Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

menyraden/samt dockan är dolda i Firefox

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt med att justera fönsterna på olika sätt samt av/på helskärm med får inte fram menyraden i Firefox samt dockan syns inte heller dock enbart när jag är i Firefox. Är det någon som använder Firefox och kan ge mig snabbkommandot för att återfå menyraden?

  • Medlem
  • 2016-07-06 09:27

Skift + cmd + F

Ursprungligen av alix:

Skift + cmd + F

Det fungerade inte........

Nu är det fixat med omstart. Vågade inte göra omstart pga trodde att mina flikar skulle försvinna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-06 16:46
Ursprungligen av calinou:

Det fungerade inte........

Då gör du fel. Eller vad säger kortkommandot för menyalternativet Visa -> Aktivera helskärm? Står det inte ^⌘F ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-06 18:18
Ursprungligen av reboot81:

Då gör du fel. Eller vad säger kortkommandot för menyalternativet Visa -> Aktivera helskärm? Står det inte ^⌘F ?

Nu skriver du ctrl-cmd-F medans tipset var shift-cmd-F...

  • Medlem
  • 2016-07-06 18:28
Ursprungligen av frazze:

Nu skriver du ctrl-cmd-F medans tipset var shift-cmd-F...

Ingen skillnad i Firefox. Har du testat?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-07-06 18:29
Ursprungligen av alix:

Ingen skillnad i Firefox. Har du testat?

Sitter tyvärr bara med en padda just nu... ?

  • Medlem
  • 2016-07-06 18:40
Ursprungligen av frazze:

Sitter tyvärr bara med en padda just nu... ?

Jaha, nej det blir alltså samma effekt. Vet inte varför det skulle vara ctrl just i Mac (jag vet att det står så i programmet). Det blir samma beteende. Från Mozillas hemsida:

Firefox i Mac 47.0.1:

Jag testade nu. Det funkar med både Ctrl-Cmd-F och Shift-Cmd-F. (Firefox 47.0.1, OS X 10.11.5)

Eller så kan man trycka på den gröna knappen uppe till vänster i Firefox-fönstret.
Eller så kan man klicka på knappen som markeras med en röd kvadrat i bilden i inlägg #9.

Det var i alla fall inte något av dessa kommandon som hjälpte (har testat alla varianter) eftersom när man pekade där uppe kom den dolda menyraden inte fram . Nu har jag fått en ny knapp före bakåtpilen som jag inte sett förut och stör mig. Har ni också en knapp där ni som använder Firefox?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-07 20:24
Ursprungligen av calinou:

Det var i alla fall inte något av dessa kommandon som hjälpte (har testat alla varianter) eftersom när man pekade där uppe kom den dolda menyraden inte fram . Nu har jag fått en ny knapp före bakåtpilen som jag inte sett förut och stör mig. Har ni också en knapp där ni som använder Firefox?

Vad är de för knapp? Mig veterligen kan man ta bort alla knappar om man tröttnar på dem.

Senast redigerat 2016-07-07 21:11
Ursprungligen av reboot81:

Vad är de för knapp? Mig veterligen kan man ta bort alla knappar om man tröttnar på dem.

Har du tips på hur man få bort den?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-07-09 00:53
Ursprungligen av calinou:

Har du tips på hur man få bort den?

Använd Anpassa… funktionen och dra ner ikonen till behållaren med alla andra ikoner som inte används.

Ursprungligen av reboot81:

Använd Anpassa… funktionen och dra ner ikonen till behållaren med alla andra ikoner som inte används.

Tack för tipset! Tog bort den och hittade en ny intressant knapp som heter pocket.

1
Bevaka tråden