Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är nog inte speciellt intressant för Pontzy - eftersom det är sportbandet - och inte nylonarmbandet. En helt annan produkt. Dessutom i två omöjliga färger. ?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-05-30 06:33
Ursprungligen av adress@mac:

Är nog inte speciellt intressant för Pontzy - eftersom det är sportbandet - och inte nylonarmbandet. En helt annan produkt. Dessutom i två omöjliga färger. ?

Precis. Är nylonarmbandet jag är nyfiken på sportarmbandet har jag redan.
Men tack för tanken

  • Medlem
  • 2016-05-30 21:35
Ursprungligen av adress@mac:

Är inte BlackSmp men ville ändå kommentera inlägget som entusiast. ⌚️
Tror inte det blir mycket/något  Watch snack på den. Lyssnade på den första - tror jag - för ett par månader sedan.

Tror inte de pratar smartklocka överhuvudtaget

  • Medlem
  • 2016-05-30 21:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Nope

Första avsnittet handlar mycket om nyheter från Basel mässan i början av året
Jag hade ingen aning en ny värld som öppnar sig

Ursprungligen av PaO:

Första avsnittet handlar mycket om nyheter från Basel mässan i början av året
Jag hade ingen aning en ny värld som öppnar sig

Vill du veta med om den världen - jag följer den som hobby. Ibland en dyr hobby.....
www.klocksnack.se
Sveriges största forum vad gäller allt om klockor. ⌚️

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2016-06-07 20:11

skicka imessages utan iPhone?

Hej!
Jag glömde min telefon i bilen som just nu är 3 km bort... med lyckas ändå skicka iMessages till en annan telefon... Jag får upp ikonen som visar att min apple watch inte får kontakt med min telefon, jag har iof ett wifi här hemma och en MBP spm iPhonen är synkad till... men inte telefonen...

Hur går det till?

Ursprungligen av speer:

Hej!
Jag glömde min telefon i bilen som just nu är 3 km bort... med lyckas ändå skicka iMessages till en annan telefon... Jag får upp ikonen som visar att min apple watch inte får kontakt med min telefon, jag har iof ett wifi här hemma och en MBP spm iPhonen är synkad till... men inte telefonen...

Hur går det till?

Klockan har ju fått inloggningen till ditt Wi-Fi av telefonen en gång i tiden, och iMessage skickas via Internet, inte mobilnätet

Ursprungligen av speer:

Hej!
Jag glömde min telefon i bilen som just nu är 3 km bort... med lyckas ändå skicka iMessages till en annan telefon... Jag får upp ikonen som visar att min apple watch inte får kontakt med min telefon, jag har iof ett wifi här hemma och en MBP spm iPhonen är synkad till... men inte telefonen...

Hur går det till?

Klockan ansluter till trådlösa nätverk den känner igen.

Citat:

Om Bluetooth inte är tillgängligt försöker Apple Watch använda Wi-Fi. Om det till exempel finns ett kompatibelt Wi-Fi-nätverk och din iPhone inte är inom Bluetooth-räckvidd använder Apple Watch Wi-Fi.

https://support.apple.com/sv-se/HT204562

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-07 20:52
Ursprungligen av Borttaget:

Klockan ansluter till trådlösa nätverk den känner igen.

https://support.apple.com/sv-se/HT204562

Och vidare: https://support.apple.com/sv-se/HT205547

Citat:

Om du har din Apple Watch inom räckvidden för ett Wi-Fi-nätverk som iPhone har anslutit till tidigare kan du fortfarande göra följande saker (även om iPhone är avstängd):

  • Använda Siri

  • Skicka och ta emot Digital Touch-meddelanden

  • Skicka och ta emot meddelanden med iMessage

  • Ringa och ta emot telefonsamtal (om du har aktiverat Wi-Fi-samtal och du är inom räckvidden för ett Wi-Fi-nätverk som din iPhone har anslutit till tidigare)

.

(Det är enbart Tre som stödjerWi-Fi-samtal av de svenska operatörerna)

Senast redigerat 2018-07-23 15:07

Hejsan.
Då jag kör lastbil så undrar jag vilken klocka som är mest tålig för stötar och repor?
Apple watch eller Apple Sport Watch?

Har en liten vivo fit på armen 24/7 och den har blivit repig och ful.
Dock så har den stått emot diverse smällar som att man t.ex har kommit emot väggar, dragstänger, paketburar i metall m.m.

