Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera från bilder

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker exportera bilder från Bilder-programmet till en extern hårddisk, men mina exporterade bilder bibehåller inte metadatan (eller vad det heter), så som tidpunkter när bilden är tagen och platsinformation.

Hur gör jag för att bibehålla denna information vid export?

  • Avstängd
  • 2016-08-10 21:43
Ursprungligen av simonnn:

Jag försöker exportera bilder från Bilder-programmet till en extern hårddisk, men mina exporterade bilder bibehåller inte metadatan (eller vad det heter), så som tidpunkter när bilden är tagen och platsinformation.

Hur gör jag för att bibehålla denna information vid export?

Kryssa att den informationen ska också inkluderas.
Det gör du i den ruta som dyker upp när du valt bilder och väljer att exportera,

http://apple.stackexchange.com/questions/1885...

Tack, det var en bit på vägen, men fortfarande exporteras inte informationen om när bilderna är tagna. Det står "idag 21:48" på både senaste ändringsdatum och skapelsedatum. Någon idé om hur jag löser det? Jag vill ju veta när bilden är tagen.

Ursprungligen av Hffre:

Kryssa att den informationen ska också inkluderas.
Det gör du i den ruta som dyker upp när du valt bilder och väljer att exportera,

http://apple.stackexchange.com/questions/1885...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-08-11 09:10

Då tittar du på infon på filnivå (när filen är skapad, inte bilden). Kolla EXIF-data så ser du bildens datum.

Ursprungligen av kenjon:

Då tittar du på infon på filnivå (när filen är skapad, inte bilden). Kolla EXIF-data så ser du bildens datum.

Kan jag sortera bilderna efter datum i Finder mha EXIF-datan? Hur isf?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-08-11 13:23

Det tror jag inte. Varför ska du sortera i Finder? Använd ett bildprogram och sortera med taggar. Du använder väl ändå ett bildprogram för att titta på bilderna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-08-11 16:13

Kompletterande svar här också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-08-11 16:24
Ursprungligen av simonnn:

Jag försöker exportera bilder från Bilder-programmet till en extern hårddisk, men mina exporterade bilder bibehåller inte metadatan (eller vad det heter), så som tidpunkter när bilden är tagen och platsinformation.

Hur gör jag för att bibehålla denna information vid export?

Ursprungligen av simonnn:

Tack, det var en bit på vägen,men fortfarande exporteras inte informationen om när bilderna är tagna. Det står "idag 21:48" på både senaste ändringsdatum och skapelsedatum. Någon idé om hur jag löser det? Jag vill ju veta när bilden är tagen.

Modified/Creation date på filen är inte samma sak som datumet bilden exponerades, vilket står i EXIF-datan.

1
Bevaka tråden