Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera bootcamp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Jag har en iMac 27" 2011.
Jag har sedan tidigare haft bootcamp installerat. Men jag bestämde mig för att uppgradera till en snabbare hårddisk och behöver nu ominstallera bootcamp.
Problemet är att jag tagit bort min cd läsare i fördel för en ssd disk. Och 2011 versionen av iMac tillåter inte installation via USB. Jag trixa mig runt detta men när jag installerar så installerar man en EFI boot som gör att mina ljud drivrutiner inte hittas.

Någon som vet hur jag kan få in en riktigt bootcamp version ? Tacksam för hjälp.

( köpte även en USB 3 till sata sladd för att testa installera så från min MacBook PRO som tillåter installation via USB men de gick inte heller )

Mitt tips är att installera ljudkort manuellt.

Och är det redan installerat så kan det ha valt optisk utgång som standard vilket du byter till analog.

Installerat omoch testat allt för att drivrutinerna att funka. Men verkar bli ett vanligt problem och står överallt att man måste installera via bootcamp.

Högtalarna osv hittas inte alls

Man måste inte installera via bootcamp.
Har inte jag gjort.

Hur ser enhetshanteraren ut i Windows?

Jag har aldrig installerat drivrutinerna via Boot Camp utan gjort det efter Windows-installationen är klar.

Ladda ner från Apples sida och installera inifrån Windows.

Läst att iMac 2011 inte har rätt firmware för att kunna installera Windows korrekt utan att använda bootcamp. Så när man installerar via EFI partion direkt från USB så blir de fel i grunden och att datorn därför inte kan hitta högtalarna/hörlurarna även om man ominstallerar drivrutinerna

Men fråga i sig är om de finns något annat sätt man kan använda bootcamp när man inte kan installera via USB och inte har en cd läsare

1
Bevaka tråden