Antar att Apple Watch är mer tålig mot repor än "Sport", men hur är det med slag mot själva displayen?

Frugan har en Sport sedan ett par veckor tillbaks. Hon använder den bara på fritiden, och än så länge är det inga repor.
Dock så vet jag att jag kommer att utsätta klockan för mer stryk än vad frugan kommer att göra (eller gör).

Ursprungligen av Fraden:

Hejsan.
Då jag kör lastbil så undrar jag vilken klocka som är mest tålig för stötar och repor?

Hur fan kör du då?

Rent generellt så är Watch mindre repkänslig på glaset medan Sport är bättre i boetten för smårepor men kraftigare saker så är vinner nog stålet.

Senast redigerat 2016-06-14 07:35
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-14 09:27
Ursprungligen av Fraden:

Hejsan.
Då jag kör lastbil så undrar jag vilken klocka som är mest tålig för stötar och repor?
Apple watch eller Apple Sport Watch?

Har en liten vivo fit på armen 24/7 och den har blivit repig och ful.
Dock så har den stått emot diverse smällar som att man t.ex har kommit emot väggar, dragstänger, paketburar i metall m.m.

Antar att Apple Watch är mer tålig mot repor än "Sport", men hur är det med slag mot själva displayen?

Frugan har en Sport sedan ett par veckor tillbaks. Hon använder den bara på fritiden, och än så länge är det inga repor.
Dock så vet jag att jag kommer att utsätta klockan för mer stryk än vad frugan kommer att göra (eller gör).

Ingen tvekan - Apple Watch.

Tack för svaren!
Vad många uppenbarligen inte vet, så kör man inte bara lastbil när man jobbar som just lastbilschaufförer. vi sitter absolut inte bara på röven och kör från en punkt till en annan som många tycks tro.
Jag själv jobbar natt och under dessa 9timmars arbetspass så ska det hinnas med en massa som tex: Lossningar (både med truck, hjullastare och för hand), lastningar, ihop och isär kopplingar utav bil och släp, öppna sidodörrar, dra spännband och mycket mycket mer.

Så det är fullt upp på min linje till princip 99% dagligen (nåja, "nattligen").

Nåväl, nu var det ju inte mitt yrke som vi skulle prata om ;).

Ska jag vänta på att Apple Watch 2 kommer ut? Eller ska man slå till på den som redan finns ute i handeln idag?
Såg WWDC live igår när dom visade upp WatchOS3. Var riktigt imponerande om detta kommer att lira med nuvarande version utav Apple Watch som finns ute i handeln idag.

Sitter och kollar med jämna mellanrum efter nyheter ang Apple Watch 2 releasedatum.
Men än så länge har jag inte fått något bekräftat.

Ursprungligen av Fraden:

Tack för svaren!
Vad många uppenbarligen inte vet, så kör man inte bara lastbil när man jobbar som just lastbilschaufförer. vi sitter absolut inte bara på röven och kör från en punkt till en annan som många tycks tro.
Jag själv jobbar natt och under dessa 9timmars arbetspass så ska det hinnas med en massa som tex: Lossningar (både med truck, hjullastare och för hand), lastningar, ihop och isär kopplingar utav bil och släp, öppna sidodörrar, dra spännband och mycket mycket mer.

Så det är fullt upp på min linje till princip 99% dagligen (nåja, "nattligen").

Nåväl, nu var det ju inte mitt yrke som vi skulle prata om ;).

Ska jag vänta på att Apple Watch 2 kommer ut? Eller ska man slå till på den som redan finns ute i handeln idag?
Såg WWDC live igår när dom visade upp WatchOS3. Var riktigt imponerande om detta kommer att lira med nuvarande version utav Apple Watch som finns ute i handeln idag.

Sitter och kollar med jämna mellanrum efter nyheter ang Apple Watch 2 releasedatum.
Men än så länge har jag inte fått något bekräftat.

Har mycket med yrkeschaufförer att göra så vet nog vad dom gör när dom inte ligger på vägen

"Ingen" vet nog när en Watch 2 kan tänkas komma. Kanske vi får veta på sep/okt eventet så kanske på sen-hösten eller nästa år typ.

Okej. Kanske ska köpa en 42mm Apple Watch redan nu ändå alltså.
Så länge 2:an inte dyker upp inom någon månad så...

Jag får tacka för all hjälp!

