Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

leveranstid från eBay

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har köpt en dvd på eBay som ska levereras från USA och undrar hur lång tid det brukar ta att få leverans? jag har väntat i nästan 3 veckor.....

Ursprungligen av calinou:

Jag har köpt en dvd på eBay som ska levereras från USA och undrar hur lång tid det brukar ta att få leverans? jag har väntat i nästan 3 veckor.....

Det beror väl helt och hållet på säljaren och hur varan skickas. Kan ta allt från en eller ett par dagar till över en månad.

Som pmarriott skriver. EBay säljer ingenting. Det är en mäklartjäst som kopplar ihop olika säljare med eventuella köpare

Du får väl ge din säljare en negativ rating

Ursprungligen av BlackSmp:

Som pmarriott skriver. EBay säljer ingenting. Det är en mäklartjäst som kopplar ihop olika säljare med eventuella köpare

Du får väl ge din säljare en negativ rating

Jo, men som pmarriott skriver så kan det ta 1 månad med posten .... så jag väntar lite till....

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-07-17 09:30

Nej du ska inte vänta, en månad är för lång tid för leveranser från USA. Kontakta säljaren nu direkt och fråga om trackingnummer och annat bra att veta. Du har begränsad tid på dig att lämna in klagomål till Ebay för att få pengarna tillbaka om det är en skum säljare.

En bra grej att kolla är om säljaren har bra rating innan man handlar.

Ursprungligen av Mija:

Nej du ska inte vänta, en månad är för lång tid för leveranser från USA. Kontakta säljaren nu direkt och fråga om trackingnummer och annat bra att veta. Du har begränsad tid på dig att lämna in klagomål till Ebay för att få pengarna tillbaka om det är en skum säljare.

Jag kollade och säljaren har 99% bra omdöme. Vidare står det att det kan dröja en månad för leverans och får återkomma ifall det har gått över den gränsen. Än så länge är allting under kontroll....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-07-17 22:00

Jag undrar mer - varför köper man en DVD på eBay? Det går ju t o m att köpa på Statoil...

Ursprungligen av zinned:

Jag undrar mer - varför köper man en DVD på eBay? Det går ju t o m att köpa på Statoil...

Det krävs nog ingen större fantasi att föreställa sig att det är en DVD som inte går att få tag på Statoil...

Jag skrev fel. Det är en CD som innehåller bl a en specifik låt som inte går att få tag i Sverige eller Europa (fast det är en fransk låt!). Låten finns i och för sig på den amerikanska iTunes men det gick inte att köpa där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-17 23:25

Inte ens med ett amerikanskt AppleID???

Tvingades själv ta till eBay för att få tag på en av de bästa filmerna som nånsin gjorts. Ja efter Heartbreak Ridge då alltså. The Park Is Mine med Tommy Lee Jones.

Ursprungligen av kenjon:

Inte ens med ett amerikanskt AppleID???

Jag har inte provat och vet inte hur man gör med Amerikansk AppleID. Är det riskfritt?
Det är också så att jag har haft så mycket problem med mitt ID och annat på iTunes och det tog faktiskt 3 veckor att få det fixat från supporten så jag vågar inte experimentera med det......

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-17 23:42

Det finns beskrivet både här på 99mac och på svenska MacWorlds sajt. Ja, det är säkert, bara att du måste logga ur ditt svenska, in med det amerikanska om du behöver uppdatera något du har köpt med det. Sedan logga ut igen, och in med det svenska.
Det låter krångligare än det är.

Ursprungligen av kenjon:

Det finns beskrivet både här på 99mac och på svenska MacWorlds sajt. Ja, det är säkert, bara att du måste logga ur ditt svenska, in med det amerikanska om du behöver uppdatera något du har köpt med det. Sedan logga ut igen, och in med det svenska.
Det låter krångligare än det är.

Tacksam om du meddelar var länken finns. Ifall man köper en låt via annan ID då går den väl inte att få in låten i det ordinarie musik-bibliotek?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-07-18 01:26
Ursprungligen av calinou:

Tacksam om du meddelar var länken finns. Ifall man köper en låt via annan ID då går den väl inte att få in låten i det ordinarie musik-bibliotek?

