Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar TV OS

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Även mjukvaran i Apple TV får sin väntade uppdatering ikväll i form av TV OS 10.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-09-13 19:47

Välkommen Siri. Nu blev det väldigt roligt att söka med Apple TV.

Ursprungligen av Bokka:

Välkommen Siri. Nu blev det väldigt roligt att söka med Apple TV.

Jag håller på med uppdateringen. Det där var en efterlängtad kommentar

Har vi äntligen fått Siri på Svenska i tv OS10 ?

Ursprungligen av Christian_W:

Har vi äntligen fått Siri på Svenska i tv OS10 ?

Ja. Den är dock ingen höjdare imo.

Ursprungligen av Christian_W:

Har vi äntligen fått Siri på Svenska i tv OS10 ?

Yes

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja. Den är dock ingen höjdare imo.

perfekt ju för att söka på apple music iaf

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-13 20:09

Min ATV har laddat ner två gånger, men när den väl börjar installera avbryts installationen.
Ska testa att starta om...

Edit: Efter omstart gick det bra.

Senast redigerat 2016-09-13 21:05
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-09-13 20:15
Ursprungligen av kenjon:

Min ATV har laddat ner två gånger, men när den väl börjar installera avbryts installationen.
Ska testa att starta om...

Har precis uppdaterat min ATV4 utan problem.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-13 20:19

Uppdaterar nu

...och Siri funkar grymt bra!! Nu fattas bara möjligheten att ändra scrollriktningen på trackpaden.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja. Den är dock ingen höjdare imo.

Ingen höjdare? 110%.ig skulle jag vilja påstå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-13 22:50

Siri verkar jag inte fatta hur jag ska använda på ATV. Är den bara kopplad till iTunes?

  • Medlem
  • 2016-09-13 22:56

Siri på Apple-tv verkar ha stora begränsningar på vad den kan göra.

Jag har bara lyckats att få den att göra ett fåtal saker.

Finns det någon lista på vad Siri kan göra?

  • Avstängd
  • 2016-09-13 23:01
Ursprungligen av xms67:

Siri verkar jag inte fatta hur jag ska använda på ATV. Är den bara kopplad till iTunes?

Det är upp till utvecklarna om dom vill implementera Siri i sina appar.
Enligt information på plex forumet arbetar dom med att Siri ska kunna söka inom Plex.

  • Avstängd
  • 2016-09-13 23:03

Ett tips: Slår man på Diktering i Inställningarna kan man alla fall prata in i sökfälten i tex YouTube.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-09-14 00:17
Ursprungligen av Hffre:

Ett tips: Slår man på Diktering i Inställningarna kan man alla fall prata in i sökfälten i tex YouTube.

Du kan ju säga t ex "sök gangnam style på youtube", så slipper du gå in i appen och navigera till sökrutan.

  • Avstängd
  • 2016-09-14 00:23
Ursprungligen av EnDumEn:

Du kan ju säga t ex "sök gangnam style på youtube", så slipper du gå in i appen och navigera till sökrutan.

Ok jag han aldrig testa så utförligt. Då kanske det fungerar med Plex ändå om man formulerar frågan på det sätet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-14 11:22

Hos mig finns då inget Siri på apple tv:n Det enda som händer när jag trycker på "mic" knappen är att man hamnar i en sök-app. (Där det står att man skall hålla inne mic-knappen för att bokstavera sökningen... som inte heller fungerar) Skall man göra något för att slå på Siri?

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-14 11:50
Ursprungligen av Jaw_B:

Hos mig finns då inget Siri på apple tv:n Det enda som händer när jag trycker på "mic" knappen är att man hamnar i en sök-app. (Där det står att man skall hålla inne mic-knappen för att bokstavera sökningen... som inte heller fungerar) Skall man göra något för att slå på Siri?

Ja, du måste slå på det i inställningarna

Coolt med Siri på ATV. Använder inte Siri alls annars, men detta är verkligen en hit...att t.ex. scrolla bland ungens hundratals filmer/serier (från iTunes på server) har alltid varit en trist sysselsättning - nu kan man bara säga "Bolt" så kickar den datoranimerade filmen Bolt igång! Detta är sanslöst coolt. Eller "Asterix" så radas alla Asterix-filmerna upp sig snyggt i underkant av skärmen och man kan välja vilken som gäller.
Eller bara säga "Netflix" och det kickar igång var man än befinner sig i övrigt i ATV's struktur.
Och det FUNKAR!!! Att vi först nu börjat använda det är för att det kommit på svenska - ungens talade engelska är fortfarande rudimentär..eller snarare VILL hon inte prata engelska (förstår dock enormt mycket tack vare 87K timmar YouTube ). För egen del så kan allt vara på engelska, det spelar faktiskt ingen roll...jag läser t.ex. fler böcker på engelska än på svenska...och 90% av allt jag läser på nätet är på engelska.

Senast redigerat 2016-09-14 13:58
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-14 15:27

Svenska Applestore behöver ändra info om vad som ingår. Nu är det inte längre en Apple TV Remote utan en Siri Remote som ligger på mitt soffbord. Bokstavering av lösenord var ju riktigt smidigt.

Tråd rensad.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2016-09-14 21:49

Håller på och uppdaterar ATVen nu, ser grymt fram emot Siri

Edit

Uppdaterat nu, det mörka temat är väldigt snyggt tycker jag. Siri funkar bra, dock kommer det ta en liten stund tills man lär sig vad hon klarar av..

Senast redigerat 2016-09-14 22:07
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-09-15 19:56

Siri gick inte att få igång, inställningen var utgråad.
Efter lite googlande så verkar det som man måste ändra systemspråket till svenska (testat och då fungerar siri).
Är det verkligen så illa?

Ursprungligen av Json_81:

Siri gick inte att få igång, inställningen var utgråad.
Efter lite googlande så verkar det som man måste ändra systemspråket till svenska (testat och då fungerar siri).
Är det verkligen så illa?

Vad hade du innan?

Ursprungligen av Json_81:

Siri gick inte att få igång, inställningen var utgråad.
Efter lite googlande så verkar det som man måste ändra systemspråket till svenska (testat och då fungerar siri).
Är det verkligen så illa?

Ja det är så illa.

Jag skiter i Siri och fortsätter ha menyerna på Engelska.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-09-16 09:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad hade du innan?

Engelska, jag vill inte ha OS/system på svenska.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-09-16 09:05
Ursprungligen av Borttaget:

Ja det är så illa.

Jag skiter i Siri och fortsätter ha menyerna på Engelska.

Får göra samma sak. Hoppas de fixar det, funkar ju att ha engelska i telefonen och siri på svenska.
Jag hade kunnat leva med att ha siri på engelska, men det får man tydligen inte heller om man inte har amerikanskt konto.

Senast redigerat 2018-07-23 15:15
1
Bevaka tråden