Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miniguide: Ta kontrollen över dekalerna i IOS 10

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har användningen av dekaler i dina konversationer redan urartat? Går det inte att läsa meddelanden för att de täcks av klistermärken? 99mac visar hur du återfår kontrollen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-14 19:41

"Minska rörelse" har varit påslaget sedan iOS7(?). En mycket bra funktion! Dock konstigt att den hamnat under Hjälpmedel som om det var bara handikappade som ville slippa alla animeringar.

Ursprungligen av timofej:

"Minska rörelse" har varit påslaget sedan iOS7(?). En mycket bra funktion! Dock konstigt att den hamnat under Hjälpmedel som om det var bara handikappade som ville slippa alla animeringar.

Fast det är ett feltänkt att det bara är handikappade som behöver hjälpmedel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-14 22:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast det är ett feltänkt att det bara är handikappade som behöver hjälpmedel.

På engelska heter det Accessibility och termen brukar användas i samband med produkter eller tjänster som är avsedda för handikappade personer.

Förstora och förminska genom att nypa fungerar inte för mig. Testat med tre olika paket.

Ursprungligen av timofej:

På engelska heter det Accessibility och termen brukar användas i samband med produkter eller tjänster som är avsedda för handikappade personer.

Jag vet och det är fortfarande ett feltänk att tillgänglighet bara berör handikappade personer.

Citat:

Accessibility is strongly related to universal design which is the process of creating products that are usable by people with the widest possible range of abilities, operating within the widest possible range of situations. This is about making things accessible to all people (whether they have a disability or not).

Och nu ska jag återgå till att lära mig att begränsa min lust att alltid ha sista ordet....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-18 11:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet och det är fortfarande ett feltänk att tillgänglighet bara berör handikappade personer.

Och nu ska jag återgå till att lära mig att begränsa min lust att alltid ha sista ordet....

Med ditt resonemang ska appen Inställningar/Settings döpas om till Hjälpmedel/Accessibility, för att det är precis det den gör: anpassar telefonen till bredaste möjliga människors behov och situationer.

Får se nu, om din inlärning har givit något resultat.

Hur laddar man ner och använder dekaler i Mac OS Sierra?
De dyker ju upp i Mac OS skickat från iOS, men hittar inte hur man skickar från Mac OS.

1
Bevaka tråden