Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Din Iphone kan vara avlyssnad

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har släppt en kritisk säkerhetsuppdatering av IOS 9 efter att ett företag sålt mjukvara som kan användas för att avlyssna och spionera.

Läs hela artikeln här

Är det verkligen någon som klickar på en länk i ett SMS från en helt främmande avsändare? Om man dessutom är en person som vet att man eventuellt är utsatt för försök till hackning?
Jag tror att möjligheterna att jail-breaka en iPhone via Nätet är mycket, mycket små - det kräver en aktiv insats av användaren. Jag utgår från att nästan alla betydande medborgarrättsaktivister, politiker, journalister, etc - som har anledning att frukta en inbrytning - vet vad dom håller på med och inte klickar på länkar hursomhelst.
Detta hack - att öppna root på en dator via Nätet - funkar nog bara för att komma åt korkade kändisars hemligheter.

Senast redigerat 2016-08-26 17:22
  • Medlem
  • 2016-08-26 17:18
Ursprungligen av Demiurgen:

Är det verkligen någon som klickar på en länk i ett SMS från en helt främmande avsändare? Om man dessutom är en person som vet att hen eventuellt är utsatt för försök till hackning?
Jag tror att möjligheterna att jail-breaka en iPhone via Nätet är mycket, mycket små - det kräver en aktiv insats av användaren. Jag utgår från att nästan alla betydande medborgarrättsaktivister, politiker, journalister, etc - som har anledning att frukta en inbrytning - vet vad dom håller på med och inte klickar på länkar hursomhelst.
Detta hack - att öppna root på en dator via Nätet - funkar nog bara för att komma åt korkade kändisars hemligheter.

Vad folk går på nuförtiden och gör på nätet är ibland otroligt

Ingen skulle lägga sin plånbok på ett offentligt ställe utan uppsikt men skicka pengar/ koder till okända i nöd man träffar på Facebook går bra

Eller som en som skulle köpa lägenhet (som naturligtvis var falsk) då ville säljaren göra en kreditupplysning och bad om inloggning inklusive bank ID

När sedan säljaren aka skurken länsade bankkonto så gråter man ut i Aftonbladet

Men i stort håller jag med dig

Bedragare och godtrogna har funnits i alla år. Det är bara metoderna som utvecklas.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-08-27 17:54

Vi får inte heller glömma Canada Bill Jones’ motto; "It's morally wrong to allow suckers to keep their money".

"Det som dessa aktivister och oliktänkande utsatts för är en försmak av vad som komma skall. Det som de möter idag är vad vanliga användare kommer att möta imorgon."
Har man bara rent mjöl i påsen så har man inget att frukta... ?

Blev lite nojig över att ha lyssnat på detta om sårbarhet med tanke på att jag uppdaterar aldrig sådana apparater som Tv:n, skrivaren och liknande. Vet inte ens var man ska gå in och uppdatera dessa. Dessutom får man aldrig meddelanden om uppdatering.
http://www.svt.se/nyhetsklipp/nyheter/article...

1
Bevaka tråden