Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är iPod?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-26 08:14

Sonen är snart sju och då "alla" kompisar har mobiltelefon har vi hamnat i läget att det är dags att skaffa en åt honom. Självklart är det inte telefonen som är det primära hos dessa småttingar, utan att kunna spela och ta bilder. Det börjas tidigt kan jag tycka... Då dök frågan uppe mitt huvud och en iPod. Men vad är en iPod egentligen? En iPhone utan telefondel? Och hur väl fungerar tex WhatsApp och Skype som telefon? För när en så ung person ska använda telefonen som telefon gäller det ju att den fungerar. Och vilket är bäst WhatsApp eller Skype?

Senast redigerat 2016-07-26 10:24

iPod touch är, som du skriver, iprincip en iPhone utan radiodel. Den kommer endast åt internet via wi-fi, så varför inte en iPhone?

Whatsapp eller Skype, smaken som baken. Jag använder båda.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-26 08:58
Ursprungligen av xms67:

En iPhone utan telefondel?

Ja, om du syftar på iPod Touch. iPod nano och shuffle går i princip bara att lyssna på musik med.

WhatsApp fungerar bara på iPhone enligt App Store, så den går bort även på iPod Touch.

Ursprungligen av Vassius:

Ja, om du syftar på iPod Touch. iPod nano och shuffle går i princip bara att lyssna på musik med.

WhatsApp fungerar bara på iPhone enligt App Store, så den går bort även på iPod Touch.

Stämmer. WhatsApp måste kopplas till ett telefonnummer och aktiverad mha sms.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-26 21:09

En iPod touch är går att ringa till samt kolla upp vart den mha Hitta iPhone. Men bara om den är uppkopplad på ett Wifi.
En iPhone fixar det galant, så länge den inte ligger bakom Kebnekaises nordtopp.

Andra handsmarknaden för iPhone är dessutom bra mycket större än för iPod touch.

Många av spelen som kidsen spelar nu för tiden är dessutom uppkopplade mot internet vilket även det talar emot en iPod Touch som kräver wifi.
Annars var det en lösning som jag själv anammade till mina barn för sisådär fem-sex år sedan. De fick köpa var sin iPod Touch som de använde för att spela på och så hade de en enkel mobiltelefon för att ringa / sms:a. Åren har gått och nu har de var sin iPhone istället och iPod touch:en ligger bortglömd i någon låda.

1
Bevaka tråden