Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar event 7 september

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-08-31 10:37
Ursprungligen av kladda:

Brusreduceringen ska tydligen helt ta bort motorljudet från planet. Det ska tydligen inte bara vara skönt att slippa, men man ska också känna sig mycket piggare och klarare i huvudet efter en längre resa. Tänkte om du varit iväg
I sommar så du testat vet om det stämmer

Personligen hatar jag ljudet från motorerna då jag sitter och nojjar att dom stängs av så fort dom slår av på gasen lite
Hoppas att lurarna ska hjälpa mig slappna av

Aha, där ser man! Det kan nog vara så

Nej, jag har själv inte varit iväg med dem än men jag ska försöka att återrapportera här när jag väl har varit det

Ursprungligen av kladda:

Brusreduceringen ska tydligen helt ta bort motorljudet från planet. Det ska tydligen inte bara vara skönt att slippa, men man ska också känna sig mycket piggare och klarare i huvudet efter en längre resa. Tänkte om du varit iväg
I sommar så du testat vet om det stämmer

Personligen hatar jag ljudet från motorerna då jag sitter och nojjar att dom stängs av så fort dom slår av på gasen lite
Hoppas att lurarna ska hjälpa mig slappna av

Jag har slitit ut två Bose QC lurar under alla mina år i luften. Grymma att ha på sig i luften. Jag körde tidigare QC15 men nackdelen är att man har dom på öronen vilket gör att man kan få ont efter fem, sex timmar. QC25 är bättre i det hänseendet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-08-31 15:20

http://appleinsider.com/articles/16/08/31/pur...

  • Medlem
  • Boston
  • 2016-08-31 16:20
Ursprungligen av kladda:

Brusreduceringen ska tydligen helt ta bort motorljudet från planet. Det ska tydligen inte bara vara skönt att slippa, men man ska också känna sig mycket piggare och klarare i huvudet efter en längre resa. Tänkte om du varit iväg
I sommar så du testat vet om det stämmer

Personligen hatar jag ljudet från motorerna då jag sitter och nojjar att dom stängs av så fort dom slår av på gasen lite
Hoppas att lurarna ska hjälpa mig slappna av

Vi börjar vara lite off topic här men jag reser mycket, framför allt långresor över Atlanten, och har haft QC-15 i fyra år och nyligen bytt till QC-20 för att over-ear lurar tar så mycket plats i handbagaget. Men jag kan bekräfta att brusreduceringen är fantastiskt skön att ha när man flyger. Det blir såklart inte helt tyst men väldigt mycket mer behagligt. Det kan ta en stund att vänja sig vid trycket som "motljudet" skapar och visa är känsliga för just det.

Rent ljudmässigt är ju Bose lite speciella med ett väldigt "modellerat" ljud men det är en smaksak vad man tycker om det.

Ursprungligen av zinned:

Jag har också precis köpt QC35-lurarna, lååååångt över min normala gräns för lurar men efter bl a recensionen i L&B så kunde jag inte hålla mig. Bara att packa upp dem är en ren fröjd, fullkomligt andas 100% kvalitet. Brusreduceringen ska vi inte tala om...kanon!

Bara för att du var så positiv så plockade jag upp ett par QC35 idag på MediaMarkt i Lund. Har bara hunnit med en halvtimmes användning så långt men hittills är jag absurt nöjd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-08-31 21:29
Ursprungligen av pmarriott:

Bara för att du var så positiv så plockade jag upp ett par QC35 idag på MediaMarkt i Lund. Har bara hunnit med en halvtimmes användning så långt men hittills är jag absurt nöjd.

Bra val!

Utöver rena ljudkvaliteten så är noise cancellation i dessa rent bisarrt bra, iaf enligt mig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-08-31 21:31
Ursprungligen av Gurra:

Det kan ta en stund att vänja sig vid trycket som "motljudet" skapar och visa är känsliga för just det.

