Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Välvda kanter inte så häftigt som det verkar"

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsungs Edge-modeller må se häftiga ut, men du betalar mycket för en egentligen sämre upplevelse.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-07-12 19:59

Jag håller med, jag köpte en Samsung Galaxy S7 Edge men den returnerades då jag oavsiktligt fick upp den där fliken hela tiden. Apple 3D Touch är ju mycket bättre för den kan man ju använda på hela skärmen.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2016-07-12 20:39

Håller inte med, ska man köpa en s7 så ska man ha edgen, grym telefon och skärmen går ända ut i (förbi) kanterna. Men förstår att du gillar tjocka kanter eftersom det är Apples grej,

Ursprungligen av Redaktionen:

Samsungs Edge-modeller må se häftiga ut, men du betalar mycket för en egentligen sämre upplevelse.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-07-12 20:51
Ursprungligen av Deo:

Håller inte med, ska man köpa en s7 så ska man ha edgen, grym telefon och skärmen går ända ut i (förbi) kanterna. Men förstår att du gillar tjocka kanter eftersom det är Apples grej,

Du kanske skulle kunna presentera något argument som talar FÖR Edge? Att den är "grym" är ju lite väl subjektivt och likaså den eventuella fördelen med att skärmen går ända ut och runt kanten.

Kanterna kan dom väl leva med. Men Android, är väl där det stora problemet finns. )

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-07-12 20:56
Ursprungligen av _empty:

Kanterna kan dom väl leva med. Men Android, är väl där det stora problemet finns. )

Det är ju punkt två, med edge tvingas man leva med android och alla de minus det för med sig.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2016-07-12 21:03
Ursprungligen av zinned:

Du kanske skulle kunna presentera något argument som talar FÖR Edge? Att den är "grym" är ju lite väl subjektivt och likaså den eventuella fördelen med att skärmen går ända ut och runt kanten.

*Suverän batteritid, laddar telefon varanan dag
*Snabb
*Stor skärm med 1440x2560 upplösning.
*IP68 klassad, bara att skölja av telefonen under kranen om den är smutsig.
*Hållbar, går inte sönder direkt om man tappar den (såsom tex galaxy S3 gör).
*Android
*Fysisk knapp + flera knappar.
*Kameran.
*Stöd för både QI och Fastcharging

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-07-12 21:12
Ursprungligen av Deo:

Håller inte med, ska man köpa en s7 så ska man ha edgen, grym telefon och skärmen går ända ut i (förbi) kanterna. Men förstår att du gillar tjocka kanter eftersom det är Apples grej,

Det ska då tilläggas att artikelförfattarens privata telefon är en Samsung Galaxy S6 (vanliga modellen), så tjockleken på Iphone-modeller har ingen relevans här

  • Medlem
  • Oslo
  • 2016-07-12 21:29
Ursprungligen av ekloev:

Det ska då tilläggas att artikelförfattarens privata telefon är en Samsung Galaxy S6 (vanliga modellen), så tjockleken på Iphone-modeller har ingen relevans här

Ha, då ber jag om ursäkt för min grova generalisering och påhopp

  • Medlem
  • 2016-07-12 22:00
Ursprungligen av zinned:

Du kanske skulle kunna presentera något argument som talar FÖR Edge? Att den är "grym" är ju lite väl subjektivt och likaså den eventuella fördelen med att skärmen går ända ut och runt kanten.

Bara nattklockan är värd en extra tusenlapp

S7 Edge är lysande både estetiskt och användar mässigt och den 2 augusti kommer äntligen världens bästa telefon Note 7 edge

Går man på rykten är det inget som slår den i år

  • Medlem
  • 2016-07-12 22:02
Ursprungligen av _empty:

Kanterna kan dom väl leva med. Men Android, är väl där det stora problemet finns. )

Nuförtiden så är Android och Touchwiz en dröm
2 augusti smäller det med Note 7
Mycket intressant och spännande

vart läser du dina rykten? Då inget har stämt hitills

  • Medlem
  • 2016-07-12 23:08
Ursprungligen av _empty:

vart läser du dina rykten? Då inget har stämt hitills

Nu hänger jag tyvärr inte med
Kan du förklara

Note 7 rykten finns det många av och vissa kan man nog ta för givna vid detta laget

