Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPhoto räddade foton

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt iPhoto (anv inte Bilder än) K raschade i samband med uppdateringarna som gjordes nyligen. Jah har kontinuerlig trådlös backup med Time Capsule. Saknar foton i de händelser jag skapat och hittar 1300 bilder under Räddade bilder. De som saknas i Händelserna ligger där, men mina nyckelord, platser och nya titlar har försvunnit. Ligger även foton där som jag raderat.
Flera av miniatyrerna kan inte visas och resten, som jag först ser som miniatyrer, blir tomma rutor då jag scrollar. En enda röra.

Har provat att bygga om biblioteket två 2ggr. Verkar inte kunna återskapa kopian i Time machine.

Vad gör jag? Sortera ut 1300 bilder igen där man måste klicka på varje ruta tar oändlig tid...

Apples supportsidor har jag redan kollat på. Behöver hjälp!!

Och vad händer när du försöker hämta biblioteket från time maschine? Hur gör du det?

Jag går in i time machine och väljer vilken kopia jag vill använda, markerar bilder och iPhoto, väntar på at det beräknar storlek och trycker återskapa. Då hamnar jag tillbaka i det bibliotek jag redan har (i Finder) och sedan börjar en kopiering till bilder.

När du har kopierat över det gamla biblioteket så högerklicka du och väljer "Visa paketets innehåll". Där finner du de gamla bilderna som du saknar. Sedan är det så enkelt som att dra-och-släppa de bilder du vill ha in till iPhotos.

Menar du kopierat över från Time machine då jag valt "återskapa"? Problemet är
det börjar kopiera till bilder och jag vill ha dem i iPhoto, men jag kanske kan ta dem från Bilder till iPhoto? Jag vill sortera upp lite i iPhoto innan jag byter till Bilder, och därför forts jag med iPhoto ett tag till.

Ursprungligen av citygirl76:

Menar du kopierat över från Time machine då jag valt "återskapa"? Problemet är
det börjar kopiera till bilder och jag vill ha dem i iPhoto, men jag kanske kan ta dem från Bilder till iPhoto? Jag vill sortera upp lite i iPhoto innan jag byter till Bilder, och därför forts jag med iPhoto ett tag till.

Du för över själva mappen iPhoto-biblioteket från Time Machine, du återskapar inte.

Ok, om jag gör rätt nu så finns det Masters, Previews och Thumbnails och flera andra filer. Är det thumbnails eller Masters jag vill importera? Finns mina taggar, beskrivningar och namngivning i Master-filerna?
Verkar som att vissa av de räddade bilderna ligger kvar i mitt bibliotek ändå under resp Händelse. Kan det stämma?
Tack för supporten!! ? Jag håller på att bli galen på detta. ?

Ursprungligen av citygirl76:

Ok, om jag gör rätt nu så finns det Masters, Previews och Thumbnails och flera andra filer. Är det thumbnails eller Masters jag vill importera? Finns mina taggar, beskrivningar och namngivning i Master-filerna?
Verkar som att vissa av de räddade bilderna ligger kvar i mitt bibliotek ändå under resp Händelse. Kan det stämma?
Tack för supporten!! ? Jag håller på att bli galen på detta. ?

Det ska vara master i sådana fall. Thumbnail är den lilla "preview bilden" som skapas. Har ingen aning om dina räddade bilder ligger kvar i ditt bibliotek. Finns dom där så skulle jag tippa att dom finns där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-18 20:55

Ta hela mappen ovanför Master etc. Annars tror jag databasen får hicka....

Jag ska prova! Tack Hoppas det funkar. Annars får jag väl fortsätta trakassera er med frågor ?

Jag får det inte att fungera ? Jag har skapat ett nytt iPhoto-bibliotek och plockat över "iPhoto" (ligger ovanför mappen Masters) för att testa först. Bilderna hamnar en och en och är dubbelt så många som i ursprungsbiblioteket. Nyckelord, filnamn, beskrivning, Händelser har alla försvunnit.
Jag har provat att bygga om och reparera det aktuella biblioteket, men det hjälper inte.

Verkar dessutom som att det i Räddade bilder är både foton som jag nyligen deletat, foton som försvunnit från sin Händelse och foton som ligger kvar i resp Händelse. Allt är blandat och jag kan inte skilja ut dem utan att ta dem ett och ett, 1300 foton....

En annan sak som jag kanske ska skapa ny tråd för? Måste jag tömma hela papperskorgen på en gång? Verkar inte gå att markera och ta bort enstaka bilder. De läggs tillbaka i biblioteket då. Har tripletter i papperskorgen av bilder som jag vill spara men redan har en kopia av i biblioteket. Vill behålla bilden i biblioteket men ta bort de andra identiska tre från papperskorgen.

1
Bevaka tråden