Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om man har en idé till Adobe ...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-07-09 01:51

Om man har en idé som skulle kunna ta ett Adobe-program till nya höjder - i detta fall Photoshop - vart ska man då höra av sig?

Finns någon mottagare som pratar svenska? Jag behärskar engelska men gör mig såklart bättre förstådd på mitt modersmål.

https://feedback.photoshop.com/photoshop_fami...

Annars får du ringa Adobe i Sverige, 08-752 33 00.

  • Medlem
  • 2016-07-09 10:03
Ursprungligen av filuren:

Om man har en idé som skulle kunna ta ett Adobe-program till nya höjder

"Till nya höjder"? Man blir ju onekligen nyfiken.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2016-07-10 01:41
Ursprungligen av keptang:

https://feedback.photoshop.com/photoshop_fami...

Annars får du ringa Adobe i Sverige, 08-752 33 00.

Ursprungligen av Dalle:

"Till nya höjder"? Man blir ju onekligen nyfiken.

Tack för länkarna.

Det är ju inget patent som vilar, så jag kan gärna dela med mig.

Det handlar om att införa en ny funktion i lagerfönstret. Lager-alias. Ett lager får bli Master, och därefter kan andra lager vara alias av detta. En justering i Master slår igenom på alla alias. Man kan välja om även alfa ska ärvas.

Varför detta? Jag jobbar en hel del med tunga retuscher, filer som gärna blir runt 5 GB stora, och en del av filstorleken beror på att samma info finns på fler ställen. Att lägga allt på samma ställe vore såklart det bästa, men det är inte alltid optimalt eller ens möjligt.

Även en färgfyllning kan vara master - och slå igenom på de alias som finns bland alla lager som ibland kan vara svåra att finna.

Vinsterna kan vara stora på många ställen. Ändra något en gång - denna ändring slår igenom överallt där du bestämt att så ska ske.

Ja, så tänkte jag.

1
Bevaka tråden