Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer Scrivener till IOS

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skrivprogrammet Scrivener kommer snart till IOS.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-07-14 17:32

Nyfiken!

Märkligt att man inte kommer att kunna synka genom iCloud
Men å andra sidan så funkar knappt iCloud för apples egna program.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-07-15 00:55
Ursprungligen av MalcomX:

Märkligt att man inte kommer att kunna synka genom iCloud
Men å andra sidan så funkar knappt iCloud för apples egna program.

Det finns väl dussintalet andra tjänster som låter en synka saker. Borde även funka i detta fallet, såvida inte även det är fel på även dessa. Eller?

  • Medlem
  • 2016-07-15 09:41
Ursprungligen av MalcomX:

Märkligt att man inte kommer att kunna synka genom iCloud
Men å andra sidan så funkar knappt iCloud för apples egna program.

I så fall är det väl inte märkligt?
För egen del tycker jag att det är märkligt att det alls kommer till en mobil plattform.
Proust på padda?

Ursprungligen av alix:

I så fall är det väl inte märkligt?
För egen del tycker jag att det är märkligt att det alls kommer till en mobil plattform.
Proust på padda?

Kommer väl kanske främst att fungera som ett komplement till datorversionen tänker jag? Även ute på språng kan man snabbt kolla upp något i sitt projekt, eller lägga till något när inspirationen dyker upp och datorn inte är i närheten.

  • Medlem
  • 2016-07-15 11:05
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Kommer väl kanske främst att fungera som ett komplement till datorversionen tänker jag? Även ute på språng kan man snabbt kolla upp något i sitt projekt, eller lägga till något när inspirationen dyker upp och datorn inte är i närheten.

Jo, och så vill väl utvecklaren casha in lite stålar oavsett om det blir något vettigt gjort med programmet eller inte. Fast hur är det med Dropbox, en app får väl inte vara beroende av en annan app? Eller det kanske inte krävs någon app, det är inbyggt?

Ursprungligen av alix:

Jo, och så vill väl utvecklaren casha in lite stålar oavsett om det blir något vettigt gjort med programmet eller inte. Fast hur är det med Dropbox, en app får väl inte vara beroende av en annan app? Eller det kanske inte krävs någon app, det är inbyggt?

Det låter som att användare efterfrågat en IOS-app under flera år, men att det tagit tid för företaget att få fram en.

Jag skulle inte tro att det är några bekymmer med att erbjuda en molntjänst-koppling för synk. Är ju fullt möjligt att använda appen utan att synka till något annat.

Ursprungligen av MalcomX:

Märkligt att man inte kommer att kunna synka genom iCloud
Men å andra sidan så funkar knappt iCloud för apples egna program.

Finns en förklaring här: https://www.literatureandlatte.com/blog/?p=71...
Funkar det bra och felfritt med Dropbox, så är jag nöjd med det.
Misstänker att de har testat detta ganska ordentligt.

1
Bevaka tråden