Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slut på RAM? Var hittar jag en Mac-verkstad?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2016-06-25 15:04

Finns det någon verkstad i sverige som lagar äldre datorer. Jag har en PPCG5 som ofta bombar. Kan bara ha den till att se på film eller Youtube. Men om jag växlar lite ofta på tuben så händer det att den låser sig. Jag uppfattar det som om att arbetsminnet blir för fullt.

Senast redigerat 2016-06-25 15:42

Antar att du har testat det mesta innan? Byta RAM-stickor (ta ut bara den ena, stoppa tillbaka, testa med den andra), boota upp från annan hårddisk, installera om OSX etc?

Kolla efter en reparationsverkstad närmast dig genom att googla.

Om du tror att "arbetsminnet blir för fullt" så behöver du väl ingen verkstad? Bara att köpa mer minne.

Men skämt åsido... svaret blir samma gamla upprepningar som du inte vill lyssna på...

- En gammal G5:a med 10.4 eller 10.5 är för gammal för att användas till moderna hemsidor (som t.ex. Youtube). Du måste acceptera att den datorn inte är lämplig för sådan användning.

- Lägg inte mer pengar (varken verkstad eller mer minne) på de gamla datorerna. Använd dem till sånt som funkar, t.ex att köra gamla program (som din gamla Pagemaker t.ex.).

- Lämna den information vi har frågat efter, så att vi kan hjälpa dig att komma igång ordentligt med nya datorn (t.ex. att koppla in extern skärm, och att stänga av de nya funktionerna som du inte gillar)

Senast redigerat 2016-06-25 16:57
1
Bevaka tråden