Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut från iPad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-14 19:46

Angående laserskrivare med WiFi och AirPrint. De levereras utan USB-kabel, men behövs den?
Har en iPad ansluten till internet via ComHem. Borde väl gå att ansluta skrivaren till samma nätverk, eller? Det finns inga andra enheter anslutna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-14 20:12

USB-kabelanslutning är upp till dig och routern - alltså inget krav för du kan ansluta skrivaren trådlöst också. Det spelar ingen roll att andra enheter inte är anslutna.

Ursprungligen av Gnulia:

Angående laserskrivare med WiFi och AirPrint. De levereras utan USB-kabel, men behövs den?
Har en iPad ansluten till internet via ComHem. Borde väl gå att ansluta skrivaren till samma nätverk, eller? Det finns inga andra enheter anslutna.

Du behöver absolut inte ha USB sladden när du har wifi. Använder själv HP och Comhem wifi. Skriver ut från datorn - iPad och iPhone. Funkar toppen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-07-15 10:12
Ursprungligen av adress@mac:

Du behöver absolut inte ha USB sladden när du har wifi. Använder själv HP och Comhem wifi. Skriver ut från datorn - iPad och iPhone. Funkar toppen.

Tack för svar! Min enda fundering är hur man ansluter skrivaren till nätverket, men det löser sig kanske när jag fått titta på instruktionerna. Har inte köpt skrivaren ännu. Något tips om vilken skrivare som passar? Inga krav på annat än vanlig sv/v utskrift.

Jag har en Brother med AirPrint. En MFC-9330CDW. Mitt bekymmer är att den inte hittas av iPhone/iPad när den har gått ner i vila. Då måste man gå till skrivaren och väcka den för att den ska hittas. Ganska enerverande. Som av en slump befinner sig också skrivaren och jag på olika våningsplan när lusten att skriva ut något faller på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-16 15:25
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har en Brother med AirPrint. En MFC-9330CDW. Mitt bekymmer är att den inte hittas av iPhone/iPad när den har gått ner i vila. Då måste man gå till skrivaren och väcka den för att den ska hittas. Ganska enerverande. Som av en slump befinner sig också skrivaren och jag på olika våningsplan när lusten att skriva ut något faller på.

Jag har en enklare Brother 7070DW, utan AirPrint. Brothers egen iOS-app hittar alltid skrivaren, även om den är i vila. Kanske kan du använda appen att väcka skrivaren med, även om du i övrigt använder AirPrint?

Sedan återstår bara problemet hur du ska få utskriften i handen utan att behöva gå till skrivaren

Ursprungligen av IngoX:

Jag har en enklare Brother 7070DW, utan AirPrint. Brothers egen iOS-app hittar alltid skrivaren, även om den är i vila. Kanske kan du använda appen att väcka skrivaren med, även om du i övrigt använder AirPrint?

Sedan återstår bara problemet hur du ska få utskriften i handen utan att behöva gå till skrivaren

Det
Är ju inte alltid så att lan behöver papperet där och då. Påfallande ofta är utskriften till någon annan. Personligen hatar jag papper.

Ursprungligen av pmarriott:

Det
Är ju inte alltid så att lan behöver papperet där och då. Påfallande ofta är utskriften till någon annan. Personligen hatar jag papper.

Samma här. Finns bara ett ställe där papper är nödvändigt - och inte får ta slut.......?

1
Bevaka tråden