Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imessage App Store slår upp portarna

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inför kvällens lansering av IOS 10 har nya Imessage App Store öppnat, med dekaler och annat till chattklienten.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-09-13 09:40

Kikat lite och det känns som det snabbt kommer bli rörigt i imessage om man lägger in en gäng appar.

Ursprungligen av Json_81:

Kikat lite och det känns som det snabbt kommer bli rörigt i imessage om man lägger in en gäng appar.

Tycker det blev tillräckligt trångt och "cluttered" med den lilla textrutan nu.

Senast redigerat 2016-09-13 18:04

Suck

Jag behöver inte ännu en Apple Store för att köpa fåniga ikoner och smileys. Jag behöver en Mac App Store med ett stort utbud så jag slipper installera Office paketet från ett håll, spel ifrån ett annat (Steam?) och så Apples egna app store på det. Och så vill jag ha ett enhetligt sätt att installera och avinstallera alla program på macen. Tack.

  • Avstängd
  • 2016-09-14 02:09
Ursprungligen av keptang:

Den blir lika stor som tidigare när du börjar skriva.

Lite orolig är man.
Kanske kommer det verkligen användbara tillägg där. Får se.

Är det någon som vet hur Genius Lyrics tillägg är menar att funka. Kan inte trycka eller göra någonting. Ser bara en ikon.

Ursprungligen av Hffre:

Den blir lika stor som tidigare när du börjar skriva.

Självklart, textrutan är mer obekväm att komma åt med vänster tumme än innan, därför gillar jag det inte. Hade önskat att man kunde stänga av dessa funktioner.

Hela telefonen börjar kännas som ett f2p-spel med inköpspris på 10k.. En butik av denna typen har inget att göra på en premiumtelefon.

Senast redigerat 2016-09-14 11:54
Ursprungligen av keptang:

Tycker det blev tillräckligt trångt och "cluttered" med den lilla textrutan nu.

I stort är det nog en bra idé att modulärisera funktionaliteten via plug-ins (eller sub-appar om man så vill) eftersom användarspektrat i meddelandeappen är så väldigt brett. Efter en snabb blick ser det ut att finnas en del guldkorn bland plastdekalerna, exvis integrerad översättning, och det kommer säkert fler bra funktioner med tiden.
Men konceptet känns ännu ofärdigt, kanske blir bättre med vana? (Jag har inte använt beta-versionerna)

Dock undrar man vad tusan som hände när de bestämde sig för att inkludera en speciell fyrverkeri-funktion?!
1) Vad ska man ha den till?
2) varför inte implementera detta mög som en imessage-app så att normala människor kan slippa den?

Detta är trams man satsar på för barn och Asien - det handlar om en oerhört stor målgrupp. Jag förstår Apple...och man får leva med en del trams om man vill vara på en stooooor plattform. Jag har andra saker som stör mig i livet - att noja över detta trams är tramsigare än tramset.
Att man inte kan stänga av trams - och generellt modifiera en massa saker i iOS - är också något jag förstår och som jag tror Apple gör helt rätt i. Ju färre inställningar desto bättre för den stora tunga majoriteten av användarna. Vi nördar/experter får gilla läget eller bygga en egen telefon...eller söka jobb hos Apple, göra karriär där och försöka ändra på utvecklingen. Allt annat är bara flum.

Annat exempel på "trams" som man inte bör reta sig på:
Min AppleWatch - uppdaterad till nya OS - påminde mig nyss om att "andas". Man kan bli arg och reta sig på detta trams, men jag skrattar bara och stänger av detta så det inte dyker upp igen. Men varför är det factory preset? Jo, jag förstår detta: var det inte det så skulle nästan ingen - som kanske vill ha detta - sätta på det, ty det kräver en insats och kunskap. Apple vill använda big data och den enorma - historiskt unika - situationen där flera hundra miljoner människor lever med samma maskin - en homogenitet som är unik och både skrämmande och fascinerande. Apple vill använda denna supermakt till att puffa ut små saker som kanske ökar hälsan och det skulle inte förväna mig om statistik kan visa detta om 10 år. Själv skiter jag i allt sådant, men jag accepterar deras ambition...t.o.m. respekterar den (Cook ÄR en mjukis...troligtvis en god människa och han har råd att vara hur god som helst :-).
Jag irriteras i alla fall inte. jag "ser" the big picture och varför dom gör detta...det är ett experiment; kan man statistiskt förbättra hälsoläget ("make a differens" som är amerikanernas mantra) när man har tillgång till hundratals miljoner människor via en apparat? Eftersom människan i stor är en robot så tror jag detta - jag tror att dom är något på spåren. Små förändringar i miljontals männsikors beteende kommer att statistiskt höja det globala hälsoläget - kanske rädda liv. Det blir svår - kanske omöjligt - att fastställa denna statistik, men det behövs inte...eftersom det är frivilligt och inte skattefinansierat.

Senast redigerat 2016-09-14 16:47
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-14 13:09

Jag hittar inte Mac-ikonerna....?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-14 13:56
Ursprungligen av kenjon:

Jag hittar inte Mac-ikonerna....?

För att du inte gjort dem än.

@kenjon Apple har gjort dekalerna Classic Mac
Samt ett gäng andra.

Senast redigerat 2016-09-14 16:02

Bryr mig inte så mycket om det här just nu, det stör mig inte heller.
Kommer säkert en dag då jag roas ofantligt av detta, man vet aldrig

Oavsett vad ni tycker, någon som kan hjälpa mig bli klok på hur Genius ska funka i iMessages?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-14 16:00

Vi har gått från att prata med varandra, först öga mot öga, sen till telefonsamtal. Sen kom SMS. Ren textkommunikation.
Helt utan nyanser. Sen skrev någon och vi förstod att texten var skriven med glimten i ögat.
Stickers/klistermärken är en förlängning på glada gubbar.
Är det ploj? Ja. Kan det ge liv till en så annars torr kommunikation som SMS är? Ja!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 16:09
Ursprungligen av reboot81:

Vi har gått från att prata med varandra, först öga mot öga, sen till telefonsamtal. Sen kom SMS. Ren textkommunikation.
Helt utan nyanser. Sen skrev någon och vi förstod att texten var skriven med glimten i ögat.
Stickers/klistermärken är en förlängning på glada gubbar.
Är det ploj? Ja. Kan det ge liv till en så annars torr kommunikation som SMS är? Ja!

Äh...man kan ge liv åt kommunikationen på andra sätt som inte innebär att man behöver klydda ner ett helt textfönster med alla regnbågens färger, raketer, blixtar o skit Jag äger bara - ASCII!

D3t 4r m3r 1337 4n 4tt h8ll4 p4 m3d s8n sk1t s0m d377a

1
Bevaka tråden