Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fortsatt ökning för Spotify

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spotify fortsätter att locka fler prenumeranter, och har nu 40 miljoner betalande användare.

Läs hela artikeln här

JAg har bytt från Apple Music till Spotify av två anledningar. Apple har ett minst sagt ett märkligt debiteringssystem. På kontot står det 19 kr reserverat, 30 kr reserverat, 100 kr reserverat....har ingen aning om vad detta är. Står inte vem som dragit pengarna. Spotify...149kr, inga funderingar. Anledning Nr:2 är att spotify är dubbelt så snabbt på att ladda låtar.

Har aldrig haft problem med debiteringen från AM.

Men jag lurar på att gå tillbaka till Spotify ändå:
- Snabbare uppspelning.
- Lättare att hitta spellistor man tycker om.
- Spellistorna i Spotify kan man ha på en hel dag. I AM är de i genomsnitt 15 låtar långa!?
- Att dela spellistor mellan vänner är i prinicip omöjligt i AM, medan det är en självklarhet när man använder Spotify.
- Går man in i Spotify mår man bra. Går man in i AM vet man inte riktigt var man är eller vad man vill göra. Gränssnittet suger lika mycket som mellan Windows och Mac.
- Webversion finns av Spotify. Ingen dealbreaker, men ändå.

Är oerhört besviken på AM. Nu ska jag testa nya AM en månad, sen får vi se vem som får mina pengar!

Apple kan få fortsätta drömma om att bli den största aktören. Skönt att se att fristående aktörer klarar sig bra.

Jag kan se bådas fördelar och har därför båda

Ursprungligen av carlsson:

Gränssnittet suger lika mycket som mellan Windows och Mac.

Det är mer "pest eller kolera" för mig.
Gillade Rdio mer än båda, men det gick ju som det gick med det...

jag ville gilla AM! Testade i 4 månader, men jag lyssnade på mindre och mindre musik pga det allmänt förvirrande systemet.

Ser ingen anledning att byta från Spotify nu.

1
Bevaka tråden