Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple prissänker flera Ipad-modeller

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I samband med gårdagens event har Apple sänkt priserna för flera Ipad-modeller samtidigt som mer lagringsutrymme har tillkommit.

Läs hela artikeln här

Skärmstorlek?

Hur stora är skärmarna på iPad mini 2 och 4?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-08 16:43

7,9"

  • Medlem
  • 2016-09-08 17:39

Förmodligen så kommer iPhone SE bli billigare även här i Sverige.

http://www.macrumors.com/2016/09/08/apple-dis...

  • Medlem
  • 2016-09-08 18:39
  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-08 18:43

iPad Air 2 och iPad Mini 4 kostar exakt samma med 32GB WiFi. Då återstår bara frågan vilken som är mest värd... Älskar verkligen storleken på min Mini 1. Något speciellt som kan få Air 2 att väga över?

  • Medlem
  • 2016-09-08 18:53
Ursprungligen av JohannesKBA:

iPad Air 2 och iPad Mini 4 kostar exakt samma med 32GB WiFi. Då återstår bara frågan vilken som är mest värd... Älskar verkligen storleken på min Mini 1. Något speciellt som kan få Air 2 att väga över?

Jag hade valt iPad Air 2. Större skärmyta och A8X-chip, (iPad mini 4 har A8-chip). Men om man föredrar storleken på mini så tar man ju den, och den är ju inte direkt klen, den klarar ju allt som iPad Air 2 gör.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-08 19:58
Ursprungligen av WiFi:

Jag hade valt iPad Air 2. Större skärmyta och A8X-chip, (iPad mini 4 har A8-chip). Men om man föredrar storleken på mini så tar man ju den, och den är ju inte direkt klen, den klarar ju allt som iPad Air 2 gör.

Större skärmyta på iPad är på min minuslista Har datorn när jag vill ha större skärm.

A8 kontra A8X kan kvitta, blir nog en iPad Mini 4 då! Eller 2:an? Haha, svårt val.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-09-08 20:55
Ursprungligen av JohannesKBA:

Större skärmyta på iPad är på min minuslista Har datorn när jag vill ha större skärm.

A8 kontra A8X kan kvitta, blir nog en iPad Mini 4 då! Eller 2:an? Haha, svårt val.

Gå till butik och jämför dem, säger jag. Air 2 är ju vansinnigt mycket lättare och slimmare än min iPad 4 t ex. Så skillnaden mellan mini och Air är ju betydligt mindre än när mini 1 lanserades.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-09 05:47
Ursprungligen av EnDumEn:

Gå till butik och jämför dem, säger jag. Air 2 är ju vansinnigt mycket lättare och slimmare än min iPad 4 t ex. Så skillnaden mellan mini och Air är ju betydligt mindre än när mini 1 lanserades.

Där har du ett bra argument! Jag har bara gått från iPad 1 till iPad Mini 1 och skillnaden där var ju enorm! Nuförtiden är vikten ganska lika. Skall kolla på detta

Är iPad Pro 9,7" snabbare än de vanliga iPaderna? Eller vad finns det för argument (bortsett från ritfunktionen) att köpa en Pro-modell?

Ursprungligen av carlsson:

Är iPad Pro 9,7" snabbare än de vanliga iPaderna? Eller vad finns det för argument (bortsett från ritfunktionen) att köpa en Pro-modell?

Ja (A9X).
Bättre och fler högtalare (4st).
Bättre kamera (samma som 6S Plus, så bättre än min 6S ).
Bättre skärm.
Smart Connector.

Har själv en Pro 9,7", skulle lika bra kunna ha en Air 2 dock eftersom jag inte har något intresse av pennan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-09 18:08

9,7" Pro har nästan dubbelt så hög benchmark (2928) som Air 2 (1786). Frågan är hur stor roll det spelar i praktiken.

Jag skall nog byta ut min gamling med benchmark 327! Vilken jag än köper kommer ju att kännas vansinnigt snabb.

Ursprungligen av keptang:

Ja (A9X).
Bättre och fler högtalare (4st).
Bättre kamera (samma som 6S Plus, så bättre än min 6S ).
Bättre skärm.
Smart Connector.

Har själv en Pro 9,7", skulle lika bra kunna ha en Air 2 dock eftersom jag inte har något intresse av pennan.

Vi kan byta. Jag har en 64GB iPad Air 2.

Ursprungligen av keptang:

Ja (A9X).
Bättre och fler högtalare (4st).
Bättre kamera (samma som 6S Plus, så bättre än min 6S ).
Bättre skärm.
Smart Connector.

Har själv en Pro 9,7", skulle lika bra kunna ha en Air 2 dock eftersom jag inte har något intresse av pennan.

Jag har en iPad gen 4, hur mycket vill du ha emellan?

I morgon blir det till att knata in på nån sån där kedja, pruta ner till Apples nya priser och köpa en Pro. Ska bli skönt med en riktig penna!

1
Bevaka tråden