Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox: Lås med rött streck vid uppspelning i helskärm

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför finns det lås med rött streck överst på skärmen när man t ex sätter helskärmsläge på svtplay film?

Senast redigerat 2016-07-19 13:15
  • Medlem
  • 2016-07-19 12:36

Vad är det för webbläsare?

Ursprungligen av alix:

Vad är det för webbläsare?

Det är Firefox

  • Medlem
  • 2016-07-19 12:50
Ursprungligen av calinou:

Det är Firefox

Okej, den har jag inte, hoppas någon kan hjälpa dig.

Ursprungligen av calinou:

Varför finns det lås med rött streck överst på skärmen när man t ex sätter helskärmsläge på svtplay film?

Indikerar förmodligen bara att videon inte streamas över HTTPS.

Ursprungligen av keptang:

Indikerar förmodligen bara att videon inte streamas över HTTPS.

Förstår inte vad det innebär konkret....Ska man helst vara i normal-skärmläge eftersom det visas inte där?

Ursprungligen av calinou:

Förstår inte vad det innebär konkret....Ska man helst vara i normal-skärmläge eftersom det visas inte där?

Nej, inget att bry sig om, det är inget fel.

Vad är HTTPS.

Ursprungligen av keptang:

Nej, inget att bry sig om, det är inget fel.

Vad är HTTPS.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-19 14:32
Ursprungligen av calinou:

Det är Firefox

Side note: Med Firefox krävs Flash-tillägget för att spela video. Med Safari slipper man det... Go figure, som man säger.

Ursprungligen av frazze:

Side note: Med Firefox krävs Flash-tillägget för att spela video. Med Safari slipper man det... Go figure, som man säger.

Hur tänkte du nu?
Flesta siter (Youtube/SVTPlay m.fl.) kör med HTML5 nuförtiden.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-19 14:38
Ursprungligen av keptang:

Hur tänkte du nu?
Flesta siter (Youtube/SVTPlay m.fl.) kör med HTML5 nuförtiden.

Jag berättar bara vad som hände med senaste Firefox 35.0.1 mot svtplay.se - den frågade efter Flash-tillägget (eller heter det Flash Player?).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-19 14:41
Ursprungligen av frazze:

Jag berättar bara vad som hände med senaste Firefox 35.0.1 mot svtplay.se - den frågade efter Flash-tillägget (eller heter det Flash Player?).

Och det visar sig att Firefox var lite på efterkälken med uppdateringen (i bakgrunden). Nu med 46.0.1 så fungerar det utan Flash.

PS. Och den är lite trött i dagens sol: Nu kom en notis om 47.0.1. Det här säger väl en hel del om hur ofta jag kör Firefox...

Ursprungligen av frazze:

Och det visar sig att Firefox var lite på efterkälken med uppdateringen (i bakgrunden). Nu med 46.0.1 så fungerar det utan Flash.

PS. Och den är lite trött i dagens sol: Nu kom en notis om 47.0.1. Det här säger väl en hel del om hur ofta jag kör Firefox...

Jag har senaste version. Jag brukar i så fall (om det kräver Flash) köra på Google Chrome eftersom det uppdateras ihop.

1
Bevaka tråden