Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte uppdatera appar med iTunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2016-07-14 17:19

Jag är lite dum eller så har jag blivit senil. Jag har uppdaterat dator 10.11.5 och jag har uppdaterat iTunes 12.4.1.6 och jag har den senaste versionen av mobilen 9.3.2. Det som inte fungerar nu är att jag kan inte uppdatera apparna på mobilen via datorn. Jag kopplar iPhone 6s plus till datorn, öppnar iTunes, väljer Mobilen, går ner till appar och får min lista med det som jag fått hem. Det enda jag kan göra där är att ”Ta bort” program för den knappen är markerad och klickbar men ”Installera” eller ”Uppdatera” knapparna är grå. Samma sak är det med kryssrutan på Sammanfattningen (raden innan) ”Synkronisera automatiskt när denna iPhone är ansluten” den går ej att kryssa i. Vad har jag missat? Förmodligen är det en enkel grej men jag kan inte uppdatera mitt Comhem program och kan inte se TV just nu. Tacksam för all hjälp...

Varför inte uppdatera på din telefon? Betydligt smidigare än att göra det via iTunes.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-07-14 17:48

Anledningen är väl att jag inte gjort det tidigare och vet faktiskt inte hur det går till. Har letat men hittar inte var man gör det. App Store finns ju inte på mobilen. I inställningar hittar jag inte heller var det är. Så jag fattade inte hur man gjorde, helt enkelt. Men visst skall det gå via datorn?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-14 19:19

AppStore ska finnas på mobilen.
Svep ner från mitten av skärmen och skriv "app" så borde du se det.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-07-14 20:11

Då får jag Wallet och Yahoo mail... Lessen den finns inte som app på min mobil. Hur har jag förlorat den? Det skall väl inte gå och jag har ju inte ens försökt att ta bort den. Fattar inget. Tyvärr. Går den att ladda ner igen?

Ursprungligen av ariis:

Då får jag Wallet och Yahoo mail... Lessen den finns inte som app på min mobil. Hur har jag förlorat den? Det skall väl inte gå och jag har ju inte ens försökt att ta bort den. Fattar inget. Tyvärr. Går den att ladda ner igen?

Du får alltså inte upp app store så som på bilden?

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-07-15 08:41
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du får alltså inte upp app store så som på bilden?

Nej jag får inte upp appstore. Jag har inte haft den symbolen på flera månader eller sen jag handlade min 6s plus. Tror inte att den var med från början ens. Minns inte att jag ens har sett den. Jag rotar inte omkring i mobilen och tar sällan bort eller lägger till program. Möjligen flyttar jag dom men det skall ju inte ha betydelse. Eftersom den troligen inte var med ursprungligen så hjälper det antagligen inte att återskapa den. Har aldrig hört talas om att en ny telefon skulle sakna någon viktig app.

  • Medlem
  • 2016-07-15 08:53
Ursprungligen av ariis:

Nej jag får inte upp appstore. Jag har inte haft den symbolen på flera månader eller sen jag handlade min 6s plus. Tror inte att den var med från början ens. Minns inte att jag ens har sett den. Jag rotar inte omkring i mobilen och tar sällan bort eller lägger till program. Möjligen flyttar jag dom men det skall ju inte ha betydelse. Eftersom den troligen inte var med ursprungligen så hjälper det antagligen inte att återskapa den. Har aldrig hört talas om att en ny telefon skulle sakna någon viktig app.

Titta under Inställningar -> Allmänt -> Begränsningar och se om "Installera appar" är bortvalt där. I så fall är det förklaringen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-07-17 07:06
Ursprungligen av Ljung:

Titta under Inställningar -> Allmänt -> Begränsningar och se om "Installera appar" är bortvalt där. I så fall är det förklaringen.

Tog lite tid att hitta lösenordet.... men så plötsligt fungerade det hela. Då dök app store upp!! Tack för den givande informationen, Ljung, jag la nog in begränsningar när jag fick mobilen och har inte tänkt på det sen dess då allt har fungerat bra (eller ja...). I vilket fall som helst så uppskattar jag hjälpen jag fick och att jag får skicka kanske självklara problem till gruppen för hjälp! Tack

1
Bevaka tråden