Det har jag faktiskt upplevt lite av, en aning påverkad balans efter en längre lyssning. Inte mycket alls men tillräckligt för att man skulle hajja till

  • Medlem
  • Boston
  • 2016-08-31 21:46
Ursprungligen av zinned:

Det har jag faktiskt upplevt lite av, en aning påverkad balans efter en längre lyssning. Inte mycket alls men tillräckligt för att man skulle hajja till

Jag har hört om folk som blivit illamående, själv tyckte jag bara att det var lite underligt i början men vande mig snabbt. Har inga som helst problem att ha brusreduceringen på i 7-8 timmar på en flight.

  • Avstängd
  • 2016-08-31 22:11
Ursprungligen av xms67:

Antar att du skämtar?

Nej varför skulle jag skämta?
Istället kan du förklara varför du vill byta plats på dom.

  • Avstängd
  • 2016-08-31 22:16
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Av/påknappen satt väl ovanpå telefonen till och med iPhone 5S? Många retar sig på att man råkar komma åt en av volymknapparna när man ska låsa telefonen och då händer inget. Dvs. telefonen är fortfarande olåst.

Ja men jag antog att han menade designen på iPhone 6 och framåt.
Byter man plats på den så försvinner inte "problemet" med volymknapparna

Sonny verkar ha fått tag i fungerande iPhone 7, vad tror ni?

Sonny iPhone 7

  • Medlem
  • 2016-09-01 21:01
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Sonny verkar ha fått tag i fungerande iPhone 7, vad tror ni?

Sonny iPhone 7

Som väntat skulle jag säga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-01 21:47
Ursprungligen av Hffre:

Nej varför skulle jag skämta?
Istället kan du förklara varför du vill byta plats på dom.

Ursprungligen av Hffre:

Ja men jag antog att han menade designen på iPhone 6 och framåt.
Byter man plats på den så försvinner inte "problemet" med volymknapparna

Varför du skulle skämta? Ja, därför att inget du skriver verkar seriöst. Jag uppfattade det som antingen extremt okunnigt eller ett skämt. Ungefär som att jag hade sagt att Påven har en rolig mössa och du svarat nej, eller att jag påstått att björnar bajsar i skogen och du svarat nekande. Jag valde dock det mer diplomatiska om skämt istället för att fråga om du är okunnig.
- Hörlursuttag har ändrats.
- Volymknapparna har bytt sida.
- Designen på volymknapparna har ändrats
- Designen på telefonen har ändrats.

Men jag kan gärna berätta varför jag vill byta sida för volym/on-offknappen. Jag har oftast telefonen i höger hand. Då ligger pekfingret nära volymknapparna, medan tummen är över skärmen. När jag då vill stänga av vore det mycket enkelt om on-off var vid pekfingret. Nu när den är vid tummen får man göra en betydligt tydligare/större rörelse med tummen för att komma åt on-offknappen. Dessutom måste jag ofta flytta telefonen en bit i handen för att tummen ska nå on-off.

Att ett byte av sida på dessa knappar skulle slå sönder en designlinje("bland det dummaste de kan göra") är ju dessutom ett påstående som är helt taget ur luften. Jag ser inte ett enda rätt i det påståendet. Att byta sida på dessa knappar vore möjligen produktionstekniskt dumt, men absolut inte designmässigt. Dessutom förväntar sig de flesta en designförändring iom att vi troligen går från 6 till 7. Att då känna att placeringen av knapparna måste kvarstå är ju.. Ja, som ett skämt.

I ditt svar på en annan post svarar du att du antar att jag menade designen på iPhone 6 och framåt. Det finns inget i min ursprungspost som kan få dig att uppfatta det så. Den enkla förklaringen är att du själv tänkte så. Sedan försöker du föra över din felaktiga tanke på mig. Ingen oförskämd eller elak överföring, men ett sätt att täcka upp en okunskap eller tillfällig tankevurpa. Stå för det istället. Så mitt första svar till dig var i första hand att jag trodde du skämtade, i andra hand ge dig en möjlighet att andas och tänka efter.

  • Avstängd
  • 2016-09-01 23:24
Ursprungligen av xms67:

Varför du skulle skämta? Ja, därför att inget du skriver verkar seriöst. Jag uppfattade det som antingen extremt okunnigt eller ett skämt. Ungefär som att jag hade sagt att Påven har en rolig mössa och du svarat nej, eller att jag påstått att björnar bajsar i skogen och du svarat nekande. Jag valde dock det mer diplomatiska om skämt istället för att fråga om du är okunnig.
- Hörlursuttag har ändrats.
- Volymknapparna har bytt sida.
- Designen på volymknapparna har ändrats
- Designen på telefonen har ändrats.