Men då den inte släppts ännu så vet man inte med säkerhet

Ursprungligen av Deo:

*Suverän batteritid, laddar telefon varanan dag
*Snabb
*Stor skärm med 1440x2560 upplösning.
*IP68 klassad, bara att skölja av telefonen under kranen om den är smutsig.
*Hållbar, går inte sönder direkt om man tappar den (såsom tex galaxy S3 gör).
*Android
*Fysisk knapp + flera knappar.
*Kameran.
*Stöd för både QI och Fastcharging

Fast detta är ju inte argument för att just edge skulle vara en bra funktion, utan bara för telefonen som helhet...
Frågan ställs också ovan, vilka fördelar ser du egentligen (gärna sådant du själv upplever bidrar till ett bättre och mer produktivt användande) med att telefonen har edge? Följdfrågan blir då om detta dessutom är tillräckligt för att motivera den högre kostnaden?

Ursprungligen av Deo:

*Suverän batteritid, laddar telefon varanan dag
*Snabb
*Stor skärm med 1440x2560 upplösning.
*IP68 klassad, bara att skölja av telefonen under kranen om den är smutsig.
*Hållbar, går inte sönder direkt om man tappar den (såsom tex galaxy S3 gör).
*Android
*Fysisk knapp + flera knappar.
*Kameran.
*Stöd för både QI och Fastcharging

Consumer Report har åsikter om ip68 klassningen (som egentligen borde vara ip67)
http://appleinsider.com/articles/16/07/08/waterproofgate-samsungs-high-end-galaxy-s7-fails-consumer-reports-tests

Jag tar bara upp det eftersom du nämner det

  • Medlem
  • 2016-07-13 08:09
Ursprungligen av BlackSmp:

Consumer Report har åsikter om ip68 klassningen (som egentligen borde vara ip67)
http://appleinsider.com/articles/16/07/08/waterproofgate-samsungs-high-end-galaxy-s7-fails-consumer-reports-tests

Jag tar bara upp det eftersom du nämner det

Blev med förvånad då detta är den extra tåliga S7 Active och inte vanliga S7 eller S7 Edge
Den borde vara mer tålig mot allt

  • Medlem
  • 2016-07-13 08:32
Ursprungligen av Davinelj:

Fast detta är ju inte argument för att just edge skulle vara en bra funktion, utan bara för telefonen som helhet...
Frågan ställs också ovan, vilka fördelar ser du egentligen (gärna sådant du själv upplever bidrar till ett bättre och mer produktivt användande) med att telefonen har edge? Följdfrågan blir då om detta dessutom är tillräckligt för att motivera den högre kostnaden?

Ursäkta att jag kapar tråden

Edge är först och främst en utseende fråga
Dock har den blivit mer användbar först med Note Edge och nu med S7 telefonerna
Att svepa in sina favorit appar när som helst ger snabbare åtkomst. Nattklockan är trevlig. Men främst får den enligt mig en häftig upplevelse som att skärmen lyfter från telefonen
S6 Edge var kantig medan S7 Edge numera är rund även på baksidan
Note 7 blir nog häftig

Ursprungligen av PaO:

Blev med förvånad då detta är den extra tåliga S7 Active och inte vanliga S7 eller S7 Edge
Den borde vara mer tålig mot allt

Jag är övertygad om att de är tåligare mot vatten än exvis iPhone men misstänker också att samsung överdriver i sin PR.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-07-13 10:35
Ursprungligen av _empty:

Kanterna kan dom väl leva med. Men Android, är väl där det stora problemet finns. )

Jo, kanske dessa kanter kunde ha en vettig uppgift, men nu är det ju Samsung vi pratar om. De har inte vad jag sett tagit fram något bra i mjukvaruväg än.

  • Medlem
  • 2016-07-13 14:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är övertygad om att de är tåligare mot vatten än exvis iPhone men misstänker också att samsung överdriver i sin PR.

