Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple Watch är här

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple visar upp en ny modell av den smarta klockan Apple Watch, med ett antal nya funktioner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-07 19:48

Suveränt Apple!

Där sparade jag just ca 7000 kr Ny skärm samt GPS, det verkade vara allt. Ingen "Inspector Gadget-kamera-för-Facetime", inte ordentligt tunnare, inget sådant. Jag ser absolut noll anledning till att sälja Gen 1 för att köpa Gen 2.

Skönt att spara de pengarna

  • Medlem
  • 2016-09-07 19:50

Hoppade avsiktligt över den första versionen. Nu kanske det blir ett köp.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-07 19:53

Att ingen såg Nike+ komma...?

  • Medlem
  • 2016-09-07 19:54
Ursprungligen av zinned:

Suveränt Apple!

Där sparade jag just ca 7000 kr Ny skärm samt GPS, det verkade vara allt. Ingen "Inspector Gadget-kamera-för-Facetime", inte ordentligt tunnare, inget sådant. Jag ser absolut noll anledning till att sälja Gen 1 för att köpa Gen 2.

Skönt att spara de pengarna

Jag som är en gammal simmare kommer att köpa den. Ska bli skoj att utforska appar till den

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-07 19:54
Ursprungligen av Dalle:

Hoppade avsiktligt över den första versionen. Nu kanske det blir ett köp.

Den tycker jag absolut du ska köpa!

Jag hade inte velat vara utan min Gen 1. Däremot känns det knappast som det gjorts någon större utveckling alls mellan gen 1 och 2 så att uppgradera känns som bortkastade pengar.

Ursprungligen av landy:

Jag som är en gammal simmare kommer att köpa den. Ska bli skoj att utforska appar till den

Det kan man enkelt göra med Gen 1 också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-07 19:56

Ja, Apple vill onekligen göra Apple Watch till "the next iPhone".

Bra med utveckling där, men för mig känns det fortfarande som en dyr extra gadget...

Jag tror jag avvaktar... men tycker Samsung Gear3 verkar grym. Får se hur bra den är i verkligheten dock. Fördelen med den är att den verkar klara sig utan telefon i och med inbyggt SIM.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-07 21:03
Ursprungligen av zinned:

Suveränt Apple!

Där sparade jag just ca 7000 kr Ny skärm samt GPS, det verkade vara allt. Ingen "Inspector Gadget-kamera-för-Facetime", inte ordentligt tunnare, inget sådant. Jag ser absolut noll anledning till att sälja Gen 1 för att köpa Gen 2.

Skönt att spara de pengarna

Vattentålig glömde du -best thing so far Skönt att kunna svetta ner den på gymmet och duscha med den .

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-07 21:05
Ursprungligen av Erik.dv:

Ja, Apple vill onekligen göra Apple Watch till "the next iPhone".

Bra med utveckling där, men för mig känns det fortfarande som en dyr extra gadget...

Nyfiken här, vilken utveckling är det du syftar på? Förutom bättre performance, var där något annat? Sure, bättre skärm med fler nits men bah...

Ingen ny formfaktor, vilket var det minsta jag hade förväntat mig då nuvarande är väldigt tjock sett till sitt format.

Ursprungligen av cubeis:

Vattentålig glömde du -best thing so far Skönt att kunna svetta ner den på gymmet och duscha med den .

Vilket man redan kan med Gen 1, utan några som helst problem eller oro.

Nu är Apple Watch komplett. GPS och vattentät. Kan köra löpning utan att släpa med telefonen och tävla i Swimrun och snorkla i havet med den. Glad att jag inte la ut pengar på att köpa Gen 1.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-07 21:17
Ursprungligen av Mattias A:

Nu är Apple Watch komplett. GPS och vattentät. Kan köra löpning utan att släpa med telefonen och tävla i Swimrun och snorkla i havet med den. Glad att jag inte la ut pengar på att köpa Gen 1.

Precis var ju nått snack om att högtalaren används för att pressa ut vattnet

Detta var precis vad jag väntat på. Vattentät och inbyggd GPS. Dubbelt så bra ljusstyrka i skärmen är en bonus.

Svårt att välja band dock, kommer att använda den mycket till löpning: någon som har en åsikt om nylonband eller sportband funkar bäst när man svettas?

Ursprungligen av Erik.dv:

Ja, Apple vill onekligen göra Apple Watch till "the next iPhone".

Bra med utveckling där, men för mig känns det fortfarande som en dyr extra gadget...

De som jag talat med (inklusive androidvarianterna) tycker ganska samstämmigt:

Givetvis klarar man sig utan men de gör vissa saker enklare.

Och man vänjer sig väldigt snabbt med den enkelheten

Ursprungligen av morberg:

Detta var precis vad jag väntat på. Vattentät och inbyggd GPS. Dubbelt så bra ljusstyrka i skärmen är en bonus.

Svårt att välja band dock, kommer att använda den mycket till löpning: någon som har en åsikt om nylonband eller sportband funkar bäst när man svettas?

