Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smart Keyboard för Ipad Pro nu med svensk layout

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples tangentbord för Ipad Pro finns nu tillgängligt med svensk teckenuppsättning.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Hjo
  • 2016-08-03 09:14

Beställt! ?

Hahah, och jag som beställde logitechs tangentbord IGÅR. Nåja, det diffade med en hundring (Apples är marginellt dyrare), logitechs har plats för pennan och skiljer sig förhoppningsvis inte vrålmycket från Apples. Att de släpptes typ exakt samtidigt, jösses.

Ursprungligen av Manglobe:

Hahah, och jag som beställde logitechs tangentbord IGÅR. Nåja, det diffade med en hundring (Apples är marginellt dyrare), logitechs har plats för pennan och skiljer sig förhoppningsvis inte vrålmycket från Apples. Att de släpptes typ exakt samtidigt, jösses.

Logitechs variant för den stora paddan är tyngre/klumpigare än Apples, och det kan jag väl gissa kommer gälla också den mindre Pro:n. Men tycker Create är trevligt att skriva på och plats för pennan känns som en bra grej att ha. Inte för att jag tappat bort den än men ändå.

  • Medlem
  • 2016-08-03 10:41

Var har Apple tänkt sig att man förvarar pennan, de tänker ju annars på allt?

Ursprungligen av alix:

Var har Apple tänkt sig att man förvarar pennan, de tänker ju annars på allt?

Den är så bekväm i handen att du aldrig vill lägga den ifrån dig?

  • Medlem
  • 2016-08-03 11:03
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Den är så bekväm i handen att du aldrig vill lägga den ifrån dig?

Bakom örat, kanske, som förr i tiden?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-08-03 12:40
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Logitechs variant för den stora paddan är tyngre/klumpigare än Apples, och det kan jag väl gissa kommer gälla också den mindre Pro:n. Men tycker Create är trevligt att skriva på och plats för pennan känns som en bra grej att ha. Inte för att jag tappat bort den än men ändå.

Logitechs Create för 9,7'' verkar väga drygt 400 g, vad väger Apples motsvarande för 9,7?
Jag lyckades inte hitta det på apple.se..

Ursprungligen av mattiL:

Logitechs Create för 9,7'' verkar väga drygt 400 g, vad väger Apples motsvarande för 9,7?
Jag lyckades inte hitta det på apple.se..

Hittar en recension som säger att det dubblar tjockleken när allt är hopvikt och nästan dubblar vikten av Ipad Pro 9,7", det skulle ju innebära att det väger någonstans under 400 gram, men inte mycket mindre.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-08-03 13:28
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Hittar en recension som säger att det dubblar tjockleken när allt är hopvikt och nästan dubblar vikten av Ipad Pro 9,7", det skulle ju innebära att det väger någonstans under 400 gram, men inte mycket mindre.

Min egen åsikt är att det inte ser särdeles snyggt ut ihopvikt, det blir som två lager på halva plattan, och dessutom inget skydd för baksidan som på Logitechs variant.
Jag är tveksam.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2016-08-03 14:23

Jag tycker att den största fördelen med Logitechs är den inbyggda bakgrundsbelysningen bakom varje tangent. Något som Apples verkar sakna!

Hehe, angående var man ska ha pennan – jag har min i pennskrinet för närvarande. Funkar superbra.

Tror det blir bra med logitechs tangentbordsskal (och gillar baklysta knapparna!), både som "skydd" (just nu skvalpar paddan runt i ett för stort iPad 4-fodral) och som upphöjning för tecknande. Om jag hade väntat någon dag hade Apples egna tangentbord kanske inte varit det självklara valet ändå. Hm hm.

Ursprungligen av Manglobe:

Hehe, angående var man ska ha pennan – jag har min i pennskrinet för närvarande. Funkar superbra.

Klart att du har ett pennskrin! Själv har jag inte haft något sedan skolåren

1
Bevaka tråden