Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fuchsia är Googles nya operativsystem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Googles nya operativsystem Fuchsia är under utveckling, och ska gå att köra på alla slags enheter från datorer till uppkopplade hushållsprylar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-08-15 18:22

Spännande!

  • Medlem
  • 2016-08-15 18:27

Google Fukushima? Låter som att Google har fått en härdsmälta.

Ursprungligen av Dalle:

...Fukushima?...

Fuchsia = /ˈfjuːʃə/ FEW-shə

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fuchsia = /ˈfjuːʃə/ FEW-shə

Men på svenska säger man väl ändå "fuksia". (Om växten alltså.)

  • Medlem
  • International user
  • 2016-08-16 12:30
Ursprungligen av alix:

Spännande!

Ja härligt att Google nu även börjar tänka till från grunden. Få se vad det blir tyvärr har jag inga stora förhoppningar, ser google mer som ett nytt Microsoft. Det kan bli stort men inte speciellt bra är jag rädd för. Som med windows och kärnan till NT. Kärnan var det inte mycket till fel på, men resten av Windows förstörde allt.

Själv hoppas jag Apple åter tar upp ideerna kring open doc, delar av sådana tendenser ser vi ju med nya Bilder appen. Men Apple har blivit så halvdana, de verkar inte förstå att ta stegen fullt ut. Finns så många exempel på det. Siri, Health kit, iOS multitask, iOS fil hantering utan fil hanterare.

De erkännde ju i.a.f. att de bara hade nått halvägs med healt kit vid senaste keynoten. Nåja man får hoppas någon fattar galoppen till att bygga ett OS värt 2000 talet. De är ju bara två decennier försenade.

  • Medlem
  • 2016-08-16 12:53
Ursprungligen av juanito:

Ja härligt att Google nu även börjar tänka till från grunden. Få se vad det blir tyvärr har jag inga stora förhoppningar, ser google mer som ett nytt Microsoft. Det kan bli stort men inte speciellt bra är jag rädd för. Som med windows och kärnan till NT. Kärnan var det inte mycket till fel på, men resten av Windows förstörde allt.

Själv hoppas jag Apple åter tar upp ideerna kring open doc, delar av sådana tendenser ser vi ju med nya Bilder appen. Men Apple har blivit så halvdana, de verkar inte förstå att ta stegen fullt ut. Finns så många exempel på det. Siri, Health kit, iOS multitask, iOS fil hantering utan fil hanterare.

De erkännde ju i.a.f. att de bara hade nått halvägs med healt kit vid senaste keynoten. Nåja man får hoppas någon fattar galoppen till att bygga ett OS värt 2000 talet. De är ju bara två decennier försenade.

Det hela brukar hänga på hur mycket makt "räknenissarna" har skaffat sig. De får mer makt ju större och mognare ett företag blir. De kan förstöra den mest geniala idé, tyvärr...

Ursprungligen av juanito:

Ja härligt att Google nu även börjar tänka till från grunden. Få se vad det blir tyvärr har jag inga stora förhoppningar, ser google mer som ett nytt Microsoft. Det kan bli stort men inte speciellt bra är jag rädd för. Som med windows och kärnan till NT. Kärnan var det inte mycket till fel på, men resten av Windows förstörde allt.

Själv hoppas jag Apple åter tar upp ideerna kring open doc, delar av sådana tendenser ser vi ju med nya Bilder appen. Men Apple har blivit så halvdana, de verkar inte förstå att ta stegen fullt ut. Finns så många exempel på det. Siri, Health kit, iOS multitask, iOS fil hantering utan fil hanterare.

De erkännde ju i.a.f. att de bara hade nått halvägs med healt kit vid senaste keynoten. Nåja man får hoppas någon fattar galoppen till att bygga ett OS värt 2000 talet. De är ju bara två decennier försenade.

Men om man betraktar det ur företaget Microsofts perspektiv så måste väl kriteriet för en lyckad produkt vara att de tjänar pengar, och det får man väl säga att MS lyckats med? Detsamma gäller väl ur Googles perspektiv, det är inte att få fram den snyggaste tekniska lösningen, utan en produkt och affärsmodell som på det ena eller andra viset drar in pengar

  • Medlem
  • International user
  • 2016-08-16 18:09
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Men om man betraktar det ur företaget Microsofts perspektiv så måste väl kriteriet för en lyckad produkt vara att de tjänar pengar, och det får man väl säga att MS lyckats med? Detsamma gäller väl ur Googles perspektiv, det är inte att få fram den snyggaste tekniska lösningen, utan en produkt och affärsmodell som på det ena eller andra viset drar in pengar

Jo det stämmer, världen består av en skock bakåtsträvare.

1
Bevaka tråden