Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny sajt samlar Siri-kommandon

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Webbplatsen Hey-Siri.io arbetar på att bygga upp en lista över alla kommandon som fungerar med Apples röstassistent Siri.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-08-03 17:09

Vore intressant att höra vilka kommandon andra medlemmar använder.

Själv använder jag främst "väck mig klockan x" för att slippa låsa upp telefonen vid alarm.

Jag använder Siri hyfsat mycket ändå. Mest "sätt en timer på X minuter", "hur varmt är det ute", "väck mig kl X", "påminn mig om Y när jag kommer hem", "ring mamma/pappa/syskon/vän" och liknande – men jag har också börjat be henne lägga till saker på inköpslistan, be om öppettider och fråga mer generella frågor.

Somligt fixar hon galant, annat är hon rätt kass på. Har aldrig fått henne att göra – eller svara på frågor om – kalenderhändelser korrekt, t.ex.

Ett sätt som jag ofta använder är om jag ligger på soffan och slösurfar men borde sticka ut och springa. Då brukar jag säga "Påminn mig om 3 minuter att sticka ut och springa". Bara att uttala själva orden och skapa en sådan påminnelse brukar ta mig ur soffan.
En annan bra grej som jag nyttjar för att slippa p-böter är "Påminn mig kl 5 att flytta bilen", detta brukar jag göra när jag precis betalat avgiften.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-08-04 20:58

Testa gärna svensk Siri på macOS Sierra Beta, den har plats för förbättring, gott om plats..

1
Bevaka tråden