saker. Apple valde kanske med minnne kontra högpresterande? Nu pratar vi några procent förvisso.

Läs Anandtech när de recenserar 7an de brukar lista lagringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-24 23:36
Ursprungligen av D_Odell:

Läs Anandtech när de recenserar 7an de brukar lista lagringen.

Jo, barefeast har testat luren och där verkar 7:an ha mycket bättre prestanda på både CPU och lagring. Underligt 6s är snabbare på att öppna appar.

CPU: c:a 37% snabbare
Lagring: c:a 18% snabbare (838 MB/s)

Inte för att jag tror någon som uppleva iPhone 7 som slö, ändå skumt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jo, barefeast har testat luren och där verkar 7:an ha mycket bättre prestanda på både CPU och lagring. Underligt 6s är snabbare på att öppna appar.

CPU: c:a 37% snabbare
Lagring: c:a 18% snabbare (838 MB/s)

Inte för att jag tror någon som uppleva iPhone 7 som slö, ändå skumt.

Fast det borde nog bero på att de flesta apputvecklare ännu inte haft tid och möjlighet att optimera dom för just hårdvaran som sitter i iPhone7? Eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-25 11:32

Jag kan ärligt säga att jag upplever min iPhone 7 som långsammare i just navigeringen i GUI, mellan appar etc. Känns som där är lagg eller iaf någon fördröjning på många ställen. T ex tiden det tar att dubbeltrycka på Homebutton o växla till tidigare app. Jag kan inte få mitt tryck på appen jag ska växla till registrerat lika snabbt som tidigare. Likaså känns det som att minneshanteringen är helt annorlunda, appars freeze state nollas mycket tidigare än tidigare och man får börja om från noll.

Självklart kan mycket av detta vara orsakat av iOS 10 och inte iPhone 7 lika mycket. Väldigt trist, hur som.

Ursprungligen av zinned:

Jag kan ärligt säga att jag upplever min iPhone 7 som långsammare i just navigeringen i GUI, mellan appar etc. Känns som där är lagg eller iaf någon fördröjning på många ställen. T ex tiden det tar att dubbeltrycka på Homebutton o växla till tidigare app. Jag kan inte få mitt tryck på appen jag ska växla till registrerat lika snabbt som tidigare. Likaså känns det som att minneshanteringen är helt annorlunda, appars freeze state nollas mycket tidigare än tidigare och man får börja om från noll.

Självklart kan mycket av detta vara orsakat av iOS 10 och inte iPhone 7 lika mycket. Väldigt trist, hur som.

Har du testat betan av 10.1? Kan ju vara kombinationen av iOS 10 och iPhone 7. Har för mig att jag upplevde samma sak med tidigare releaser av iOS och ny hårdvara.

Har inte fått min iPhone 7+ än, och när jag väl får den så är väl iOS 11 ute... ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-25 12:04

Nix, har aldrig kört några betor av iOS.

Som vanligt en riktigt på djupet och grym recension av Anandtech: http://www.anandtech.com/show/10685/the-iphon...

Bevaka tråden