Beställde en 42mm Apple Watch nyss.
Fick bli en rymdgrå/rostfritt stål med svart sportband.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-06-14 16:00
Ursprungligen av Fraden:

Okej. Kanske ska köpa en 42mm Apple Watch redan nu ändå alltså.
Så länge 2:an inte dyker upp inom någon månad så...

Inom någon månad? Icke. Inom ett halvår? Kanske.

Hur som, bra andrahandsvärde.

Ursprungligen av zinned:

Inom någon månad? Icke. Inom ett halvår? Kanske.

Hur som, bra andrahandsvärde.

Slog som sagt var till på en 42mm Apple Watch. Om inte annat så kan ju grabben få den när "2:an" kommer ut.

Ursprungligen av Fraden:

Slog som sagt var till på en 42mm Apple Watch. Om inte annat så kan ju grabben få den när "2:an" kommer ut.

Du får nog räkna med att den kommer att slitas i vardaglig användning. Kan ju ha sin charm det med.
Stålen du beställt har ju safirglas som är mera tåligt. Hur repor syns på stål resp rymdgrå stål kommer du att märka. Vad gäller Watch OS3 så lär den fungera med nuvarande  Watch - garanterat. Dom funktioner dom visade igår på WWDC är inget hinder.

Någon mer som ofrivilligt får en massa bilder på urtavlan i Bilder?
Rensar nog bort 4-5 bilder i veckan

Ursprungligen av CekariYH:

Någon mer som ofrivilligt får en massa bilder på urtavlan i Bilder?
Rensar nog bort 4-5 bilder i veckan

Kontrollera i Klockappen på telefonen. Vilket album synkar du med? Titta under Bilder så ser du inställningen.

Du lägger nog till foton i det albumet som då synkas över till klockan.

Ursprungligen av BlackSmp:

Kontrollera i Klockappen på telefonen. Vilket album synkar du med? Titta under Bilder så ser du inställningen.

Du lägger nog till foton i det albumet som då synkas över till klockan.

Du missförstod nog mig. Synkar inga bilder med Watch utan jag menade att jag av någon anledning ofrivilligt (klantigt) tar skärmdumpar på urtavlan på klockan och dessa hamnar ju i Bilder

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-06-29 12:01
Ursprungligen av CekariYH:

Någon mer som ofrivilligt får en massa bilder på urtavlan i Bilder?
Rensar nog bort 4-5 bilder i veckan

Sett att detta har hänt många.. Men faktiskt aldrig lyckats screenshotta ofrivilligt på min klocka

Ursprungligen av CekariYH:

Du missförstod nog mig. Synkar inga bilder med Watch utan jag menade att jag av någon anledning ofrivilligt (klantigt) tar skärmdumpar på urtavlan på klockan och dessa hamnar ju i Bilder

Aha. Jo, jag tolkade det fel. Jag har aldrig råkat ut för ta skärmdumpar av klockan utan att märka det. Det har snarare varit så att det istället varit svårt att ta en skärmdump när jag ville ha det

Kan det vara så att du har snävt armband och råkar ta en skärmdump när du böjer handleden?

Ursprungligen av BlackSmp:

Aha. Jo, jag tolkade det fel. Jag har aldrig råkat ut för ta skärmdumpar av klockan utan att märka det. Det har snarare varit så att det istället varit svårt att ta en skärmdump när jag ville ha det

Kan det vara så att du har snävt armband och råkar ta en skärmdump när du böjer handleden?

Nä, inte hårt alls. Inget problem, bara undra om andra får samma sak

Ursprungligen av CekariYH:

Nä, inte hårt alls. Inget problem, bara undra om andra får samma sak

Ja, då och då när handleden trycker in knapparna.

Ursprungligen av pushloop:

Ja, då och då när handleden trycker in knapparna.

Har inte klockan så långt ner så handleden kommer inte åt dom utan att bryta handleden

Ursprungligen av CekariYH:

Har inte klockan så långt ner så handleden kommer inte åt dom utan att bryta handleden

Inte jag heller, det är därför det bara händer någon gång då och då i extremfall eller då jag lossat lite på bandet

Tror ni att Apple kommer låta Spotify komma med en app till klockan? Så man kan köra offlinelistor utan telefonen. (Vet att det funkar med Apple Music)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-18 12:09

Måste fråga er som har gen 1 av klockan och som kör watchOS 3.0.

Om ni håller inne kronan och då aktiverar Siri, hur flyter animationen ner till för er då? Jag kan ha fel men hos mig tycker jag den laggar något enormt och jag kan inte minnas att det var så tidigare.

Bevaka tråden