Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine ansluter ej till Time Capsule efter uppdatering till 11.6

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag uppdaterade till 11.6 så kan inte längre Time Machine ansluta till min Time Capsule.
Det går dock att ansluta utan problem via Finder så jag är lite osäker på vad som inte fungerar.
Har även provat med att byta lösenord på hårddisken utan att lyckats.

Någon som råkat ut för liknande problem och/eller har tips på lösning?

Mina erfarenheter av Time Machine är tyvärr inte helt glädjefyllda. Långsamt, ofta strul, luddiga eller frånvarande varningsmeddelanden, inga inställningsmöjligheter, etc etc. Bra när det funkar, men frustrerande när det inte funkar.

Mitt tips är att göra om hela backup-proceduren, då brukar det funka.

Själv använder jag Carbon Copy Cloner som alltid har fungerat strålande bra!

Testat att lägga till en ny anslutning i Time Machine?

Efter lite funderande så ville den göra en ny fullbackup av min dator och efter det fungerar TimeMachine/TimeCapsule som tidigare.
Skumt, men skönt att det fungerar igen.

Ursprungligen av northswede:

Efter att jag uppdaterade till 11.6 så kan inte längre Time Machine ansluta till min Time Capsule.
Det går dock att ansluta utan problem via Finder så jag är lite osäker på vad som inte fungerar.
Har även provat med att byta lösenord på hårddisken utan att lyckats.

Någon som råkat ut för liknande problem och/eller har tips på lösning?

Samma för mig

Ursprungligen av emil_stahl:

Samma för mig

Har det löst sig för dig?
I mitt fall så bestämde sig TM för att skippa de gamla backupfilerna som låg på min TC och börja om från början, vilket löste problemet.

Ursprungligen av northswede:

Har det löst sig för dig?
I mitt fall så bestämde sig TM för att skippa de gamla backupfilerna som låg på min TC och börja om från början, vilket löste problemet.

Det har min TC också gjort ett par gånger men denna gången har jag inte fått det valet. Men jag ska ändå byta dator snart så kan likaväl börja på en ny TM då. Så det löser sig.

Sparade även den gamla sparesbundlen på en extern HDD om jag skulle vilja ha nåt från den gamla backupen.
201 GB rakt åt helvete

1
Bevaka tråden