Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 7 släpps vecka 37

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kommer de första ryktena kring när Apples Iphone 7-lansering kommer att äga rum. Veckan som börjar med den 12 september är det första budet.

Läs hela artikeln här

Grymt, samma vecka som jag är i San Francisco! Hoppas dollarkursen gör en liten dip den veckan.

Ursprungligen av Weedberg:

Grymt, samma vecka som jag är i San Francisco...

Rubriken lurar dig. Du kommer inte att kunna få den i handen under den veckan. Man säger "släpps", men det hade varit bättre att kalla det "lanseras" eller "presenteras".

Från lanseringen/presentationen brukar det gå några dagar tills man kan börja förhandsbeställa, och sen går det ytterligare 1-2 veckor innan de börjar levereras och den faktiskt finns i butik i den första omgången med länder.

Exempel - iPhone 6s:
- presentation/lansering 9/9
- börjar ta emot förhandsbeställningar 12/9
- första leveranserna av förhandsbeställningarna 24/9
- i butik 25/9

Artikeln innehåller en salig blandning av begreppen släpp, lansering och säljstart.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Rubriken lurar dig. Man säger "släpps", men man menar "lanseras".

Från lanseringen/presentationen brukar det gå några dagar tills man kan börja förhandsbeställa, och sen går det ytterligare 1-2 veckor innan de börjar levereras och den faktiskt finns i butik i den första omgången med länder.

Artikeln innehåller en salig blandning av begreppen släpp, lansering och säljstart. Inte speciellt konsekvent.

Exempel - iPhone 6s:
- presentation/lansering 9/9
- förhandsbeställningar 12/9
- i butik 25/9

Aj, tänkte inte på det!
Hoppas på lansering 6/6, förhandsbeställning 9/9 och i butik 16/9 då!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Rubriken lurar dig. Du kommer inte att kunna få den i handen under den veckan. Man säger "släpps", men det hade varit bättre att kalla det "lanseras" eller "presenteras".

Ursprungligen av Weedberg:

Grymt, samma vecka som jag är i San Francisco! Hoppas dollarkursen gör en liten dip den veckan.

Evan Blass säger 16/9 är "retail release". Men om han med det menar förhandsbeställningar eller gå till butik och köpa låter jag vara osagt.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Evan Blass säger 16/9 är "retail release". Men om han med det menar förhandsbeställningar eller gå till butik och köpa låter jag vara osagt.

Ok, tack för det förtydligandet. Men jag tycker ändå att er artikel inbjuder till feltolkningar, när ni blandar runt med begreppen Släpp, Lansering och Säljstart.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ok, tack för det förtydligandet. Men jag tycker ändå att er artikel inbjuder till feltolkningar, när ni blandar runt med begreppen Släpp, Lansering och Säljstart.

Har försökt förtydliga det hela, även om hela ryktet förstås är rätt luddigt till att börja med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-25 13:57
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Har försökt förtydliga det hela, även om hela ryktet förstås är rätt luddigt till att börja med.

Exakt ett rykte är alltid ett rykte ska alltid tas med en nypa salt och inte med för mycket allvar i sin bemärkelse

  • Medlem
  • Piteå
  • 2016-07-25 15:35

Egentligen hade jag nog fortfarande suttit med min gamla hederliga iPhone 5 om inte hörlursjacket gått sönder på något vis så att jag kunde sätta i 3,5mm-kontakter men det "klickade" liksom inte. Antagligen något där inne som blev snett eller trasigt vid ett tapp. Så eftersom lyssna på musik är rätt viktigt för mig då och då, skaffade jag mig en 6s. Kommer absolut inte att uppgradera redan, särskilt inte med tanke på att ett annat rykte ju säger att iPhone 8 lär följa 7, och inte 7s. Och att 8:an kommer att bjuda på betydligt mer markanta designkliv.

1
Bevaka tråden