Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar event 7 september

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det står nu klart att Apples traditionella höst-event i år går av stapeln 7 september, när nya Iphone-modeller och annat kommer att visas upp.

Läs hela artikeln här

Dagens: ?

Hehe! ?

  • Medlem
  • 2016-08-29 20:24

Rund Apple watch kanske

  • Medlem
  • 2016-08-29 20:25
Ursprungligen av Redaktionen:

Det står nu klart att Apples traditionella höst-event i år går av stapeln 7 september, när nya Iphone-modeller och annat kommer att visas upp.

Läs hela artikeln här

Tim Cook har sålt en fjärdedel av alla sina Apple aktier tror han inte på ökning efter den 7 september

Ursprungligen av PaO:

Tim Cook har sålt en fjärdedel av alla sina Apple aktier tror han inte på ökning efter den 7 september

Var väl för att täcka upp skatten.

Ursprungligen av _empty:

Var väl för att täcka upp skatten.

http://mobile.reuters.com/article/idUSKCN1142....

Ska bli kul att se vad iPhone 7 (eller vad den nu kommer heta) blir för något.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-08-29 22:11

"See you" - Har de gjort en ascool FaceTime Camera med IR-ögonigenkänning?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-30 09:27
Ursprungligen av _empty:

Var väl för att täcka upp skatten.

Han kanske vill köpa något skoj

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-30 10:45
Ursprungligen av keptang:

Ska bli kul att se vad iPhone 7 (eller vad den nu kommer heta) blir för något.

Eftersom både inbjudan och Siri leker med siffran 7 är det nog en lågoddsare att den kommer heta iPhone 7. Och förkortningen 7kt i "sjukt bra" är ju åter en hälsning direkt från de svenska siriutvecklarnas lilla humoravdelning.

Senast redigerat 2016-08-30 11:00

Vad tror ni om AirPods då? Får vi se dem den 7:e också? Och är det små trådlösa lurar eller något annat? 7kt spännande..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-30 13:05
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad tror ni om AirPods då? Får vi se dem den 7:e också? Och är det små trådlösa lurar eller något annat? 7kt spännande..

Jag hoppas faktiskt på lightning-lurar.
Tråkigt, jag vet, men har precis köpt Bose QS35 och skulle vilja ha ett par lurar jag slipper ladda

Ursprungligen av kladda:

Jag hoppas faktiskt på lightning-lurar.
Tråkigt, jag vet, men har precis köpt Bose QS35 och skulle vilja ha ett par lurar jag slipper ladda

Är du nöjd med dina Boselurar? Är svårt beroende av bärbart ljud och samlar på mig en massa lurar. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-08-30 15:57
Ursprungligen av kladda:

Jag hoppas faktiskt på lightning-lurar.
Tråkigt, jag vet, men har precis köpt Bose QS35 och skulle vilja ha ett par lurar jag slipper ladda

Jag har också precis köpt QC35-lurarna, lååååångt över min normala gräns för lurar men efter bl a recensionen i L&B så kunde jag inte hålla mig. Bara att packa upp dem är en ren fröjd, fullkomligt andas 100% kvalitet. Brusreduceringen ska vi inte tala om...kanon!

Hoppas på en ännu bättre skärm. (Större färgrymd?)
Sedan hoppas jag även att ryktena om vattentålighet och dubbla högtalare är sanna.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-08-30 18:01
Ursprungligen av JohannesKBA:

"See you" - Har de gjort en ascool FaceTime Camera med IR-ögonigenkänning?

Ögonstyrning av telefonerna kanske?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad tror ni om AirPods då? Får vi se dem den 7:e också? Och är det små trådlösa lurar eller något annat? 7kt spännande..

Personligen föredrar jag Lightninglurar, men tror att "det nya" kommer var trådlösa lurar. Jag har svårt att se hur de ska "sälja in" att de tar bort hörlursporten bara för att introducera en ny kontakt. Trådlöst däremot har uppenbara fördelar jämfört med sladd, och passar in i den riktningen Apple rört sig tidigare. Så min gissning är att trådlösa Airpod-lurar finns med i förpackningen med Iphone 7.

Och för de av oss som vill ha kvar våra gamla hörlurar finns en Lightning-adapter för typ 199kr.

Vi får se nästa vecka!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-30 18:31
Ursprungligen av jakobnilsson:

Personligen föredrar jag Lightninglurar, men tror att "det nya" kommer var trådlösa lurar. Jag har svårt att se hur de ska "sälja in" att de tar bort hörlursporten bara för att introducera en ny kontakt. Trådlöst däremot har uppenbara fördelar jämfört med sladd, och passar in i den riktningen Apple rört sig tidigare. Så min gissning är att trådlösa Airpod-lurar finns med i förpackningen med Iphone 7.

Och för de av oss som vill ha kvar våra gamla hörlurar finns en Lightning-adapter för typ 199kr.

Vi får se nästa vecka!

Jag tänkte i en annan bana, att (om analoga hörlurskontakten försvinner) det medföljer Earpods II med lightning kontakt och en laddsladd med inbyggd förgrening så att man kan ladda och lyssna på musik samtidigt.

De trådlösa Airpods blir en tillvalsprodukt (för 1195 kr). För de som vill fortsätta använda sina analoga hörlurar eller koppla till äldre trådbunden ljudutrustning erbjuds en lightning-adapter med D/A-omvandlare till försäljning för 495 kr.

Men det ligger mycket i ditt tänk, skulle vara typiskt Apple. Så nu tror jag på det. Förutom att lightning-adaptern blir dyrare.