Ta sportbandet - jag har båda och föredrar sportbandet för sådana aktiviteter

Du kan alltid köpa till nya senare.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-09-07 22:01

Jag tänker såhär ( övertala mig för fan)
Nya Apple watch verkar ha samma batteritid som series 1. Även fast det är bättre ljus och inbyggd gps. Logiskt så borde batteritiden bli sämre, så dem har förmodligen gjort någonting åt det i alla fall. Men med alla funktioner som nu finns... Borde inte det vara ett realistiskt steg att fixa batteritiden. Måste vi vänta ett år till? Jag har redan övertalat mig själv så släpp det, jag kommer köpa denna det jag menar är: vad säger ni om batteritiden?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-09-07 22:15

Rolex är inte den mest populära klockan utan den som är lönsammast, som de tjänar mest pengar på.

Man sa inget om batteritiden? Eller så missade jag det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-07 22:43
Ursprungligen av keptang:

Man sa inget om batteritiden? Eller så missade jag det.

Nej inte ett knyst hörde jag. Vore ju på sin plats med dubbla batteritid tycker jag

Ursprungligen av cubeis:

Nej inte ett knyst hörde jag. Vore ju på sin plats med dubbla batteritid tycker jag

Förmodligen därför man inte sa något, batteritiden oförändrad eller försämrad.

Hörde inte att man sade ngt om armbanden heller - förutom några nya. Tyder det som att alla gamla också passar i dom nya modellerna av AppleWatch.

  • Medlem
  • 2016-09-07 23:19
Ursprungligen av keptang:

Förmodligen därför man inte sa något, batteritiden oförändrad eller försämrad.

Troligtvis försämrad om man ska driva en GPS.

Ursprungligen av Dalle:

Troligtvis försämrad om man ska driva en GPS.

Gissar det jag med, och iom att man inte sa någonting om det så låter det åt det hållet.

En veckas batteritid och hälften så tjock, då blir det köp
Men den blev ju intressantare nu i alla fall.

Har Polar Loop, fyller behoven av att kolla aktivitet.
Har koll på det numer även utan den faktiskt.
Har hållt på ett tag. Hade Garmin Pulsklocka länge, då var det kul att kolla maxpuls etc vid träning.
Den var ungefär lika klumpig som Apple Watch

Ursprungligen av morberg:

Detta var precis vad jag väntat på. Vattentät och inbyggd GPS. Dubbelt så bra ljusstyrka i skärmen är en bonus.

Svårt att välja band dock, kommer att använda den mycket till löpning: någon som har en åsikt om nylonband eller sportband funkar bäst när man svettas?

Jag skulle nog välja Nike modellen med alla hålen i. Många sportklockor har sådana. Antar att det är för ventilation.

Ursprungligen av Bonjovi:

Jag tänker såhär ( övertala mig för fan)
Nya Apple watch verkar ha samma batteritid som series 1. Även fast det är bättre ljus och inbyggd gps. Logiskt så borde batteritiden bli sämre, så dem har förmodligen gjort någonting åt det i alla fall. Men med alla funktioner som nu finns... Borde inte det vara ett realistiskt steg att fixa batteritiden. Måste vi vänta ett år till? Jag har redan övertalat mig själv så släpp det, jag kommer köpa denna det jag menar är: vad säger ni om batteritiden?

Samma batteritid med gps är en de facto förbättring. Batteriet ska vara större i serie 2 enligt alla förhandsrykten

Batteritiden är inget problem idag. Laddar telefonen över natten och den laddar till 80% på mindre än en timme

Jag håller inte med dig. GPS är väldigt värdefullt. Då behöver man inte ha med telefonen när man joggar etc. I princip vattentät. Jo - jag har simmat med min några gånger - men onödig risk? Nu är det ingen risk längre. Snabbare. Gärna - för apple watch 1 är ganska slö. Man får ofta vänta. OS3 åtgärdar säkert en del.

Så familjemedlem får ärva min apple watch medan jag byter upp mig

Ursprungligen av zinned:

Nyfiken här, vilken utveckling är det du syftar på? Förutom bättre performance, var där något annat? Sure, bättre skärm med fler nits men bah...

Ingen ny formfaktor, vilket var det minsta jag hade förväntat mig då nuvarande är väldigt tjock sett till sitt format.

Vilket man redan kan med Gen 1, utan några som helst problem eller oro.

  • Medlem
  • 2016-09-08 08:52
Ursprungligen av el gringo:

Jag håller inte med dig. GPS är väldigt värdefullt. Då behöver man inte ha med telefonen när man joggar etc. I princip vattentät. Jo - jag har simmat med min några gånger - men onödig risk? Nu är det ingen risk längre. Snabbare. Gärna - för apple watch 1 är ganska slö. Man får ofta vänta. OS3 åtgärdar säkert en del.

Så familjemedlem får ärva min apple watch medan jag byter upp mig

Jag springer med min AW utan iPhonen och tycker den mäter avstånd riktigt bra. Känns inte som man behöver GPS. Rätta mig om jag har fel...

Det verkar som om Series 2 är 0,9mm tjockare än orginalklockan och Series 1. Såg också att baksidan på Series 2 är keramik, vilket den inte var tidigare.

Ursprungligen av danjo:

Jag springer med min AW utan iPhonen och tycker den mäter avstånd riktigt bra. Känns inte som man behöver GPS. Rätta mig om jag har fel...

Är man intresserad av exakt vart man är eller har varit så är GPS att föredra. klockan kalibreras bara för att känna igen hur långt och hur fort man rört sig. Det är inte riktigt samma sak.

Bevaka tråden