Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video påstås visa Apples Lightning-till-3,5mm-adapter

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nästa Iphone-modell ryktas komma med en adapter för att ansluta vanliga standard hörlurar med 3,5mm-kontakt till Lightning-porten. Den här videon sägs visa upp Apples officiella adapter som kommer följa med nästa telefon på köpet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-29 21:46

Ska de skicka med samma gamla 3,5mm lurar istället för Lightninganslutna tycker inte jag det är Apple

yuk!

Då är det nog ett definitivt slut på iPhone för min del. Hittills använder jag både iPhone 6S och en androidtelefon.

Nej tack till detta.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-07-29 22:40

Jag tyckte den såg schysst ut. Hellre denna än att ansluta lurarna med lightning direkt, faktiskt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-29 22:45

Nja, jag räknade med att Apples lurar skulle ha en Lightninganslutning, och dessutom skicka med en adapter för andra lurar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-07-29 22:53

Tyckte också att det såg helt OK ut. Det ger mig en möjlighet att välja lurar som passar mina öron. Apple har hittills inte lyckats med det.

  • Medlem
  • 2016-07-29 23:22
Ursprungligen av JohannesKBA:

Jag tyckte den såg schysst ut. Hellre denna än att ansluta lurarna med lightning direkt, faktiskt!

Eller hur, då kan dem med 3,5mm-lurar använda dem också i stället för att behöva köpa till en adapter.

Egentligen så blir det väl nästan som de första telefonerna? Där passade väl inte vanliga hörlurskontakter?

Jag har inget större problem med den där lösningen i ett övergångsskede. Kanske inte helt optimalt men jag kan överleva.

Ursprungligen av BlackSmp:

Egentligen så blir det väl nästan som de första telefonerna? Där passade väl inte vanliga hörlurskontakter?

Jag har inget större problem med den där lösningen i ett övergångsskede. Kanske inte helt optimalt men jag kan överleva.

Berodde på vilka hörlurar man hade (om du tänker på 2G/3G/3GS), jag hade inga problem med mina hörlurar.

Adapter (oavsett till vad) vägrar jag iaf när det finns alternativ.

Ursprungligen av keptang:

Berodde på vilka hörlurar man hade (om du tänker på 2G/3G/3GS), jag hade inga problem med mina hörlurar.

Adapter (oavsett till vad) vägrar jag iaf när det finns alternativ.

Vilket alternativ finns det då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-30 00:09
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilket alternativ finns det då?

Varenda telefon som inte endast har en lightning-kontakt är ett alternativ.
Men allt detta kanske är hoax, det kanske kommer finnas en 3,5mm-plugg på nästa iPhone?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-30 00:12
Ursprungligen av keptang:

Berodde på vilka hörlurar man hade (om du tänker på 2G/3G/3GS), jag hade inga problem med mina hörlurar.

Adapter (oavsett till vad) vägrar jag iaf när det finns alternativ.

Det var bara iPhone original som hade en försänkt kontakt. Fr o m 3G passade de vanliga.

Ursprungligen av kenjon:

Det var bara iPhone original som hade en försänkt kontakt. Fr o m 3G passade de vanliga.

Stämmer som du säger, var ju 9 år sen jag hade en 2G, minnet sviker. Men lurarna jag hade till den fungerade utan några problem eller specialanpassningar.

Ser okej ut, men knappast något alla behöver så för min del kan de ta $15 för den och istället skicka med lightninghörlurar till alla iPhones.

  • Medlem
  • 2016-07-30 07:29

Frågan är vilken DAC som Apple sätter i adaptern. Sannolikt billigast tänkbara och därmed sämre än den som sitter i nuvarande lurar och som är ovanligt bra för att vara i de här sammanhangen.

Blir ju inte helt lätt att ladda telefonen samtidigt som man lyssnar i lurarna. Det är något jag själv gör ganska ofta på jobbet.
Men det kanske sitter ett redigt batteri i telefonen som klarar sig en vecka mellan uppladdningar, eller så kanske man laddar trådlöst??? September närmar sig med stormsteg så vi får väl snart veta ?

  • Medlem
  • 2016-07-30 08:50
Ursprungligen av kenjon:

Ska de skicka med samma gamla 3,5mm lurar istället för Lightninganslutna tycker inte jag det är Apple

Håller med om det

Borde skicka med minimum hörlurar som passar eller trådlösa hörlurar

Skall bli intressant om detta stämmer på Keynote när Apple skall förklara tankesättet med adapter och gamla lurar

Ursprungligen av PaO:

Håller med om det

Borde skicka med minimum hörlurar som passar eller trådlösa hörlurar

Skall bli intressant om detta stämmer på Keynote när Apple skall förklara tankesättet med adapter och gamla lurar

"And for you who love your current headphones an adapter is included for FREE!" följt av applåder.
Mer än så behövs inte.

