Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa MBP Retina med studentrabatt i USA

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-07 15:25

Hej!

Ska till New York nästa vecka och tänkte köpa mig en ny MBP. Då jag ska vara där i ca 10 dagar tänkte jag lägga en order redan nu och hämta den där sedan, och då få den med svenskt tangentbord. Då jag är student så har jag Mecenatkort och tänkte då använda studentrabatt på Apples amerikanska hemsida. Är det någon som har använt det i USA och på Apple.com? På baksidan av mitt Mecenatkort står det på engelska att jag är student i Sverige och berättigad till studentrabatter.

Senast redigerat 2016-07-07 22:21

Ring och kolla med Mecenat.

Mecanet gäller naturligtvis endast i Sverige.

Här hittar du vad som krävs för att köpa som student i USA; http://www.apple.com/education/purchasing/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-07 15:43

Som vanligt snabba svar, tack!

Ursprungligen av vicce:

...och då få den med svenskt tangentbord...

Hur skulle du gå tillväga för att få svenskt tangentbord?

Detta har nämligen varit uppe i ett antal trådar tidigare, och så vitt jag vet har man då kommit fram till att det inte är möjligt att göra sådana specialbeställningar.

Om det faktiskt går, så skulle man kunna försöka leta upp de trådarna, och uppdatera dem med denna positiva information.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-07-09 10:15

Det måste vara nytt. I USA har man tidigare bara kunnat beställa engelskt eller spanskt tangentbord, tror jag.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det måste vara nytt. I USA har man tidigare bara kunnat beställa engelskt eller spanskt tangentbord, tror jag.

Det har funnits ganska länge (över ett år i alla fall). Dock så behöver man ett amerikansk kreditkort för att kunna genomföra ett köp i Apple Store US så där fallerar det för de flesta turister.

  • Medlem
  • 2016-07-09 15:22

Måste du ens visa att du är en student? När jag handlade på Apple.se så behövde jag inte ens bevisa att jag var student. Jag tror det räcker att besöka studentsidan, (sidan med studentpriser), och beställa en order därifrån. Sen vet jag inte om det går med ett icke-amerikanskt bankkort, men du kan ju testa med att köpa ett presentkort till dig själv eller något för att komma runt problemet.

Med moms är det väl ingen direkt vinst i att köpa i USA och även gå miste om den konsumentköplag vi har i Sverige.

1
Bevaka tråden