Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera MacPro 5.1

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-06-28 10:10

Sitter och funderar lite på en datoruppgradering, sitter idag med en MacBook Pro retina (late 2013, 4gig ram) som jag använder som min primära maskin, i huvudsak till programmering. Har också en stationär PC som jag spelar lite spel på ibland.

Då macen börjar kännas lite trött och jag är väldigt less på att koppla kringutrustning fram och tillbaka mellan dem så funderar jag på lite alternativ.

Har noterat att det ibland dyker upp hyfsat billiga MacPro 5.1 (mestadels single cpu varianten) på diverse annonssiter. Då jag idag redan sitter med ett par SSD diskar samt en för mina syften helt ok GPU i PCn (R9 290) funderar jag på om det skulle vara en bra ide att införskaffa en sådan och flytta över diskar samt GPU till den. Det borde ju ge mig en ganska kompetent maskin både för jobb samt möjligheten att köra bootcamp och dra igång ett eller annant spel.

Någon som har erfarenhet av detta och kan ge lite tips om vad man borde tänka på?

Ursprungligen av o55k:

...flytta över diskar samt GPU till den...

Vissa PC-grafikkort funkar i en Mac, men inte alla.

Här finns säkert någon som kan ge mer detaljer kring just det grafikkortet, men jag vill bara varna lite att det kanske inte kan flyttas över rakt av.

Senast redigerat 2016-06-28 14:26
  • Medlem
  • 2016-06-28 11:58

OK, tack för heads up. Har kollat runt lite och det verkar vara folk som fått det att funka även om det verkar vara lite meckigt. I värsta fall får jag väl se om jag kan sälja det och rota runt på begagnatmarknaden efter ett som har bättre driverstöd.

1
Bevaka tråden