Nej ingen iPhone har haft volymknapparna på andra sidan som du påstår.
Resten av dina påståenden har ingenting med vad du upplever som ett problem.
Men att designen på telefonen ändras i två års cykler är något kunder förväntas sig.
Inte att knapparna ska flyttas runt som brickor på ett monopolspel.

Ursprungligen av xms67:

Men jag kan gärna berätta varför jag vill byta sida för volym/on-offknappen. Jag har oftast telefonen i höger hand. Då ligger pekfingret nära volymknapparna, medan tummen är över skärmen. När jag då vill stänga av vore det mycket enkelt om on-off var vid pekfingret. Nu när den är vid tummen får man göra en betydligt tydligare/större rörelse med tummen för att komma åt on-offknappen. Dessutom måste jag ofta flytta telefonen en bit i handen för att tummen ska nå on-off.

Eftersom du inte har talat om vilken telefon du har så kan jag bara svara utifrån den information du har kommit med.
Och det användarmönster du uppger så sitter knapparna helt perfekt om man tittar på en iPhone 6 för då kommer man åt powerknappen enkelt med tummen.
Alternativt man håller den i vänster hand så manövrerar man volymknapparna med tummen och powerknappen med pekfingret.

Ursprungligen av xms67:

Att ett byte av sida på dessa knappar skulle slå sönder en designlinje("bland det dummaste de kan göra") är ju dessutom ett påstående som är helt taget ur luften. Jag ser inte ett enda rätt i det påståendet. Att byta sida på dessa knappar vore möjligen produktionstekniskt dumt, men absolut inte designmässigt. Dessutom förväntar sig de flesta en designförändring iom att vi troligen går från 6 till 7. Att då känna att placeringen av knapparna måste kvarstå är ju.. Ja, som ett skämt.

Eftersom ALLA iPhones sedan ursprungs telefonen haft volymknapparna på samma sida d.v.s vänstra sidan så vore det ytterst korkat att byta sida. Eftersom miljoner av användare är vana med att ha dom på den vänstra sidan.
Att säga att det är lätt att flytta runt knappar och uttag visar verkligen vem som är okunnig.
Om man tittar hur packat alla komponenter sitter i en iPhone så förstår man enkelt att det är inte bara.
Visst det går absolut men inget Apple gör bara för att några användare klagar.
Speciellt inte när man vet att dom alltid varit på vänstra sidan.
Apple gör ingenting för enskilda individer utan dom försöker göra saker för alla.

Ursprungligen av xms67:

I ditt svar på en annan post svarar du att du antar att jag menade designen på iPhone 6 och framåt. Det finns inget i min ursprungspost som kan få dig att uppfatta det så. Den enkla förklaringen är att du själv tänkte så. Sedan försöker du föra över din felaktiga tanke på mig. Ingen oförskämd eller elak överföring, men ett sätt att täcka upp en okunskap eller tillfällig tankevurpa. Stå för det istället. Så mitt första svar till dig var i första hand att jag trodde du skämtade, i andra hand ge dig en möjlighet att andas och tänka efter.

Exakt ingenstans i ditt inlägg stod det något om vilken telefon du använde. Felet av mig var att jag inte frågade först innan men jag antog att det var en iPhone 6 eller nyare.

I framtiden så hoppas jag att jag slipper personliga påhopp från dig och att du kan svara seriöst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-05 19:43

Längtar verkligen till eventet! Hur lång tid är det??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-05 22:28
Ursprungligen av Ida05:

Längtar verkligen till eventet! Hur lång tid är det??

http://www.appletimer.com/event/ !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-07 11:18

Tack!
Hur gör man sådana smileys i forumet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-07 11:48
Ursprungligen av Ida05:

Tack!
Hur gör man sådana smileys i forumet?

Dokumentation till forumet (BB-kod)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-07 12:46

  • Medlem
  • 2016-09-08 01:32

Med facit i hand kan vi bara konstatera att det stämde mycket bra.

Bevaka tråden