Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SweClockers testar Dreamscreen – dynamiskt ljus för tv:n

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med dynamisk ljussättning bakom tv:n blir det roligare att titta på dumburken. Vår systersajt SweClockers har testat Dreamscreen som går att använda med valfri tv-apparat.

Läs hela artikeln här

Fick faktiskt hem med en sådan här för ett tag sedan. Gillar skarpt effekten av ljuset bakom tv:n. Hade innan bara LED-strips från Ikea som jag kunde välja en fast färg på, men det här blir så mycket häftigare. Skönt också att den fungerar med typ alla grejer jag har kopplade till tv:n. Har testat Lightpack förut, men det fungerade bara med htpc:n och eftersom jag inte bara använder den fick jag aldrig samma wow-känsla.

Blir nog en beställning.

@Ida Lindkvist, hur lång leveranstid var det? Beställde du direkt på deras hemsida?

Jag behöver nog också en känns det som!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag behöver nog också en känns det som!

Dags för en gruppbeställning då, kanske får $5 i rabatt på frakten.

Ursprungligen av keptang:

Blir nog en beställning.

@Ida Lindkvist, hur lång leveranstid var det? Beställde du direkt på deras hemsida?

Nä, köpte via Kickstarter-projektet. Nu ska de ju finnas i lager som en färdig produkt så tippar det går betydligt fortare att få hem en låda nu

Haha ja du, som filmfotograf så vette faen. Men om tittaren gillar filmen ännu mer så ok..

Antar att det inte fungerar med Netflix direkt i TV:n? Behöver väl en signal via HDMI?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Antar att det inte fungerar med Netflix direkt i TV:n? Behöver väl en signal via HDMI?

Yep, precis.

Ursprungligen av keptang:

Yep, precis.

Synd! Ser bara Netflix på vardagsrums-TV, och hade gärna haft en Ambilightlösning där.

Ursäkta att jag är negativ här. Vad är finessen med denna pryl?

Ursprungligen av hummel:

Ursäkta att jag är negativ här. Vad är finessen med denna pryl?

Negativ? Det tycker jag inte.

Men du ser väl i artikeln (och dess video) vad det handlar om.

Ursprungligen av Anderlind:

Negativ? Det tycker jag inte.

Men du ser väl i artikeln (och dess video) vad det handlar om.

Tycker mer det ser ut som ett störande moment om jag tittar på tv.

Ursprungligen av hummel:

Tycker mer det ser ut som ett störande moment om jag tittar på tv.

Ja det är inte för alla, vissa gillar det, andra inte.
Som att vissa gillar pistageglass och andra inte.

Smart, men tyvärr helt oanvändbar för alla som har 4K tv och alla appar i sin smart tv

Ursprungligen av hummel:

Tycker mer det ser ut som ett störande moment om jag tittar på tv.

Jag har en Philips-tv med inbyggd ambilight vilket är av denna pryl försöker efterapa. Det jag tycker är skönt med denna teknik är just att den bakomvarande väggen hela tiden har samma färg som tv-bilden. Ansträngningen för ögonen att sitta o se in i en liten, 37 tum, skärm är mindre än om jag hade haft en vanlig tv. Att dessutom via hdmi köra macens skärmsläckare med enbart färger till tvn o därmed upp på väggen är urcoolt ?. Bästa tipset jag kan ge är att du beger dig till någon återförsäljare av dylika Philips-apparater o sas känner lite på upplevelsen

Ursprungligen av MalcomX:

Smart, men tyvärr helt oanvändbar för alla som har 4K tv och alla appar i sin smart tv

Ja, då får man vänta på en tillverkare med stöd för 4K helt enkelt. Är på gång.

1
Bevaka tråden