Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Kom igång med IOS 10

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Årets upplaga av Apples operativsystem för Iphone och Ipad är här, och 99mac går igenom både hur du uppdaterar och allt som är nytt.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-13 20:47

Mina enheter verkar inte tala om ifall jag startar musiken på en iOS10-enhet. Men jag har bara iTunesMatch, inte AppleMusic...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-14 01:40

Helt otroligt, gått från 9.3.5 till 10 på Iphone 6plus. Telefonen är bra mycket rappare. Nåt måste varit rejält knas förut. Efter uppdatering fick jag ca 3GB mer ledigt.?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-14 10:14
Ursprungligen av reboot81:

Efter uppdatering fick jag ca 3GB mer ledigt.?!

Kan ju t.ex bero på om du har iCloud bildbibliotek med optimerad lagring och det behövde rensas utrymme vid iOS-nedladdning och installation.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 11:10
Ursprungligen av reboot81:

Helt otroligt, gått från 9.3.5 till 10 på Iphone 6plus. Telefonen är bra mycket rappare.

Hos mig, på iPhone 6s, är det tvärt om. Känns riktigt segt...och det brukar det aldrig göra efter uppdatering, tvärt om.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-14 14:04
Ursprungligen av IngoX:

Kan ju t.ex bero på om du har iCloud bildbibliotek med optimerad lagring och det behövde rensas utrymme vid iOS-nedladdning och installation.

Nix. Men några filer har jag blivit av med. Men rejält kul att få en snabbare mobil tack vare uppgradering!
Och den har varit seg sedan 9.2.X. Återställt, kört betor, tagit bort betor, återställt.
Hmm. Det var nog en beta-uppgradering som segade ner…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 14:44
Ursprungligen av reboot81:

Men rejält kul att få en snabbare mobil tack vare uppgradering!

Grattis, kul att någon har fått det iaf

Själv känns den slöare. Inte jättemycket men klart märkbart. Små tidsdifferenser man märker, när man trycker någonstans och förväntar sig omedelbar respons men det tar en aningen längre tid än tidigare.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-17 13:30

Jag hittade "Förstorare" under Inställningar -> Allmänt -> Hjälpmedel.
Det är en kameraliknande app som man kan nå med trippelklick på hemknappen. Vad den gör är att den tar en bild som du sedan kan zooma in och kika på. Med de nya kamerorna så kan man säkert få bra förstoring, jag har endast testat på 6+.
Bilden sparas inte, utan det är endast en bild du kan kika på för stunden. Flera olika filter finns att applicera.

Här syns baksidan på en parfymflaska med text i mycket liten storlek inzoomad. Filtret Gult/svart applicerat. Vad gör hänglåset? Jo den låser fokus.

För er som avskyr vibrering så går det stänga av helt under Inställningar -> Allmänt -> Hjälpmedel -> Vibrering. Ej nytt för iOS 10 men nämner det åndå.

Senast redigerat 2016-09-17 13:42
1
Bevaka tråden