Gällande S7 telefonerna så klarar de IP68 dvs 30 min i en halvmeter sötvatten. Men det är klart att reklamen skruvar till det. Däremot är jag imponerad över att iPhone klarar sig så pass bra som de gör utan utalad ip klass

  • Medlem
  • 2016-07-13 14:08
Ursprungligen av juanito:

Jo, kanske dessa kanter kunde ha en vettig uppgift, men nu är det ju Samsung vi pratar om. De har inte vad jag sett tagit fram något bra i mjukvaruväg än.

Nu kastar jag sten i glashus men gick från iPhone 4S till Samsung Note 3. Har en Note Edge idag och uppgradera nog med all sannolikhet till Note 7 då den verkar ha kanter lika S7 Edge. Gillar starkt Samsung och Touchwiz men klarar mig inte utan Note och s-pen då den telefonen gjort att jag slipper både PC, Surfplatta och GPS

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-13 14:28
Ursprungligen av PaO:

Gällande S7 telefonerna så klarar de IP68 dvs 30 min i en halvmeter sötvatten. Men det är klart att reklamen skruvar till det. Däremot är jag imponerad över att iPhone klarar sig så pass bra som de gör utan utalad ip klass

Det är IP67. IP68 innebär obegränsad tid i vatten. Dessutom tror jag det ska vara en meter, men är inte säker.
Men enligt länken i #15 klarar den inte ens IP67 :-(. Och att då marknadsföra den som IP68-klassad känns lite .... fel.

  • Medlem
  • 2016-07-13 14:36
Ursprungligen av kenjon:

Det är IP67. IP68 innebär obegränsad tid i vatten. Dessutom tror jag det ska vara en meter, men är inte säker.
Men enligt länken i #15 klarar den inte ens IP67 :-(. Och att då marknadsföra den som IP68-klassad känns lite .... fel.

S7 Edge har IP68 (fel av mig skall vara 1.5 meter i 30 min sötvatten)

Den har klarat alla tester och inga användare har klagat

S7 Active (Är en mer tålig telefon) den klarade inte consumerReports tester. Håller med att marknadsföra den som mer tålig avseende vatten och damm är märkligt

Men vi skall inte blanda ihop S7 Edge med S7 Active

Jag blev nyfiken och kollade upp

IP 67 < 1m djup
IP 68 >1 m djup

I praktiken och vardagslivet så spelar det ingeb roll förutom de siter som skulle vilja få trafik genom att prova (och bevisa) att telefonen inte tål det.
Ungefär som med böjda iPhones

  • Medlem
  • 2016-07-13 14:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blev nyfiken och kollade upp

IP 67 < 1m djup
IP 68 >1 m djup

I praktiken och vardagslivet så spelar det ingeb roll förutom de siter som skulle vilja få trafik genom att prova (och bevisa) att telefonen inte tål det.
Ungefär som med böjda iPhones

Ja kapslingsklass är lite speciellt

Fick en sån på jobbet. Katastrofalt ogenomtänkt design. Och laggar gör den också

Ursprungligen av PaO:

Bara nattklockan är värd en extra tusenlapp

S7 Edge är lysande både estetiskt och användar mässigt och den 2 augusti kommer äntligen världens bästa telefon Note 7 edge

Går man på rykten är det inget som slår den i år

Oppo find 9 slår den för mina behov om alla rykten stämmer.

Upplever de välvda kanterna som irriterande då innehållet på skärmen förvrängs.

Ursprungligen av Deo:

*Suverän batteritid, laddar telefon varanan dag
*Snabb
*Stor skärm med 1440x2560 upplösning.
*IP68 klassad, bara att skölja av telefonen under kranen om den är smutsig.
*Hållbar, går inte sönder direkt om man tappar den (såsom tex galaxy S3 gör).
*Android
*Fysisk knapp + flera knappar.
*Kameran.
*Stöd för både QI och Fastcharging

LOL vad sjutton har alla dessa med EDGE att göra?

Jag hatar också Edge. Det get ingen bra läs upplevelse, texten faller av sidorna, det är snygg men inte funktionell skulle jag personligen säga. Kul att du gillar det med det är inte för alla.

1
Bevaka tråden