Ursprungligen av IngoX:

Jag tänkte i en annan bana, att (om analoga hörlurskontakten försvinner) det medföljer Earpods II med lightning kontakt och de trådlösa Airpods blir en tillvalsprodukt (för 1195 kr). Med i iPhone-förpackningen finns också en laddsladd med inbyggd förgrening så att man kan ladda och lyssna på musik samtidigt. Och för de som vill fortsätta använda sina analoga hörlurar eller koppla till äldre trådbunden ljudutrustning erbjuds en lightning-adapter med D/A-omvandlare till försäljning 495 kr.

Men det ligger mycket i ditt tänk, skulle vara typiskt Apple. Så nu tror jag på det. Förutom att lightning-adaptern blir dyrare.

Jag hoppas att du har rätt! Tänker för egen del inte ge upp mina analoga lurar för trådlösa än på ett tag.
Det som också talar för ditt resonemang är att trådlösa lurar lär vara dyrare än dagens earpods, och Apple brukar ju inte gilla att minska marginalen på sina produkter...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Personligen föredrar jag Lightninglurar, men tror att "det nya" kommer var trådlösa lurar. Jag har svårt att se hur de ska "sälja in" att de tar bort hörlursporten bara för att introducera en ny kontakt. Trådlöst däremot har uppenbara fördelar jämfört med sladd, och passar in i den riktningen Apple rört sig tidigare. Så min gissning är att trådlösa Airpod-lurar finns med i förpackningen med Iphone 7.

Och för de av oss som vill ha kvar våra gamla hörlurar finns en Lightning-adapter för typ 199kr.

Vi får se nästa vecka!

Det skulle vara schysst om de skickade med AirPods, för att markera att framtiden är trådlös. Nu lämnar vi sladden bakom oss..

Skulle säkert sälja en hel del iPhones med.. ?

Ska bli roligt att se eventet nästa vecka, hoppas att vi får vara med första svängen. Min 6+ är trött nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-30 20:56

Batteri, batteri, batteri säger jag. Därefter något som överraskar mig, något jag inte visste att jag skulle använda. Till sist att on/off och volymknapparna byter plats.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-08-30 21:03

iPhone 7 Plus med Pencil for iPhone!

  • Avstängd
  • 2016-08-30 21:26
Ursprungligen av xms67:

Batteri, batteri, batteri säger jag. Därefter något som överraskar mig, något jag inte visste att jag skulle använda. Till sist att on/off och volymknapparna byter plats.

Varför byta en design som funnits på samma plats sen första iPhone?
Det skulle vara bland det dummaste dom kunde göra.
Nästan lika dumt som att ha hörlursuttaget på ovansidan på telefonen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-30 21:40
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Är du nöjd med dina Boselurar? Är svårt beroende av bärbart ljud och samlar på mig en massa lurar. ?

Jag är väldigt väldigt nöjd. Helt klart ett par lurar för lite mer pengar, men jag tycker dom är prisvärda faktiskt

Ursprungligen av zinned:

Jag har också precis köpt QC35-lurarna, lååååångt över min normala gräns för lurar men efter bl a recensionen i L&B så kunde jag inte hålla mig. Bara att packa upp dem är en ren fröjd, fullkomligt andas 100% kvalitet. Brusreduceringen ska vi inte tala om...kanon!

Håller med dig, mycket pengar, men oj va sköna dom är! Flugit med dina än?

Ursprungligen av Hffre:

Varför byta en design som funnits på samma plats sen första iPhone?
Det skulle vara bland det dummaste dom kunde göra.
Nästan lika dumt som att ha hörlursuttaget på ovansidan på telefonen.

Av/påknappen satt väl ovanpå telefonen till och med iPhone 5S? Många retar sig på att man råkar komma åt en av volymknapparna när man ska låsa telefonen och då händer inget. Dvs. telefonen är fortfarande olåst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-30 23:46
Ursprungligen av Hffre:

Varför byta en design som funnits på samma plats sen första iPhone?
Det skulle vara bland det dummaste dom kunde göra.
Nästan lika dumt som att ha hörlursuttaget på ovansidan på telefonen.

Antar att du skämtar?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-08-30 23:55
Ursprungligen av Redaktionen:

Det står nu klart att Apples traditionella höst-event i år går av stapeln 7 september, när nya Iphone-modeller och annat kommer att visas upp.

Läs hela artikeln här

Btw har ni tänkt på att det är mycket bockeh på inbjudan? Tillfällighet? Tror inte det. Jag tror iPhone 7 Plus(?) kommer att få två kameraobjektiv i DSLR kvalité

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-08-31 00:12
Ursprungligen av kladda:

Håller med dig, mycket pengar, men oj va sköna dom är! Flugit med dina än?

Absolut sköna, även ljudmässigt

Flugit med dem? Nej. Hur tänkte du då, skulle det vara något speciellt?

  • Medlem
  • 2016-08-31 00:18
Ursprungligen av macki81:

Btw har ni tänkt på att det är mycket bockeh på inbjudan? Tillfällighet? Tror inte det. Jag tror iPhone 7 Plus(?) kommer att få två kameraobjektiv i DSLR kvalité

Spelar ingen roll om iPhone får dubbla objektiv. Är det bokeh man vill ha så är det framförallt en mycket större sensor som behövs.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-31 08:36
Ursprungligen av zinned:

Absolut sköna, även ljudmässigt

Flugit med dem? Nej. Hur tänkte du då, skulle det vara något speciellt?

Brusreduceringen ska tydligen helt ta bort motorljudet från planet. Det ska tydligen inte bara vara skönt att slippa, men man ska också känna sig mycket piggare och klarare i huvudet efter en längre resa. Tänkte om du varit iväg
I sommar så du testat vet om det stämmer

Personligen hatar jag ljudet från motorerna då jag sitter och nojjar att dom stängs av så fort dom slår av på gasen lite
Hoppas att lurarna ska hjälpa mig slappna av

Bevaka tråden