Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes nobbar låt nr 2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Kör Mac Mini sent 2014
El Capitan 10.11.06
Itunes 12.4.3.1
Detta gäller endast 4 st cd och alla är från samma bolag.
Jag har inte haft detta problem i iTunes tidigare.
När jag skal lägga in cd-skivor till mitt iTunes bibliotek avbryts importen vid låt nr 2 och meddelandet "Ett fel uppstod när filen XX konverterades.Skivan som behövs hittades inte" visas. Låt nr 1 läses in utan problem.
Kan någon hjälpa mig med detta problem ?
Vänligen

Vilka CD-skivor är det?

Tango

Ursprungligen av keptang:

Vilka CD-skivor är det?

Hej
Det är skivor med Astor Piazzolla.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-08-05 13:05

Sony hade kopieringsskydd på en del CD tidigare i alla fall, men det kanske inte är relevant här.

Antar det är WMA musikfiler på CD-skivorna och kan du dra ned dom från CD till en map på datorn och sedan spela dom därifrån (inte via iTunes) så kan du också dra dom från mappen vidare till iTunes. Om du inte kan få över dom till mappen och/eller inte spela dom därifrån är dom nog kopierings-skyddade.

Ursprungligen av CekariYH:

Antar det är WMA musikfiler på CD-skivorna...

Varför skulle det vara WMA (Windows Media Audio)?

Du tänkte kanske på WAV - för WAV (och AIFF) är vanliga containers för PCM-kodade audio-filer - dvs sådana filer som finns på en audio-cd.

Men jag tror inte det beror på något sådant. Klarar den att importera låt 1 så borde den väl klara låt 2 också. Det lutar nog mer åt någon slags kopieringsskydd, tror jag.

Senast redigerat 2016-08-05 15:53
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför skulle det vara WMA (Windows Media Audio)?

Du tänkte kanske på WAV - för WAV (och AIFF) är vanliga containers för PCM-kodade audio-filer - dvs sådana filer som finns på en audio-cd.

Men jag tror inte det beror på något sådant. Klarar den att importera låt 1 så borde den väl klara låt 2 också. Det lutar nog mer åt någon slags kopieringsskydd, tror jag.

Du har helt rätt, tänkte WAV och skrev WMA

1
Bevaka tråden