Ursprungligen av Ljung:

Frågan är vilken DAC som Apple sätter i adaptern. Sannolikt billigast tänkbara och därmed sämre än den som sitter i nuvarande lurar och som är ovanligt bra för att vara i de här sammanhangen.

I dag sitter DACen i telefonen, inte lurarna (men du menar kanske att telefonen är en lur?).

Att Apple skulle välja billigast tänkbara till adaptern ligger inte riktigt i linje med deras filosofi som bolag. Vi får se.

  • Medlem
  • 2016-07-30 09:45
Ursprungligen av morberg:

I dag sitter DACen i telefonen, inte lurarna (men du menar kanske att telefonen är en lur?).

Att Apple skulle välja billigast tänkbara till adaptern ligger inte riktigt i linje med deras filosofi som bolag. Vi får se.

Jag vet mycket väl var DACen sitter och jag syftade på telefoner när jag skrev lurar. Lite olyckligt kanske.

Eftersom de vill att man kör trådlöst ljud via Bluetooth så är det inte ljudkvalitet de sätter i första rummet så billigast tänkbara DAC i adaptern finner jag inte osannolikt.

  • Medlem
  • 2016-07-30 09:46
Ursprungligen av keptang:

"And for you who love your current headphones an adapter is included for FREE!" följt av applåder.
Mer än så behövs inte.

Kul och lysande

Vet man varför Apple vill ta bort 3.5 mm jacket
Om man skickar med lurar som passar eller trådlösa kan jag förstå men om man skickar med samma gamla lurar och adapter så är det lite märkligt tycker jag

Tunnhet och vattenskydd tror jag inte på

Ursprungligen av PaO:

Kul och lysande

Vet man varför Apple vill ta bort 3.5 mm jacket
Om man skickar med lurar som passar eller trådlösa kan jag förstå men om man skickar med samma gamla lurar och adapter så är det lite märkligt tycker jag

Tunnhet och vattenskydd tror jag inte på

Inte den blekaste. För att man kan?
Apple är inte först med det direkt så jag har ingen aning om varför.

Eller som jag skrev någonstans, allt kanske bara är en hoax.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-30 11:13
Ursprungligen av Redaktionen:

Nästa Iphone-modell ryktas komma med en adapter för att ansluta vanliga standard hörlurar med 3,5mm-kontakt till Lightning-porten. Den här videon sägs visa upp Apples officiella adapter som kommer följa med nästa telefon på köpet.

Läs hela artikeln här

Undrar varför ingen nämner den uppenbara nackdelen med den nya lösningen att man inte kan ladda telefon och lyssna på musik/radio samtidigt?

Lyssnar man på radio via 3/4G dräneras batteriet på någon timme. Därför har jag alltid laddsladden inkopplad när jag gör det. Hur är det tänkt man ska göra nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-30 11:17

Inlägg #19. Men du kanske menade ryktena på Nätet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-30 11:36
Ursprungligen av kenjon:

Inlägg #19. Men du kanske menade ryktena på Nätet?

Missade det. Det värmer att jag inte är ensam då.

Åh nej. Det här kommer inte att bli bra. Telefonen är redan rätt stor som den är, skall man sen klämma in en adapter i fickan också (som skall hålla och inte glappa sönder) så blir det skit. Återstår då trådlösa hörlurar eller snordyra lightningskontakt lurar. Inget lockar.

Apples förkärlek för proprietära lösningar som inte följer standard börjar bli enerverande jobbigt. Bara lightning kontakten i sig retar gallfeber på mig när alla andra prylar (kamera, konkurrerande mobiler, lösa hårddiskar, gps klocka m.m) kör USB. Hörlurarna kommer att bli droppen som föser över mig i Android lägret när 6S:en blir för gammal..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-30 14:16

Välja mobil beroende på kontakttyp hoppas jag att jag aldrig ställs inför
Den enda USBtypen som är OK är ju USB-C. Alla andra är mer eller mindre kass, så det skulle jag aldrig välja. Jag vet inte hur många telefoner vi har kasserat på grund av trasiga USBanslutningar.

Bevaka tråden