Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sista chansen att se Citizenfour på SVT Play

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Passa på att se den prisbelönta dokumentären om Edward Snowden. Citizenfour finns på SVT Play fram till 19 oktober.

Läs hela artikeln här

Ni som har sett Snowden får gärna skriva några rader om den utan att spoila för mycket. Om det går att spoila hans liv mera? Funderar på att se den.

Dokumentärfilmen som SVT har såg jag förra gången den gick. Sådär bra tyckte ja.

Synd att fredagsvideon inte blev med någon av er på 99 dock.

Ursprungligen av SweSG:

Ni som har sett Snowden får gärna skriva några rader om den utan att spoila för mycket. Om det går att spoila hans liv mera? Funderar på att se den.

Dokumentärfilmen som SVT har såg jag förra gången den gick. Sådär bra tyckte ja.

Synd att fredagsvideon inte blev med någon av er på 99 dock.

Ursprungligen av SweSG:

Ni som har sett Snowden får gärna skriva några rader om den utan att spoila för mycket. Om det går att spoila hans liv mera? Funderar på att se den.

Dokumentärfilmen som SVT har såg jag förra gången den gick. Sådär bra tyckte ja.

Synd att fredagsvideon inte blev med någon av er på 99 dock.

Just med Fredagsvideon brukar vi försöka tipsa om roliga, intressanta eller bara bra klipp från övriga internet, oftast Youtube. På så vis är det inte som till exempel Fredagspanelen hos våra kollegor på Sweclockers. Istället har vi vår podd varje lördag, och så kör vi videor med oss själva lite då och då i samband med tester, event och nya produkter.

Jag såg Snowden förra veckan, och tyckte den var sevärd. Joseph Gordon-Levitt gör en bra insats som Snowden, även om jag tycker han grötade ihop rösten lite väl för att få röstläget rätt. Men det funkar. Resten av skådespelarna gör lite olika insatser – Shailene Woodley gör bra ifrån sig men spelar tyvärr en rätt trist karaktär (Snowdens flickvän). Hennes roll begränsas till att vara Snowdens samvete i början av filmen, och sedan representera "den vanliga människan" senare, typ "jag bryr mig väl inte om någon läser mina mail, jag har inget att dölja". Det är också en del ganska stolpiga scener där de två bara sitter och för en diskussion, där det är uppenbart att de bara talar direkt till biopubliken. Men det är ju Oliver Stone som sagt, och han är ju inte särskilt subtil när det gäller budskapet i sina filmer.

Men den är spännande, snygg och känns hyfsat realistisk kring händelserna den visar. Väldigt tjusigt foto, och musiken är bra med bland annat en ny låt av Peter Gabriel som jag gillade. Mitt betyg: 3 av 5.

Håller med @jakobnilsson angående filmen Snowden... Helt klart sevärd och underhållande om man är intresserad av "sånt", vilket jag är... Sen om det är en biofilm eller film man lika gärna kan se senare får var o en avgöra. Jag vann biljetter och såg filmen gratis, så det var gött

1
Bevaka tråden