Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivbolagen vill ha mer från Spotify

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Musiktjänsten Spotify förhandlar med skivbolagen om ett nytt avtal, men konkurrenten Apple Music driver upp priserna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-08-24 17:32

Jag saknade valet "Ingen" i omröstningen

Spotify.

  • Ett bättre gränssnitt.

  • Mer träffsäkert fält med "Related artists"

  • Musiken kommer igång snabbare

  • Det finns en klient för Windows

  • ... och sist men inte minst: jag slipper helvete som stavas iTunes när jag kör macOS

Och för att vara lite konstruktiv så vill jag se ett mörkt gränssnitt i Apple Music då det är betydligt bekvämare för ögonen på kvälls- och nattetid. De får gärna också städa upp lite så att det är enklare att komma åt artisten och att man inte råkar klicka "fel" så att det startar nå skräp istället för att man kommer in till att se mer musik. Idag är det nära nog hopplöst.

Kan inte Spotify tvinga upp priserna på annonserna i sin gratisversion så det jämnar ut sig?

Artikelns ämne är Skivbolagen vill ha mer från Spotify, inte iTunes, skapa en egen tråd om det om ingen befintlig passar.

Tråd rensad.

Ursprungligen av oldpeer:

Spotify.

  • Ett bättre gränssnitt.

  • Mer träffsäkert fält med "Related artists"

  • Musiken kommer igång snabbare

  • Det finns en klient för Windows

  • ... och sist men inte minst: jag slipper helvete som stavas iTunes när jag kör macOS

Och för att vara lite konstruktiv så vill jag se ett mörkt gränssnitt i Apple Music då det är betydligt bekvämare för ögonen på kvälls- och nattetid. De får gärna också städa upp lite så att det är enklare att komma åt artisten och att man inte råkar klicka "fel" så att det startar nå skräp istället för att man kommer in till att se mer musik. Idag är det nära nog hopplöst.

Det bästa med Spotify är debiteringen. Spotify 149 :- Apple music...en massa mystiska reserverade belopp hit & dit.

  • Avstängd
  • 2016-08-29 19:40
Ursprungligen av Gordon67:

Det bästa med Spotify är debiteringen. Spotify 149 :- Apple music...en massa mystiska reserverade belopp hit & dit.

Say what? Det kommer ett mail med en specifikation vad som som kostar och hur mycket som dras från kontot.
Kontot utdraget står det klart och tydligt iTunes.com
Inga reserverade belopp alls.

  • Medlem
  • 2016-08-29 20:36

Spotify har ett mycket bra erbjudande för familjer. 149 kr för sex familjemedlemmar! Därför väljer min familj Spotify.

  • Avstängd
  • 2016-08-29 20:40
Ursprungligen av WiFi:

Spotify har ett mycket bra erbjudande för familjer. 149 kr för sex familjemedlemmar! Därför väljer min familj Spotify.

Mycket bra? Apple Music har samma erbjudande.

  • Medlem
  • 2016-08-29 20:47
Ursprungligen av Hffre:

Mycket bra? Apple Music har samma erbjudande.

Verkar ha missat det helt! Ändå ett bra erbjudande från Spotify, och Apple Music! Mycket prisvärt om man är många i familjen.

http://www.apple.com/se/music/membership/
https://www.spotify.com/se/family/

1
Bevaka tråden