Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tappar på pc-marknaden

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PC-försäljningen har minskat flera kvartal i rad med Macarna som undantag, men enligt nya rapporter från IDC och Gartner viker det neråt också för Apple nu.

Läs hela artikeln här

Jag tror man väntar på uppdaterade MacBook Pro, Macbok air, Mac Pro, Mac mini och iMac.

De lär ta igen detta i höst om det kommer nåt bra.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag tror man väntar på uppdaterade MacBook Pro, Macbok air, Mac Pro, Mac mini och iMac.

De lär ta igen detta i höst om det kommer nåt bra.

Jo, visst ligger det nog mycket i det. Något större i uppgraderingsväg behövs för att locka folk att köpa nytt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-12 18:10

Hela sortimentet, Macbook och ev 5K iMacen undantaget, är rätt gamla. Senaste MP kom 2013 och MM 2014.

Sen får de skylla sig skälva när de konkurrerar ut sig själva med iPad & iPad Pro. *SARKASM*

Senast redigerat 2016-07-12 21:52
  • Medlem
  • 2016-07-12 22:08

PC är utdöende gällande den privata marknaden
Känner flera som klarar sig med surfplattor och de uppgraderas inte på flera år
När det sedan släpps vikbara produkter som är 5 tum (vanlig telefon) och viks ut till en 8 tums platta då är både PC och surfplatta hotade hos privatpersoner. Ge bara dessa vikbara produkter några år för barnsjukdomar

”Apple tappar på pc-marknaden”
Undra vad det kan bero på...
MacBook Pro 13´ och MacBook Air ligger snart på 500 dagar sen senaste uppdateringarna. Uppdateringar som dessutom var blygsamma.

Jag ska snart köpa in ett 40-tal MacBook Air, kommer kännas sådär om de inte uppdaterats alls innan dess.

Allting går ju så förbannat långsamt för Apple. T.o.m jag som är Appleälskare börja ledsna...och ser iPhone 7 ut som på dom påstått läckta bilderna. Jaa, då är det över för Apple!

  • Medlem
  • 2016-07-13 18:41
Ursprungligen av Gordon67:

Allting går ju så förbannat långsamt för Apple. T.o.m jag som är Appleälskare börja ledsna...och ser iPhone 7 ut som på dom påstått läckta bilderna. Jaa, då är det över för Apple!

Du får vänta tills nästa år innan du lämnar helt
iPhone 2017 tror jag blir en major uppdatering med OLED och ny design. Men det gäller att jätten från Cupertino levererar 2017 annars tror jag att många blir besvikna

Ursprungligen av Chaosstar:

”Apple tappar på pc-marknaden”
Undra vad det kan bero på...
MacBook Pro 13´ och MacBook Air ligger snart på 500 dagar sen senaste uppdateringarna. Uppdateringar som dessutom var blygsamma.

Jag ska snart köpa in ett 40-tal MacBook Air, kommer kännas sådär om de inte uppdaterats alls innan dess.

Vad gäller Mac Mini 2014 gick man till och med baklänges och försämrade jämfört med 2012. Skulle gärna skaffa en Mac Mini till sonen, men det bär emot att skaffa en underpresterande 2014 alt en begagnad, överprissatt 2012a.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-13 21:00
Ursprungligen av Gordon67:

Allting går ju så förbannat långsamt för Apple. T.o.m jag som är Appleälskare börja ledsna...och ser iPhone 7 ut som på dom påstått läckta bilderna. Jaa, då är det över för Apple!

Så du köper telefon beroende på "förpackningen", och inte beroende på innehållet?
Som jag har skrivit förut tycker jag det är en fördel om utseendet inte ändras för ofta; det känns onödigt att köpa nya hållare bara för att det SKA vara en ny design utan någon annan mening än att det ska förändras.

  • Medlem
  • 2016-07-14 06:42
Ursprungligen av kenjon:

Så du köper telefon beroende på "förpackningen", och inte beroende på innehållet?
Som jag har skrivit förut tycker jag det är en fördel om utseendet inte ändras för ofta; det känns onödigt att köpa nya hållare bara för att det SKA vara en ny design utan någon annan mening än att det ska förändras.

Jag är en av dem som tar "förpackningen" (snarare designen) i åtanke vid köp. Man vill ju ändå vara nöjd och att den ska vara bra och användarvänlig. Och om man haft samma utseende i två år så vill man förmodligen ha något nytt, i alla fall jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-14 13:38

Att vara bra och användarvänlig tycker jag ligger helt på insidan.
Jag tycker tvärtom, eftersom jag har dyra Brodithållare i bilarna. Så samma design med med mycket bättre insida är det som gäller för mej.
Tur vi är olika

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-14 16:55
Ursprungligen av kenjon:

Att vara bra och användarvänlig tycker jag ligger helt på insidan.
Jag tycker tvärtom, eftersom jag har dyra Brodithållare i bilarna. Så samma design med med mycket bättre insida är det som gäller för mej.
Tur vi är olika

Dagens form är rejält optimerad. Skulle föredra om nästa mobil var identisk med dagens, men att man lagt dubbelt med krut på insidan och mjukvaran.
Självklart bortsett från kameratekniska förändringar.
Bättre brusegenskaper för 2mm utstickande Liens? -Ja tack! (jag har ju ändå ett fett plånboksskal från Sena på.)

  • Medlem
  • 2016-07-14 22:19
Ursprungligen av kenjon:

Att vara bra och användarvänlig tycker jag ligger helt på insidan.
Jag tycker tvärtom, eftersom jag har dyra Brodithållare i bilarna. Så samma design med med mycket bättre insida är det som gäller för mej.
Tur vi är olika

Storleken är okej men bättre screen to body ratio hade inte varit fel. Speciellt iPhone Plus

Apple håller på med mycket spännande grejer nu; nytt programspråk (Swift), nytt filsystem (APFS) och api för maskinlärning och AI.

När Microsoft lägger ner Windows (se deras satsningar på c# för Linux och Ubuntu in win10) kan Apple ta över datormarknaden också.

Vart ska Apple ta vägen? Jo, 9% marknadsandel av datormarknaden, där finns plats att utvecklas.

1
Bevaka tråden