Jo, Inga problem.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-07-18 09:30
Ursprungligen av pmarriott:

Tvingades själv ta till eBay för att få tag på en av de bästa filmerna som nånsin gjorts. Ja efter Heartbreak Ridge då alltså. The Park Is Mine med Tommy Lee Jones.

Oh...+1!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-18 09:40

Tack för länken! Bra beskrivet! verkar fungera bra med lite fusk......

Äntligen har den kommit!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-28 21:11

Jag beställde en navigator/stereo på eBay och den skickades från Hongkong på söndagen.
På onsdag kom dom och levererade den till min dörr

Ursprungligen av lappen71:

Jag beställde en navigator/stereo på eBay och den skickades från Hongkong på söndagen.
På onsdag kom dom och levererade den till min dörr

Är din dörr nöjd med köpet?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-28 22:32
Ursprungligen av pmarriott:

Är din dörr nöjd med köpet?

Absolut...är den enda i mitt område med en gps monterad istället för brevinkast

Jag beställde ett telefonfodral till min son det 23/6-16 fast den har fortfarande inte kommit?

Ursprungligen av Vickepickepironparon:

Jag beställde ett telefonfodral till min son det 23/6-16 fast den har fortfarande inte kommit?

Du klagar efter lite över en vecka...

Du har inte beställt mycket från utlandet antar jag?

  • Medlem
  • International user
  • 2016-07-05 09:25

Ett tips är att titta på när varan beräknas komma innan ni börjar klaga...

T.ex. "Delivery:
Estimated between Tue. Jul. 12 and Tue. Jul. 26"

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-07-05 09:37

Jag förstår oftast inte hur säljarna får ihop ekonomin på eBay och liknande tjänster. Visst, en kabel kostar inte många ören att producera, men när jag köper den för $1 så ska den ändå skickas från Hong Kong eller liknande till mig... det går ju knappt att skicka ett brev i Sverige för den kostnaden. Jag bara antar att paketet fraktas över Himalaya med en specialtränad åsna och det därför tar lite tid för det att komma fram.

Ursprungligen av andas:

Jag förstår oftast inte hur säljarna får ihop ekonomin på eBay och liknande tjänster. Visst, en kabel kostar inte många ören att producera, men när jag köper den för $1 så ska den ändå skickas från Hong Kong eller liknande till mig... det går ju knappt att skicka ett brev i Sverige för den kostnaden. Jag bara antar att paketet fraktas över Himalaya med en specialtränad åsna och det därför tar lite tid för det att komma fram.

Inköpspriset på den är säkert 30 cent och frakten kostar typ ingenting.
https://cargofromchina.com/free-shipping/

Ursprungligen av andas:

Jag förstår oftast inte hur säljarna får ihop ekonomin på eBay och liknande tjänster. Visst, en kabel kostar inte många ören att producera, men när jag köper den för $1 så ska den ändå skickas från Hong Kong eller liknande till mig... det går ju knappt att skicka ett brev i Sverige för den kostnaden. Jag bara antar att paketet fraktas över Himalaya med en specialtränad åsna och det därför tar lite tid för det att komma fram.

Fraktkostnaderna är ju helt olika dom Svenska, man undrar hur det fungerar
går breven gratis över landsgränserna eller hur fungerar det ?

Ett REK brev från Kina kostar ju endast ca 1 dollar och från Sverige till Kina 100kr

Köpte ett iPhone 4 batteri en gång som var trasigt vid ankomst
säljaren skickade ett nytt, men bad på sina bara knän att vi skulle splitta fraktkostnaden på 1 dollar
hela hans förtjänst rök väl på den reklamationen

Ursprungligen av Borttaget:

Du klagar efter lite över en vecka...

Du har inte beställt mycket från utlandet antar jag?

Oftast väljer köparen det billigaste fraktalternativet och då tar det sin tid.

Senast redigerat 2018-07-23 15:10
Bevaka tråden